Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

michiara skrev 2010-04-16 17:50:28 följande:
    absolut det kan jag göra! vilken tur att hon gick med på ett möte, hon hade ju kunnat säga att hon inte hade tid..
    Haha, det hade ju varit något det. Hade nog iofs inte blivit så förvånad. Får väl se om hon ringer nästa vecka som hon lovade.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    michiara skrev 2010-04-16 18:19:29 följande:
    annars får du vara en bödel i rumpan och ringa upp
    HAHAHA, en bödel i rumpan.... du är för rolig! 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Meku: Det kan man säga ja! Den som ändå visste vad kommunen sysslar med... jag är så trött!

Pipen: Den väggen ska gå att komma igenom, om inte så är det något fel med prioriteringar. De enda som hamnar i kläm är ju barnen med funktionshinder, stackars alla de 100 barn som blev fråntagna sin resurs. Blä säger jag!
    En dum en: Kan inte för mitt liv tro att han gör det medvetet. Någon måste ju ligga bakom mönstret, frågan är bara vad. Har du fått tag på gastro än?
    Nu ska jag fortsätta med mitt surdegsbak... hejsvejs sålänge!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Förresten, någon som vet var kirurgmottagningen på alb ligger? Är det samma som gastro? Jag skrev upp tiden och kastade kallelsen... smart. Och så gick jag in på ks hemsida men där stod ju inget. 

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Preppy skrev 2010-04-19 14:54:16 följande:
    Skumboll: Kan inte hjälpa med vägbeskrivning men du får gärna skicka en macka till mig.........älskar surdegsbröd. Såg om ert shoppingäventyr......huvva
    Här kommer en macka........ ta emot!! 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    En Dum En skrev 2010-04-19 16:37:31 följande:
    Vår sköterska verkar vara en av dem som sitter fast i Europa nånstans och inte kommer hem pga askmolnet. Hon ska vara tillbaka i morgon bitti hoppas jag. Jag känner mig helt kluven här. Enligt gastro så skulle det vara ett övergrepp att sätta tillbaka sonden och han ska istället ha dropp. Jag känner att jag inte tänker låta dom ge honom dropp. Det vore bara obehag i onödan. Han kommer inte öppna munnen inom beskådlig framtid. Att då ge dropp till ett barn som inte kommer äta ändå.....ska dom ge dropp varannan dag då???? Icke. Hur mycket vätska behöver en 2-åring per dygn? Nu vill han inte dricka. Han har druckit 150 ml kl 10 imorse. Nu vill han inte dricka nånting alls. Han borde vara hungrig men vill ändå inte ha. Han slutade äta fil förra tisdagen och han är så gnällig. Det är så jobbigt.
    Men även om C inte är där måste ju någon annan kunna hjälpa er??
    Optimalt bör väl ett barn i tvåårsåldern få i sig ungefär 100 ml/ kg kroppsvikt. MEN, som du säkert vet överlever våra barn långt långt mindre än rekommendationerna. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Då får vi hoppas att hon ringer i morgon bitti så att något händer. 

♥ Simon ♥
  • Skumboll

Jadu, enligt dem verkar du ju inte ha något val annat än dropp eller svält. Du får väl säga precis som du känner, att du absolut inte vill ge dropp och hoppas på att de kan hitta någon annan lösning. 

♥ Simon ♥
  • Skumboll

Hur funkade droppet sist då?

Hur känner du för knapp nu, lika samma?
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13