Pandan82 skrev 2010-04-08 19:10:37 följande:
Vad skönt att det är avklarat Då blir det till att vänta på provsvar! Så du går till Carlenderska, själv går jag till kvinnokliniken IVF-kliniken på vestgatan, också jättebra! Konstigt det där med att SU måste suga så mycket bara för att det är statligt! Vi ringde dit och frågade om spermaprov, det skulle ta 7-9 veckor innan vi fick resultat därifrån. På IVF-kliniken tog det 24h, fast då kostade det 900kr, men det kostar man gärna på sig för att slippa 7-9 veckor i ett ångestmoln. Min man har också fina simmare¨ Min man är för underbar! Igår kom han hem med filmen "Hon dansade en sommar" från 1951 som han lånat på bibblan! Den blev känd för sitt "porriga" inslag! Vi såg hela filmen och jag tror att de syftade på brösten som visades där i 20 sekunder och som verkligen bara såg så där fina ut som bröst kan göra i en 50-tals film. Kan verkligen rekommendera den en regnig dag, man får tips på många väl användbara repliker att använda sig av i vardagen. Och filmer där ordet TY används frenetiskt kan väl inte vara annat än bra Vill bara varna för då man slår över till vanliga tvprogram sen, man får en chock över att det på en reklamsnutt händer mer än vad det gjorde i hela filmen på 99minuter!
Tar det 7-9 veckor för SU att få fram resultat!?!?
Men gisses!! Nej, släpp hela marknaden fri säger jag bara !! Låt dem tävla på samma villkor som dessa privata så ska vi se hur snabbt de konkar!! Sa ekonomen....
Vi gör ju hela utredningen där så vi betalar en summa för helheten bara, så jag vet inte ens hur mycket ett enbart spermieprov kostar.... Hade varit kul att jämföra!
Gullig man du har! Lånat på biblioteket?!?! Oj vad länge sedan jag var där!!
Hahah, bekantar sig spermier och ägg!?!?
*Garv*
prickigkatt skrev 2010-04-08 21:11:58 följande:
Skall på 60års fest och 1 års kalas i helgen och tänkte jag skulle fixa ögonfransarna och ögonbryna, lite färg. Har gjort det inne i stan innan och varit jättenöjd, men orkad einte riktigt åka inom utan hittat en salong mellan jobbet och hemmet. Menar hur fel kan det bli? Ja, det kan man ju verkligen tänka nu när jag sitter här och har blivit hav med halva ögonbryna...! Lite roligt var och och man förstår verkligen vikten av att kravställa bra. Jag var väldigt nog med vilken färg jag ville ha. Svartblå på ögonfransarna och sen bara lite färg på ögonbryna för de är lite väl ljusa på sidorna. Hade inte tänkt plocka för jag är hyfsat nöjd och tänkte om det ser för mycket ut när de är färgade kan jag ta lite själv. Men så frågade hon om hon inte skulle ta lite på formen. Det är med lite är ett rätt relativt begrepp har jag kommit fram till. När hon sedan började "mordhota" min överläpp så sa jag som tur stopp! Kanske hade kommit där ifrån rätt skallig! Som tur växer det ut och det kan ju vara kul att ha det så här ett tag, även om det inte allt är jag med så här smala ögonbryn. Imorgon har jag 2 intervjuver inbokade, skall bli spännande. 1 där jag jobbar idag men för en annan tjänst då. Och sen en på ett externt företag. Skall bli spännande men jag kommer nog ha grym huvudvärk i morgon kväll.
Skrattar så jag gråter!!! Förlåt, inte meningen att skratt åt din olycka, men lite kul är det! Därför gör jag detta själv hemma i badrummet. Har gjort ögenbrynen en gång på salong och det blev också jättestelt och hårt färgat!! Andreas verkligen skrattade åt mig för han sa att jag såg förvånad ut hela tiden!
Lycka till idag!! Man behöver inte byta jobb bara för att man går på intervju, det är alltid bra att bara se vad annat som finns där ute!