Inlägg från: michiara |Visa alla inlägg
  • michiara
    lemco skrev 2010-04-16 20:16:31 följande:
    Hej!får jag bara fråga,när ger man näringsdyck till barn?erfarenhet om den är god?tänkte på nutrini..när skriver dom ut såna?är det svårt för barn att tycka om smaken?många frågor, hoppas nån kan svara.Tack...
    min erfarenhet är oxå att det ska ha minskats i vikt, ganska rejält eller går stadigt neråt, att barnet är påverkat etc.
  • michiara

Kollar in, här ligger vi i magsjuka. Jag mån-tis och A igår och idag. Jag hoppas vid min gud att N klarar sig. Var i kontakt med habiliteringen igår iom att A kräktes en del och de i sin tur med barnmedicin om vi behövde komma in. Vår ansv sköterska har även ringt nu på morgon och ska ordna ny vägning nästa vecka så vi får se hur mkt hon minskat nu då. Känns skönt ändå att ha dom bakom sig när det är ngt. Nu är det pytsning i ett som gäller. Själv är A jätteorolig att äta eftersom hon då kan kräkas igen som hon säger men sköterskan sa att hon gott kan få leva på endast näringsdrycker några dagar och så tar vi itu med maten sen igen. Jaa ville bara berätta vad vi sysslar med

• michiara
    En Dum En skrev 2010-04-22 08:59:46 följande:
    Här går det lite framåt!!! E drack massa mjölk igår och nu på morgonen har han druckit 2 stora muggar och ätit en babybelost. Nu ska jag bara få honom att äta filmjölk igen så blir jag lugn. Vi var på gastro igår och han hade gått ner ca 1/2 kg. Vi ska vänta ut honom och se om han kommer igång igen annars får vi väl ta ställning då. Vi kanske ev ska prova nån näringsdryck som smakar äppeljuice. Nån som använder den? De på gastro sa att den inte är så god utan smakar "jäst".
    Det låter som en som A haft. Den luktar vedervärdigt när de kräks upp den *ryser* jag kan fortfarande känna lukten av den *ryser ännu mer*
  • michiara
    Skumboll skrev 2010-04-22 09:57:20 följande:
    Tycker att "jäst" är en bra beskrivning på näringsdrycker över lag. Jag testade bland annat någon som skulle smaka coca cola. Haha, eller hur, tänk dig jäst coca cola utan kolsyra som dessutom är trögflytande. Inte vidare gott faktiskt!
    hahaha så äckligt så det är inte sant, och sånt tycker de att barn ska ta..
  • michiara
    Skumboll skrev 2010-04-22 09:40:36 följande:
    Michi: Fy tusan för magsjuka alltså! Och nu trodde man väl ändå att den perioden var förbi... snart maj ju. Hoppas ni kryar på er snabbt. Kram till er!
    nej det är supervidrigt.. jag var dålig från söndag natt till tisdag och är ännu inte helt kurant i magen, så jag tycker att jag har gjort mitt för flera år framåt nu *basta*
  • michiara
    Seldonia skrev 2010-04-23 08:40:08 följande:
    Kikar in en snabbis. Hemma på permis över helgen då min man tagit natten på avd med E. Inte särskilt skoj att vara inlagd höggravid med ett litet skrutt som måste lämna prover var annan timme dygnet runt. Blir inte så mycket sova för någon!I natt har jag lyckats sova fem timmar i sträck, vet inte när det hände senast!Snart dags att knalla upp till sjukhuset igen, så att maken hinner hem och sova inför nattpass på jobbet. Ibland undrar jag vad vi håller på med egentligen! Vi kan inte vara riktigt kloka någon av oss. Njurar och lever krånglar för E, och bukspottskörteln vill inte vara med så det är insulininställning och sprutträning för fullt för hela familjen.
    men åh vad jobbigt för er hoppas ni får komma hem snart ändå. Kramar till er!
  • michiara
    Skumboll skrev 2010-04-23 09:47:20 följande:
    Pipen; Ja, man kan ju tro att hab skulle ha alla specialiteter i "huset" men så har inte jag heller upplevt det. Nu är iofs hab som vi går på enbart inriktat på autism men kuratorn kände till ETT barn som har sondmatats.
    Vi har iaf turen att allt är kopplat till hab, tror jag, måste tänka efter *s*. Doktorn, sköterskan, dietisten är på hab, hon går på barnmedicin 1 gång/år för astma och allergi, ögonläkaren 1 gång/år. Det är nog dit hon går.. jag minns faktiskt inte *s* herregud. Men nu har vi iaf fått till att hon får väga sig hos skolsköterskan så vi slipper åka till hab endast för vägning.

Skumboll: Massa massa grattis till blivande frun. Kramar i massor.
  • michiara

hej hej min dator är paj så det är därför jag är så osynlig. Är hos mamma nu och lånar hennes dator. Ska strax åka till habiliteringen och gå igenom vad A behöver för hjälpmedel som vi ska få, typ bolltäcke, tavla som visar natt/dag, timstock etc. Spännande. Har läst igenom lite men minns inte nu vem som skrev vad

Skumboll: Hur går det med bröllopsplanerna?

Frisören: Härligt med viktuppgång

Piiiip: Har ni märkt någon reaktion på mjölken ännu? huvva för kräk *ryser*

Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13