Mola/Druvbörd
Nej, så är det inte. Om värdet går ner innom 8 veckor behöver man bara följas i 6 månader, send är det ok att börja försöka bli gravid igen. Har de inte gjort det o man har komplett blir tyvärr grav förbudet förlängt, upp till ett år. Dock bör de inte sätta in cellgifter om värdet inte stiger, eller slutat sjunk helt. så länge du har ett sjunkande värde, om än bara med ett fåtal steg, är det som det ska.
Lavinia, sörjer med dig.
Jag vill bara påpeka även för dig att mina värden inte heller såg så bra ut. Ibland tar det tid, vi är alla olika. Det finns tydligen ganska lite dokumenterat om HCG värden vid normalt missfall, så man har inte s mycket att jämföra med. Vi som sjunker långsamt hade förmodligen gjort det om vi haft ett "normalt" missfall eller av annan anledning avslutad graviditet. Det är helt individuellt, och som sagt mycket liten dokumentation av dessa värden. Det behöver absolut inte betyda att man får en stegring, eller cancer för det. Det frustreraden är ju att det tyvärr inte verkar som att man kan göra något åt det... bara att vänta. Ser att du redan blivigt skrapad två gånger, varför? Fick det inte bort allt? Kanske har du fortfarande rester kvar?
Är en del inne på forum för IVF eftersom det är vad jag tampas med nu, o många där får också mäta sina hcg värden. Om man plussat efter ivf försök, men sedan fått missfall vilket är gasnka vanligt. Många går o väntar på att mensen ska komma tillbaka, och det dröjer olika för alla. Vissa tar det jätte lång tid för, o i deras fall gäller det ju verkligen inga cancer risker eller mola rester..
Tja, belv ett lågnt inlägg här, men jag hoppas att det kan bringa lite förtröstan.
kramar och lycka till för alla som kämpar