-
Vad var det för förskola förresten? vad hette den?Skumboll skrev 2010-06-18 14:52:18 följande:Haha, det blir nog liiiiite långt... trots skojskjuts.
-
Dagis går verkligen åt h-vete. Plats finns för simon i grannkommunen men de behöver resurspeng från vår hemkommun. Som vår hemkommun naturligtvis vägrar betala ut. =Inget dagis till simon. Vet ärligt talat inte vad vi ska göra nu... funderar på att ha simon hemma och lägga ner hela dagisgrejen. Jag orkar inte hålla på längre...
-
Av ren princip, de vill sköta allt inom kommunen. Man måste vara multifunktionshindrad för att det ens ska tas upp för diskussion.
-
Men enligt lagen gör de inte fel. Kommunen behöver bara betala ut grundbeloppet, sen är det upp till kommunen själva att bestämma över hur de vill göra med resurspeng. Sen att det är mycket märkligt att de inte kan betala ut resurspengen till grannkommunen när simon ändå är beviljad resurspeng är ju en sak, men vi har ingen rätt till det.
-
Nu har jag fått veta att beloppen skiljer sig liiiiiite (läs jättemycket) för de två grannkommunerna. Inte konstigt att det går minst 25 barn på 3 personal här....
På resurspengen skiljer det 140000 kr/år och grundbeloppet 40000 kr/år. Vi bor INTE i rätt kommun kan man ju säga.
-
Blir dessutom svårt när det sitter ett hus på var sida om vårat...michiara skrev 2010-06-23 13:11:32 följande:vad trist att man inte kan flytta sitt hus bara sådär
-
Hej!
Kikar in lite snabbt för att se hur ni har det och så ser jag att pipen har haft inbrott - stackars stackars er. Att folk inte har vett att hålla fingrarna borta.
Jag känner mig rätt låg, dels har jag legat sjuk och dethär med dagis drog ner mig rejält. Vill bara säga att jag lever, men det är knappt. Behöver bara komma på rätt köl igen så kommer jag tillbaka till er.
-
Hej tjejer! Jag är fortfarande ganska off, håller fortfarande på med dagis och det går verkligen inte vår väg.
Har inte läst tillbaka men visst har vi någon/några nya? I så fall, välkommen hit.
Mat ja, jag är glad om lilleman behagar äta en kvarts köttbulle och en tesked vatten. Tur för oss att han har en nödingång.
-
En dum en: Men alltså, hur tycker gastro att man ska lösa situationen då? Klart att kanpp och sond inte är önskedrömmen men barnet ska ju inte behöva lida för att det inte äter.
Hoppas han kryar på sig snart! Och vad skönt att ni fått tag på dagisplats.
-
Jag missade programmet, var hittar jag det på tv4play?En Dum En skrev 2010-08-19 21:59:35 följande:Den går att se på tv4play också.