michiara skrev 2010-06-16 19:31:13 följande:
Skumboll: Ja det har du ju rätt i. Vi får väl se nu då. Om de nu säger igen att de inte kan ge något klart besked trots intervjun så finns det inget mer att göra i utredningsväg. Men jag hoppas jag får klart hur det faktiskt ligger till. Det är inget roligt med ovissheten. Mig gör det detsamma om hon får diagnosen, hon har redan några stycken så en till gör varken till eller från, hon blir ju inte annorlunda på ngt sätt för det. jag ser det som att vi får mer verktyg att arbeta med och det kan ju vara bra. Har ni landat någorlunda i diagnosen?
Det står i tidningen idag om det
op.se/ostersund/1.2113257-knarkpaverkad-man-s...Haha, vilken lång och utförlig artikel!
Vad har de mer gjort för att utreda om det är autism? Jag vet ju egentligen bara hur det går till på små barn, men så vitt jag förstår ska det ju finnas många olika tester för äldre barn.
Barnet är ju detsamma i alla fall, skillnaden är ju att man har ett namn på problemet och att man får vissa rättigheter.
Ja, jag tycker vi har landat i diagnosen. Klart att det är jobbigt många gånger, man försöker hålla huvudet ovanför vattenytan och så är det något litet som gör att allt bara rinner över.
Försöker leva lite dag för dag och se simon för den han är, inte för den han kunnat vara.