• FruSen

För fan i h-vete, jag får ju tinnitus!!!! Hur lära en 11-månader att man inte ska göra så?!

Dottern som är 11 månader tar i för kung och fosterland och lägger av tjut och skrik som får öronen att vilja trilla av alltså!
    Sambon har lovat i en vecka (!!! ) att ta hem öronproppar från jobbet (han är för snål för att köpa, men kommer inga proppar hem idag så skiter jag i det och köper ändå!)
    Varför skriker hon såhär?
    Hon gör det när hon är nöjd och glad och hon tycker det är jätteskoj!
    Nyss lyfte jag upp henne och hon la av ett skrik som gör att det ringer i hela j-la skallen !!
    Hur ska man markera för henne att man inte ska skrika såhär?
    Att avleda funkar inte, hon tjuter ändå...

• Svar på tråden För fan i h-vete, jag får ju tinnitus!!!! Hur lära en 11-månader att man inte ska göra så?!
  • FruSen
    JAG är BÄST skrev 2010-03-22 09:13:37 följande:
    ENKELT du fixar dina öronproppar själv IDAG!!! Dom kostar inte många ören
    Men kommer hon lägga av med skrikandet ?
    Grannarna har redan ringt på och frågat om allt är ok och om dotter har ont nånstans (nästa gång är det väl snuten som står där tillsammans med soc och tror vi misshandlat vår unge)
  • Sencha

Det jag aldrig fattat är varför det är så noga att leksaker för småttingar inte får väsnas för mycket. Barnen själva väsnas ju mycket mer.

www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b73200p1156428.html

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • FruSen
    Anledningen till att jag inte införskaffat proppar själv är för att jag har inte möjlighet till det och sambon varje dag sagt att han tar hem idag osv osv osv
  • lövet2

Hon har lärt sig ett nytt ljud, och nu övar hon. Snart lär sig hon något annat nytt, och då kommer hon att öva på det i stället. Stoppa bomull i öronen tills du fått dina öronproppar!

• Sencha
    FruSen skrev 2010-03-22 09:21:27 följande:
    LOL! Det har jag aldrig tänkt på!! Hjärnan håller på att krympa ihop där inne i skallen min tror jag Tack för tipset, här ska beställas!
    Så lite så
    Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • SunnyBunny

Ja herregud här har det oxå skrikits för hela området tror jag med jämna mellan rum;) Men inte har jag skaffat några öronproppar utan säger till henne och sänka volymen och då gör hon det;)

• NäraMammaiNorge

Vi har haft samma problem. Sonen har skrikit med vansinnigt höga tjut under olika perioder. Nu är han 13 månader och det är några veckor sedan han skrek sist. Trodde också under första perioden att han snart skulle tröttna, men det har kommit och gått under hela hans lilla liv. Vi använder både öronproppar och hörselskydd här hemma. Ingenting annat fungerar, varken avledning, att skrika tillbaks eller att ignorera. Han skriker i alla humör. Det är först när folk faktiskt hör honom skrika som de förstår att det inte bara är att ignorera. Mannen har utvecklat tinnitus, och jag får så ont i öronen att det är svårt att inte bli arg. De flesta andra barn kan inte ens komma upp i de höga volymer som våran son gör, så jag tror jag förstår hur du har det. 

Men mina enda råd är tyvärr:

Håll ut! Skaffa hörselskydd!!

Svar på tråden För fan i h-vete, jag får ju tinnitus!!!! Hur lära en 11-månader att man inte ska göra så?!