Anonym (skräpmola) skrev 2010-11-02 21:23:30 följande:
3 molor i rad, vilken megaotur!
Kasa, jag hoppas att mensen ännu uteblir för dig. Angående min vänninna så är det tyvärr inte lönt att prata med henne. Hon är en fin vän på många sätt men redan innan molan hände mig har jag ibland reflekterat över att hon är en självupptagen person med höga krav på att hennes mående ska stå i centrum (då i förhållande till hennes sambo). Har själv fått känna på det nu då hon först valde att berätta om sin graviditet kort efter att min mola upptäckts på ett okänsligt sätt (som inkluderade att jag inte hade en aning om att hon försökte bli gravid och offentlig plats) och att hon därefter har frågat mig om hur min graviditet kändes osv utan att fråga en enda gång hur jag mår. Om det inte vore för att vi tillhör samma tjejgäng som står varandra nära hade jag legat lågt med kontakten med henne just nu till jag kände att jag kan uppskatta hennes andra kvaliteer igen (för hon har många goda kvaliteer). Nu försöker jag istället att hantera det vilket går hyfsat, mest för att jag vet att de andra tjejerna också tycker att hon beter sig okänsligt.
Hoppas på + besked från Ludviksmamma, Vanna o Kasa snart!
Jag har fått tid för mitt sista prov nu, strax innan jul blir det, sen är jag fri att ansluta till hoppas på + gruppen. Längtar!
Ahah... låter som en av mina vänner. Man har som sagt olika typer av kompisar, olika plan. Trist att hon är självupptagen, kanske ska undvika henne ett tag. Omge dig med vänner som kan lysta i stället, det är din tur att få vara liten nu. Eller bara vara, det är också skönt! Jag har i perioder dragit mig undan, förklarat varför, och sen kommit tillbaka när jag varit redo. Alla mina barndomsvännder (6 stycken) fick barn under loppet av 6 månader, då vi fick veta att vi inte kunde. De har varit mamma lediga ihop, umgåtts jätte mycket såklart. Man blir av naturliga själ lite utanför, även om de varit noga med att fråga mig om jag vill gå med på "barnvagns promenader"... Går liksom inte när man jobbar... Sen under sommaren när vi varit iväg tillsammans som vi alltid gör, o en serenad av bebisar börjat jollra från 6 på morgonen, o sen alla ska nattas kl 7 på kvällen. Där har vi suttit, min sambo o jag, o kännt oss som från en annan planet.
Tyvärr blev det ingen bebis för oss denna gången heller. Det kom ut med buller o bång nu i morse, fick kramper som från helv-et... Vet inte om det tyder på att fäst men sedna stötts ut, det känns mycket värre än en vanlig mens.
Preggo1102, vilken RYSNING!!!! vad underbart att du har lyckats till slut, så otroligt skönt att höra lite goda nyheter här. Varmt lycka till m resten av din graviditet.
många sorgsna kramar...