MikuAndSaraLi skrev 2010-03-22 21:41:43 följande:
Så svårt är det ju inte att gå till Apoteket och köpa öreproppar själv istället för att vänta på att den snåle killen ska ta hem ett par. Precis som någon annan sa - dom kostar inte många slantar.
Jag gissar att du inte har ca en mil till närmsta apotek och fortfarande drygt en menter snö ?
Öronproppar är nu fixkade i alla fall
Haha, provade blåsa tösen i ansiktet men det blev bara orligare och tjuten blev värre!!
deac skrev 2010-03-22 18:44:08 följande:
Då min som var runt 10-11 månader så skrek han också sådana där illtjut. Han har alltid haft väldigt hög ljudvolym och väldigt kraftig röst. Han hörs tydligt än idag. Det vi gjorde var att blåsa honom i ansiktet varje gång han skrek. De flesta små barn tycker att det är obehagligt och drar efter andan. Det kan de göra även när det blåser ute. Tyst blev han i alla fall. Sedan när de tystnat så kan man ju markera med ett lugnt och tydligt NEJ, inte skrika. Sedan kan jag trösta er alla med att det försvinner med tiden. Förmodligen vill de bara testa sina röstresurser och se sina begränsningar/förmågor.
Vi brukar inte göra något annat än att försöka locka med nån leksak istället, men det hjälper ju inte så vi har som slutat och hon brukar inte få någon reaktion av oss. Hon kan tex sitta utom synhåll och glatt tjuta och skrika så det beror nog inte på att hon får reaktioner tror jag.
Viccy skrev 2010-03-22 20:55:51 följande:
Anledningen att hon fortsätter är förmodligen för att hon får en reaktion. Om man ignorerar det så kommer hon till slut inte tycka att det är roligt längre. Hoppas jag iaf Lycka till!!