Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Pipen; Jadu... du ska se vårt förråd under trappen! Vi har iaf en dörr till eländet.

För att inte tala om den fina lösningen vi har för pumpen....haha, du skulle garva ihjäl dig om du fick se. Det är den snyggaste inredningsdeta
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    michiara skrev 2010-03-30 09:43:01 följande:
    Hello.. sitter på jobbet.. Sent igår ringde dom mig från Habben, de hade fått svar från EEG.et och A var tvungen att komma dit idag akut. Så de har väl sett ngt där då så hon får fortsätta med EP-medicinen
    Men då... de sa inte vad det gällde mer än EEGt? Läskigt, ska ni dit idag?
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Men tänk såhär; bättre att det hittar det och hon får medicin för det än att hon ska gå runt med ep-aktivitet och ingen vet något.... men jag förstår vad du menar, mediciner är aldrig kul. 

Och positivt är ändå att de tar in henne på en gång och inte väntar på er ord. läkare. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Ja jösses, ibland undrar man hur sjukvården är funtad. Idag skulle S göra hörseltest. Vi kommer dit, S skriker så fort han ser tanten. Hon gör några försök att närma sig S och gulla med honom, då förstår jag att hon uppenbarligen inte har läst att S har autism. Jag förklarar, hon säger okej. När vi kommer in i rummet frågar hon varför han har sond, jag förklarar vänligt att han inte äter och att han kräks. Jaha. Hon sätter igång med testet och S är helt vansinnig, han bara skriker och slåss. Hon har uppenbarligen inte fattat och försöker ta simon i händerna för att han ska lugna ner sig = simon blir ännu mer vansinnig. Och så säger hon "ja, men han kanske vill ha ett kex så han blir tyst". Hade först lust att säga att javisst, ge honom det du så ska du få se på andra bullar men jag tackade bara nej och hon förstod ingenting, hon kopplade verkligen inte.

Som sagt, det testet gick inget vidare. Frågade om de kunde samordna något när S ska sövas nästa gång så vi får väl se. 
    Pipen; Herre gud, inte rota inte rota inte rota! Jättebamsemegakram. 
    Haha, ska försöka ta en bild av vår sondställning. Du får bilden på mail i sådana fall, sånt kan man inte lägga ut här....
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Solstrålen; Oj... svår fråga! Jag håller nog med pipen, jag hade nog väntat tills han börjar gå ner i vikt och man ser att allmäntillståndet är dåligt. MEN, å andra sidan är det ju viktigt att du mår bra och att du orkar med situationen. Ta en funderare, gå på magkänslan!

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    solstrålen 76 skrev 2010-03-30 17:12:17 följande:
    Har nu pratat med dietisten och logopeden och både tycker att jag ska sätta tillbaka sonden ingen så jag ska prata med min sambo nu ikväll och höra efter vad han tycker.
    Vad skönt att sjukvården backar upp! 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    solstrålen 76 skrev 2010-03-30 20:20:22 följande:
    Ja dom har nästan alltid gjort sitt bästa och tagit oss på allvar och verkligen försökt hjälpa oss. Nu är iallafall sonden satt och Casper sa nästan ingenting, när vi satt den gnällde han till lite men sen när vi skulle tejpa fast den så var han tyst och han brukar gallskrika när vi sätter sonden.
    Vet du, jag tror att barnet på något sätt förstår i en sånhär situation att sonden är något de mår bra av.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Välkommen hit Frisören!

Jadu, ofta läser man ju om att det skulle vara föräldrarnas fel att barnen inte äter. 
    Men det är väl knappast hela sanningen...
    Här inne finns nog barn över hela spannet, sådana som har sjukdomar och sådana som inte har något fel alls utan som bara bestämt sig för att inte äta. Refluxbarn finns det flera i tråden, eller har i alla fall funnits. 
    Min lille har autism men utreds också för andra sjukdomar (metabola och mitosjukdomar). 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Michi: Åh, så trist. Hoppas hon kommer må bättre med medicin nu. 

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Frisören skrev 2010-03-31 12:28:28 följande:
    Tack snälla för ditt svar! Jo, visst känns det knepigt när man läser att det skulle vara föräldrarnas fel! Vem vill att ens barn ska svälta sig liksom?! De menar väl kanske mer om det hänt mycket i familjen eller om man hänger över barnet eller värderar hur bra alt. dåligt det ätit idag. Det jag saknar kunskap om är vilken typ av sjukdomar som skulle kunna orsaka detta? De föreligger misstankar om en del olika sjukdomar, men jag har inte fått veta någonting om vilka dessa  skulle kunna vara... Så en del barn bara vägrar helt promt?! Har dessa barn ätit någonsin eller är det sedan födseln? Vår dietist menar på att hon tror att H har något fel på tarmarna och matsmältningen. Refluxen vet jag inte om den har någon betydlese i vårt fall. Hon har medicinerats för den i två omgångar och däremallan har ingen direkt föränding skett i matintag. Det verkar iaf som om vi går en ny matsrejk till mötes... Idag har hon inte ätit så mycket... Det är som om hon svälter sig själv ett tag, sedan står hon inte ut mer och då äter hon upp sig lite och sedan svälter hon sig själv igen osv...
    Jag tror ju knappst vi föräldrar mår bättre av att anklagas för våra barns matstrejk. Men det är en enkel "lösning" på problemet för sjukvården ibland...
    Oj, jag vet inte direkt specifika sjukdomar på det viset. Kan tänka mig att metabola sjukdomar (ämnesomsättning), mitokondriella sjukdomar (störningar i energiomsättningen), mag-tarmsjukdomar. Sen finns ju de barn som har sväljsvårigheter, kanske sväljer fel och får ner mat i lungorna osv. Sen finns ju då neurospykiatriska funktionshinder som autism som kan ge stora matproblem. 
    Men som sagt, finns nog massor med mer sjukdomar/syndrom som kan orsaka matsvårigheter. 
    Har man kollat hennes reflux mer noga? 
    Hoppas ni har bra stöd av sjukvården, det är viktigt så man inte går på knäna själv. 
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13