• Fru R

Göteborgare diskuterar vidare kring barnlängtan/graviditet +allt annat mellan himmel och jord 2

Pandan: Du är ett geni!!

Prickigkatt: Välkommen hit!! Som du mörket är vi ibland lite tysta, men sedan kommer vi allt igång*!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Vad tror ni tjejer, dags att komma ut ur morgonrocken!?!? E hemma med Alicia idag som har feber och en hosta som heter duga!! Riktigt läskig sak hon dragit på sig!! Men men... Det var länge sedan jag hade morgonrock på mig vid 10,46, men å andra sidan ännu längre sedan jag sov till 9,30...{#lang_emotions_surprised} Ska man ringa sos?!?!?

Nu har vi fått tid för utredning....två veckor kvar bara. Lite blandade känslor för det är så snart, men ändå skönt att det är så snart... bla bla bla... jag vet! NEj, har bestämt mig för att det är bra att vi äntligen gör det här! Så det så!! (funkade det??) *kikar försiktigt runt mig*

Annars då?!!?{#lang_emotions_cool}

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Cinza: ja, det är ju bara att vänta in den och köra igen då!!

Makane: gud så spännande att det är på g!! Kommer och gå in och se om du skrivit något om en liten... Gick du över tidigare också eller ska vi anta att det kommer snart!?!?

ego: behöver jag påpeka att jag menade soc i mitt förra inlägg?!?!? *försöker se oberörd ut över min oförmåga till att hitta rätt tangenter*
    Men helt ärligt, innan man fick familjeliv-plus så markerade den om man hade gjort ett stavfel, varför försvann det helt plötsligt!?!? Bara för att man är plus så kan man automatiskt stava när man skrivet på en dator!?!? Nej!! Bara lite småtankar....

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    SunnyDay skrev 2010-03-24 21:13:57 följande:
    Välkommen från mig också! Här kom mensen för 3 dagar sen...
    Det var då självaste faaan!! Dumma mens...
    prickigkatt skrev 2010-03-24 21:48:22 följande:
    Jag är lite förvirrad själv... Vi sa att vi skulle börja verkstaden efter denna mensen som är beräknad till den 5/4. Eller ja skippa skyddet efter den. Men idag så dök mensen upp nästan 2 veckor för tidig och jag vet inte vad som hänt. Har haft koll på den det senaste 1,5året och sen har legat på ca 34dagar och nu lagom till vi skall sätta igång så får den spel.. Hur skall jag räkna nu...
    Djävulskap... Kroppen känner på sig att ni planerar och därför djävlas den... Nej, skämt å sido så suger det... Har du använt p-piller?
    Annars är det enda råd jag har äl stickor om du inte har ont inför den... Eller kolla flytningar, men jag hade nog ändå räknat från den dag du hade mens...
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    prickigkatt skrev 2010-03-24 22:34:27 följande:
    Jag slutade med mina p-piller för 2 år sen, pga att jag upptäckte att de var dem som gjorde att jag hade huvudvärk dagligen. Ifs så har vi inte bråttom och jag brukar kunna märka när jag har ägglossning pga av flytningar (tror i alla fall det är äl). Har väl sagt att det kunde vara trevligt ifall en liten tittade ut i början av 2011 (första halvåret). Så jag väntar nog lite med stickorna och ser vad som händer.
    Men var det en mens då?? Nidis??
    Men annars låter det som om du har koll på din kropp.

Tänk om jag också hade kunnat säga att jag inte har bråttom....pyttsan! Men man blir å andra sidan lite luttrad efter tio månaders försökande.

Makane: är du kvar eller är det på g!?!? *nyfiken* {#lang_emotions_dreamer}
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Puh, just hemkommen från Ullared! Det var en pärs, inte för att det var så mycket folk, för det var förvånansvärt folktomt för att vara löning, men man fick ju nästan panik för det finns så mycket att välja på. Nu blir det mest kläder till tjejen, men ändå!  Trött, men väldigt nöjd med inköpen får jag erkänna!

