Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
AnnicaP - jag kan inte inboxa dig. Jag är jätteintresserad, så du får gärna höra av dig! =)
Bling - gärna!!
Kram från mig
AnnicaP - jag kan inte inboxa dig. Jag är jätteintresserad, så du får gärna höra av dig! =)
Bling - gärna!!
Kram från mig
Då tar jag gärna del av era erfarenheter, och tar tacksamt mot prednisolon också om det finns möjlighet till det. Bling kan du tänka sig att skicka det? Annars åker jag till Sthlm om någon vecka... Kram från mig
Det är segt... All denna väntan! Hur mår du? Kram
För mig verkar 6 mf/ma vara ett faktum nu.. Väldigt tidigt, bara bim +2, men gör ont ändå
Ja det vore fantastiskt, men jag tror inte det =(
Någon här som kan berätta mer om det här med Athen som jag har läst en del om... Vad gör man, vad kollar de, hur gör man, vad kostar det och hur lång tid brukar det ta?
Tacksam för hjälp!
Kram från mig
Tack tjejer!!
Hej!
Jag ska ringa och boja tid med en av mina läkare och försöka övertyga honom om att låta mig prova prednisolon och/eller fragmin. Men jag behöver er hjälp med argument! Vår mf-utredning har inte visat på några fel. Är det relativt ofarligt att testa dessa mediciner? Ska läsa i behandlingstrådarna, men är tacksam för all hjälp ni kan ge!!
Stora kramar från mig
Tack för att ni delar med er!!! Om har nu ändå skulle lyckas få prednisolon, vilka biverkningar kan jag vänta mig? Är osäker på doseringen så därför frågar jag er... Fragmin tar man det från plus eller redan vid äl?
Mojutten det senaste plusset kom spontant, vi har en ny Ivf i februari, hade gärna velat köra med någon ny medicin då... Jag hade både progesteron o trombyl den här gången, hjälpte inte den här gången heller..
Vi börjar svart ge upp att få bio-barn, men vill gärna testa ngt annorlunda vid nästa försök...
Många kramar från mig
Nej vad tråkigt att höra! Många kramar Bettan!
Åh vad skönt att höra Saft med bulle!! Stor kram
Grattis Mojutten! Vilken underbar julklapp!! Ja vi har nästa försök om några veckor. Men har börjat dra i adoptionstråden med.. Är nu uppe i 6 (ev 7) mf.. Suck!
Håller tummarna icka!
Mojutten det känns som ett jättebra alternativ!! blir glad när jag tänker på det, när jag tänker på Ivf, hormoner, Vul och mf blir jag bara ledsen... Vi ska göra en Ivf igen om några veckor, men varken jag eller mannen känner oss särskilt hoppfulla. Med adoption är ju chansen så mkt större att vi når vårt mål till sist.
Kram
Syrling grattis till barnen! När började du med innohep?
Ja det gör vi
Härligt tant tingeling! Håller tummarna för fortsättningen! Kram
Kram Mojutten!!! Underbart att det kan lyckas, är så glad för sin och er andras skull!! Vi har ju en Ivf framför oss, börjar ned mina hormoner den 22 jan, så det KAN ju bli en graviditet för oss ändå. Den här gången kommer jag få hjälp med fragmin. Men för mig är det viktigaste att jag vet och känner att det KOMMER att bli barn för oss också. Sen om det kommer via magen eller inte, men det spelar ingen roll!! Är bara så glad över det!
Kram till er alla fina från mig
Mojutten vet inte när jag skrev senast... Vi fick avbryta vår Ivf, igen, pga för få blåsor, trots höga doser av hormoner. Mensen kom häromdagen, på cd 24, trots progesteron.... Vi har två gratis Ivf till, men vi struntar i dom. Min kropp vill inte vara med. Så, det blir inga biobarn för oss, istället har vi startat en utredning för adoption. Och det känns jättebra! Efter alla mf är jag inte sugen på en ny graviditet. Får vi bara ok från kommunen att adoptera blir det ju ett barn till sist, även för oss, och det känns helt fantastiskt! Jag mår så mycket bättre nu
Hur har ni det? Funkar det bra med lillan?
Kram till dig och alla som kämpar vidare, på ett eller annat sätt!