Matvägran på "riktigt", del 13
Men så tråkigt att höra Sofia! Hoppas hon mår bättre snart och att man får ordning på insulinet.
Men så tråkigt att höra Sofia! Hoppas hon mår bättre snart och att man får ordning på insulinet.
Pipen; Ja, man kan ju tro att hab skulle ha alla specialiteter i "huset" men så har inte jag heller upplevt det. Nu är iofs hab som vi går på enbart inriktat på autism men kuratorn kände till ETT barn som har sondmatats. Och hon har jobbat där sen det startade. Så, vi har ju kvar nutrition, dietist, läkare, ögon och allt sånt på sjukhuset. Sjukgymnast, arbetsterapeut och psykolog finns på hab (kuratorn också men hon ska bytas ut illa kvickt, kommer kontakta sjukhusets kurator istället som är tusen gånger bättre).
Pipen: Ja, de bryr sig inte över huvud taget om att de klantat sig rejält och att jag pga det blivit av med jobbet.
Solstrålen: Ja, skippa du hudplattan! Tejpa bara fast sonden med den vanliga tejpen och byt den lite oftare så att det inte blir sårigt!
Stor stor bamsekram till dig Pipen! I know the feeling!
Hihi, tack kära ni. Nu är det 1,5 år kvar men ska man få något bra här i storstan så gäller det att vara ute i god tid!
Haha, japp!
Solstrålen: Kan du inte försöka göra rent sonden med bubbelvatten eller cola eller något så kanske du slipper byta sond just nu? Skönt att kinden börjar bli bättre, det är ett himla meck med tejper.
Frisören: Tack! Vad trist att det inte blev något bröllop för er. Men jag förstår, inte vill man stressa fram något halvdant när det är tufft med barnet. Vi har nu planerat bröllop till nästa sommar, då har vi god tid på oss och förhoppningsvis hittat en avlösare till lilleman som kan ställa upp och vara med på bröllopet så vi slipper oroa oss för honom den dagen.