Inlägg från: M I M M I |Visa alla inlägg
  • M I M M I

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hjärtefröjd det är samma för oss, inga avvikelser. Kändes både skönt o jobbigt tycker jag. Gå vidare ja... Man gör väl det, försöker o försöker igen.. Har du fått hjälp med någon medicin?

Vi måste ju kasta oss ut för stupet, våga igen, även om det känns otroligt läskigt! Vi har börjat snegla på adoption, men inte kommit längre än så, och startat vår första Ivf...

• M I M M I

Jo då, det går. Har börjat känna av sprayen lite tror jag, eller så är det PMS. Trött o lite deppig, o dåligt tålamod med mannen...

Hur går det själv?

Kram

• M I M M I

Oj, många ägg! Hoppas det ser bra ut på lördag! Vet du när det kan bli ÄP? Håller tummarna!

• M I M M I

Hjälp!!

Har en telefontid med min läkare om en timma, tänker försöka övertala honom att skriva ut lite mer medicin till mig.. Får trombyl och progesteron av honom, men har har tidigare varit lite ovillig till prednisolon(?) och fragmin/innohep.... Har ni några ideer om vad man ska "slåss" för att få, vilket är bäst? Min mf-utredning har inte visat på några avvikelser. Vid förra ma hade jag både trombyl och progesteron, gick till v 8...

Tar gärna emot tips på argument med!

Snälla, bombadera mig med era åsikter!

Kram och tack på förhand

• M I M M I

Ha det gick både och... Ska inte testa med något annat än trombyl o progesteron, men jag känner mig trygg i det, så det känns bra. Vi ska fortsätta hos lennart, trivs jättebra med honom!

Med behandlingen... Sprayar på, är på dag 11 redan, men känner inte av något särskilt. Gjorde du det? Nojjar lite över det nu... Hur går det för dig? Kram

• M I M M I

Skönt att höra mojutten, då ska jag inte oroa mig över det. Jobbigt med överstimulering, vet du varför det har blivit så? För höga doser?

Hjärtefröjd min dr menar att fragmin bara löser propparna i venerna, och att de inte har med mf att göra, utan enbart med kvinnans hälsa... Jag vet inte jag, men känner mig ändå ganska nöjd nu. Måste ju testa Ivf i komb med detta, kanske räcker det för att det äntligen ska bli bebis för oss med, hoppas det!!

• M I M M I

Åh vad spännande mojutten!! Håller tummarna för fina ägg. Är det första gången du ska ta prednisolon? Har man hittat några avvikelser vid er utredning? Kram

• M I M M I

Ja visst är det konstigt! Men det får vara ok den här gången, blir det fler får jag kämpa lite till då..

• M I M M I

Ska tänka på dig i morgon mojutten, vilken tid har ni fått? Bloggar du förresten?

Kram

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14