Inlägg från: michiara |Visa alla inlägg
  • michiara

Matvägran på "riktigt", del 13

lemco skrev 2010-04-15 21:09:49 följande:
    kan matvägran hänga i hop med att dom är för tidigt födda?Min kille är inte jättemkt för tidigt född, 1 mån...
    nej, min dotter är 3 mån för tidigt född men många är ju födda normaltid
  • michiara
    Skumboll skrev 2010-04-15 20:59:02 följande:
    Pipen; Åh, men det hade ju jag kunnat berätta för dig (om jag bara visste att ni betalat för de 15 timmarna). Det står nämligen i skollagen och gäller i alla kommuner... fast det är klart, det är inga kommuner som frivilligt går ut med informationen så det är sällan något man vet om. Bara säga att ni ska ha det retroaktivt!
    jag visste inte heller det, men nu går hon ju i skolan och jag betalar en avgift oberoende på hur mkt hon är där
  • michiara
    lemco skrev 2010-04-15 21:21:30 följande:
    ok,tack för svaret,så då ska man försöka få barnet átt äta/dricka någotnär man e där?det lär ju inte gå...Ja kanske lite juice går bra...
    det är ju därför man går dit, det är ju bara bra att de inte äter när man är där *s* man får massa tips och råd och jag är fortfarande irriterad att jag fick vänta 10 år innan jag fick träffa logopeden.. snacka om att massa års kämpade eg kunnat undvikas. Nej hon äter inte mer nu än innan men vi vuxna runt omkring är mer lugn och kan handskas med det på ett helt annat sätt än när vi inte visste varför ungen inte åt.

Skumboll: Jag vet verkligen inte här har iaf kommunen gått ut med ett brev att träningen som habben bestämmer INTE sker på dagis/skoltid utan det får göras hemma pga att de trots allt måste följa förskole/skolverksamhetsplanen. ok det kan jag köpa faktiskt. men om ni har fått beviljat så borde det ju finnas dokument som efterträdaren kan läsa?? tycker nog inte att ni ska ge upp men tyvärr drabbar det ju barnen i spartider (pengar dras in och enheter slås igen etc). Skitsvårt. Jag vill säga kämpa på, dra det till rätten om det behövs, men jag vet ju själv hur jobbigt det är att behöva göra det och det är lättast att skita i det..
  • michiara

Visst borde det det, absolut. Men om en vanlig avd på förskolan inte har dom resurserna från kommunen så kan de ju inte utföra träningen. Det är kommungubbarnas sak att ordna. Personalen gör det säkert gärna bara de får själva resursen till det. Det är skitsvårt. Det är ju kommunen du får tampas med, kan inte kuratorn på habben hjälpa till med en sådan sak? att kontakta dom menar jag? annars får du nog gå steget längre och faktiskt göra en sak av det i rätten, tidningen, som alla andra gör. Oftast får man ju det man vill när man går till tidningen har jag märkt nej nu svamlar jag känner jag, men det är för att jag inte har ngn som helst erfarenhet eller kunskap. Men chefer har ju alla, ett samtal högre upp vore kanske på sin plats??

• michiara

Visst är världen rejält knasig att man ska behöva gå till tidningen men tyvärr ser verkligheten ut så idag sen tycker jag det är märkligt att man som kommun tjorvar när man vet att i slutändan får man ge sig iaf.. det sparar ju så mycket tid att fixa det på en gång. Ni kommer ju få det ni har rätt till, någon gång, så varför inte göra det på en gång.. förstår inte tänket..

• michiara

skumboll: hahaha nej då jag håller mig i östersund
    min morbror jobbar ju med sånt där i stockholm.. undra vad han skulle säga om er historia.. och sina kollegor...

• michiara
    Skumboll skrev 2010-04-16 16:30:44 följande:
    Om du har möjlighet får du gärna fråga honom vad f*n man gör i en sånhär situation! Pratade med kommuntanten igen, bad om ett möte snarast möjligt eftersom vi nu roddat med detta i ett år och inte kommit någonvart. Hon höll ju med mig, lite väl lång tid har det ju tagit alltså.... no shit!
    absolut det kan jag göra!

vilken tur att hon gick med på ett möte, hon hade ju kunnat säga att hon inte hade tid..
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13