Prickigkatt: hmm, om den inte var som den brukade så hade min hjärna fått eget liv i alla fall, men jag har en konspirations-älskande-hjärna! 

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Makane skrev 2010-03-25 21:18:24 följande:
    prickig katt: ohja! Pandan82: Ja det är väldigt spännande. Och förkylningen är mycket bättre. Känns faktiskt som om kroppen lagt precis all energi åt att bekämpa den de senaste dagarna. Men idag är värkarna tillbaka. Sitter och klockar och de kommer var fjärde minut och varar ca 90 sek. Men de gör än så länge inte så ont att jag inte klarar av dem. Och efter alla falsklarm jag haft innan så tror jag inte alls att bebis kommer inatt. Det kommer bli en aprilbebis av den här illbattingen. Nej nej ingen mens i helgen!! (eller nästa helg för den delen). Nu är det plus på stickorna som gäller. Vi hoppas att det här är en turhelg som ger mig bebis i famnen och er bebis i magen.
    Oh, oh, spännande!!!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Pandan82 skrev 2010-03-25 20:30:25 följande:
    Så många inlägg, så lite tid på mig att läsa.... Väntar på mannen som är på väg hem. Vi firar årsdag idag. Ja, det där med att vi "firar" kanske är en överdrift, i år kom vi iallafall ihåg det och har lyckats klämma in det nu en stund på kvällen efter jobb och möten. Precis så man trodde det skulle vara när man var liten och drömde.... Blir våfflor man värmer i brödrost, haha, hade våffeljärn, jättefint, det åkte ut med sladden förre...jävla kletiga smet som ska fastna... Men det blir annat med, korv, potatissallad, tre sorters juice och grädde. Hm, planeringen kanske gick så där, allt är gott för sig men ihop? Makane: Åh, så otroligt spänd på när lillen kommer. Önskar dig all lycka till och hoppas att er going har vett nog att komma ut när du är frisk från förkylningen, kan tänka att det är så där kul att vara förkyld och klämma ut unge samtidigt! FruR: Ja du verkar vara väldigt bekant med soc du, många anmälningar på dig? (Ska jag skämmas om jag ej noterade att det var felstavat innan du påvekade det?) Bra med utredning! Aldrig kul att hoppa upp i gynstolen, men aj så behövligt ibland. Cinza: Jag sitter också och "väntar mens" planerad till helgen, men jag har alltid en vecka tillgodo i mina beräkningar så den får tom nästa helg på sig innan jag blir hoppfull! Kul att ni alla hittade hit!
    Ni slår på stort ni!!
    Nej, men jag kan tänka mig att det inte är så spännande att göra något på en torsdag kväll när man just kommit hem från jobbet... Våffla och grädde låter fin-fint tycker jag! Nu blev jag sugen själv....

Nej, det är klart att gyn stolen gör man väl ganska mycket för att undvika om man kan, så det känns udda att man anmält sig själv självmant till detta, men men, måste man så måste man! Inte mycket att be för helt enkelt. Min lilla teori om ett mirakel-piller har åter väckts till liv... {#lang_emotions_dreamer}
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Tjejer, detta är ju spännande!!
    Pandan, kan du verkligen hålla dig en hel vecka till innan du testar?!??
    Håller med Cinza på ett sätt att det spelar egentligen ingen roll för är du det så är du, men jag hade nog inte kunnat hålla mig! *håller tummarna stenhårt*

Cinza: hmm, blodiga flytningar kan ju vara ett gott tecken det också.... Har du planer på att testa snart? Kan förstå att du vill veta om det är ett mf för att få hjälp!

Här hemma härjar fortfarande förkylningen men den börjar bli bättre! Tur det för på onsdag ska gubben lämna sitt bidrag inför utredningen och till helgen är det dags för äl!! Nu djävlar!!

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare diskuterar vidare kring barnlängtan/graviditet +allt annat mellan himmel och jord 2