L Maria skrev 2012-05-11 18:15:00 följande:
Tant Tingeling - nä, det är svårt det där...men nu sista vanliga testet jag tog så var det teststrecket starkare än kontrollstrecket, så jag vågar nog tro på att hcg höjs som det ska...men du har rätt - skulle den inte visa 3+ så blir jag nervös...men jag tror att den gör det, och så har vi då bara tre dagar kvar till VUL (tänkte ta det på söndag och sen VUL på onsdag) så jag chansar. Har i alla fall slutat testa med vanliga nu...
Man känner sig som en jäkla alkoholist - en dag i taget, en dag i taget... Men nu har vi i alla fall slagit vår längsta, på 5+1 idag och det verkar hålla sig kvar lite till. Vågar inte sluta tempa, så jag ser att tempen håller sig uppe - får nog sluta med det efter VUL.
Mojutten - vad blir det för dig då, typ 7+6-8+0 nånting, när ni har VUL? Då kan du få se hjärtslag...?
Jag har förvarnat maken att vi antagligen bara kommer att se en svart fläck med en mindre vit fläck i och att det är ok i så fall (under förutsättning att den är i rätt storlek)...om det nu är ok vill säga.
Mimmi - jag håller verkligen tummarna för att IVF i oktober är det som lyckas för er! Eller att ni lyckas på egen hand under sommaren förståss!
Jag skulle nog råda dig att sluta tempa (jag är tråkig, jag VEEET...), men ärligt talat, stillar det din oro eller ökar det den? Tempen ändrar ju inte det faktiska tillståndet och det finns ingenting du kan göra utom att vänta, be och hoppas... I'm sorry - jag är ganska krass ibland, men tro mig, jag står på din sida :) Jag håller tummarna för den här graviditeten, för du har verkligen haft nog med skitgraviditer nu. Nu är det fasen DIN tur! Pepp och styrkekram och en trevlig helg!