Inlägg från: michiara |Visa alla inlägg
  • michiara

Matvägran på "riktigt", del 13

Piiiip: Jag tycker du är superduktig, gillar dina amigurumisar!! vad har du använt för garn? jag gillar akryl bäst. Och väskan, precis en sådan som jag vill ha. A har sytt en liknande på slöjden men den ska hon såklart behålla själv *muttrar* har letat virkmönster på väska men hittar inget på svenska

Skumboll: Håller tummarna ang krigandet om dagis, hoppas det känns liiiite liiiite bättre i morgon när du vaknar

• michiara

Hej hej nu sitter jag på hotell i vilhelmina och väntar på att gå ner och äta mat. är här på jobbkurs fram till tors, men saknar barnen redan.. är så hungrig så jag kastar i mig massa godis vet inte om det finns så mkt pos att säga om vilhelmina, har inte hittat så många affärer, men hotellet är jättemysigt ska kolla igenom vad ni skrivit och kommentera sedan, kram till er alla så länge

• michiara

nu ligger jag i sängen med bärbara. det händer massa grejjer hos oss på hemmaplan. A har nu gått upp nästan 1 kg, hon tappade inte så mkt på magsjukan som tur var. Hon säger själv att hon mår mycket bättre och nu ska ni få höra, hon har hittat en favorit! kräm med gräddmjölk det är inte mycket hon äter men men hon har ätit det dagligen i en vecka iaf. Köpekräm ska det vara, så det blir dyrt som attan haha med mjölk som jag blandar med vispgrädde. Men man blir ju så lycklig när de verkligen äter så hon kan få det frukost-lunch-middag varenda dag bara hon äter. Hon ska få hjälpmedel från habben och om 2 veckor ska hon få ha samtal själv med dietisten som hon tycker om och de ska prata mat, vad kroppen gör av maten, varför man måste äta etc. Hon ska få byta adhd-medicin till en annan sort som är mildare och se om det påverkar ngnting. Ja nu har jag nog glömt något men det kommer nog

• michiara
    solstrålen 76 skrev 2010-05-17 19:59:24 följande:
    Äter hon något via munnen?Casper har idag ätit alla måltider via munnen, funderar på om jag ska be om ett läkarintyg att han bara ska få pasta och vitris på dagis för det verkar som det är det han äter, för som det är nu så är det lunchen på dagis som stoppar att vi inte kan ta bort sonden pga att han äter inte där och när vi kommer hem vill han inte ha mat så jag får sonda lunchen men när vi äter ris eller pasta så äter han med god aptit och idag hade dom pasta med köttfärssås och han åt med godaptit.
    Om inte dagis självmant kan ordna den maten tycker jag def att du ska begära intyg. Det är ju så olika. A har önskekost på skolan, mattanten lagar specialmat åt henne gladeligen utan intyg bara för att hon kanske ska äta någonting. Den maten bestämmer A själv tillsammans med en fröken och så ändrar de beroende på om maten funkar eller inte.
  • michiara

jag har fått ett hjälpmedel från hab för att träna överkänsligheten i ansikte/mun. en bebistandborste som finns på alla mataffärer eller apotek. det är en tandborste som är i gummi som man sätter på fingret och längst ut är piggar som man ska borsta med, dessa piggar ska jag massera med i ansiktet i olika rörelser. A tycker faktiskt det är skönt men jag har inte fått börja i munnen ännu.

Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13