Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

M I M M I skrev 2012-10-16 14:32:09 följande:
    Tack!! Hur mår du saftmedbulle?? Tänker på dig! Kram
    mojutten skrev 2012-10-16 16:15:53 följande:
    Mimmi, jag förstår dig! Skönt ni i allafall fick en till frysen. Jag är super dålig på veckor men det är lite mer än en månad fram eller? SaftochBulle, kul att se att du lever. Allt väl?

Jooo... det är väl sådär... Håller fortfarande på att göra massor av prover för att se vad som är fel på mig :(
    Försöker leva här och nu och mest ta dagen som den kommer och njuta av lilla M, som ju är fullt frisk och stark. Mycket, mycket tacksam för det. På ett sätt är det lättare att jag är sjuk och hon frisk än tvärtom, eller hur?
    Tack för pepp, tjejer!
  • Saftmedbulle
    M I M M I skrev 2012-10-17 21:43:55 följande:
    Har dom ingen aning alls vad som är fel? Men visst hände det något mot slutet av din graviditet? Hoppas du snart får besked och att det är ett bra sådant! Hur mår du?

Härligt all M mår fint iaf!

Mojutten ja vår eskimå är en stor tröst! Fet bör bli om en 5-6 veckor någonting...
    Nä, de vet inte var felet finns...har gjort otaliga blodtester, urintester, salivtester, röntgentester...you name it...
    Fick först graviddiabetes och bröt sen foten och blev sedan akut inlagd och låg på sjukhus i fem veckor. Akut kejsarsnitt i v. 30 för att kunna behandla mig utan att skada lilla M. Mår ganska bra nu ändå...det går åt rätt håll om man säger så.
  • Saftmedbulle
    TantTingeling skrev 2012-10-24 11:15:12 följande:

Har inte varit inne på väääldigt länge, men ser att det hänt en del!
    Mojutten: Härligt att det går fint för dig! *Kram*
    AnnicaP : Stort grattis!!!
    SaftoBulle: Grattis till lilla tösen! Hoppas att du själv mår bättre!  
    Tröst: Välkommen hit! Beklagar er förlust. :(   
    Mimmi: jag säger som Bling: Jag hade helt klart vågat mig på lågdos pred...

Ego: Tösen är nu 9 månader (för er som inte känner mig - grav nr 6, inga barn sen innan, en hel arsenal av mediciner sista grav, se behandlingstråden vid intresse). Jisses vad tiden går. Har precis fått mens igen och vi ska nu köra igång med syskonförsök. Får väl se om jag halkar in i denna spiral igen. Kommer att köra omedicinerat fram till plus pga. att jag fortfarande ammar lite.    

Kul att se dig igen!
    Jodå... nu mår jag mycket bättre. Behandlas för högt blodtryck - det är allt, men det finns det ju tabletter för. Någon tumör har de inte hittat, tack och lov, och nu är den utredningen över. Hurra!
  • Saftmedbulle
    lill111 skrev 2012-11-14 13:19:49 följande:
    Hej ! Hoppar in här jag med....mitt fjärde missfall på g, är utom mig av förtvivlan, vet inte vart jag ska ta vägen snart....är snart 38 dessutom, testat trombyl och progesteron all, men hjälpte föga:( har ett barn tack och lov, inga bekymmer med honom...här verkar det finnas kunskap...har testa mina nivåer för progesteronbrist, de säger att de är bra, men vad vet jag, kanske skulle testa med vaggisar ist? Vad tror ni? Jag låg på 71 i vecka 5 är det lågt eller normalt... Jag efterlyser även prednisilon om ngn kan tänkas sälja, kanske är immunförsvaret som är för starkt?? Jag gick en v längre denna gång med trombyl kanske behöver fragmin med? Ja, ja hoppas ngn orkar svara på mina frågor....är helt knäckt här hemma, hur ska man orka med livet egentligen.....??
    pepp och styrkekram
  • Saftmedbulle
    BettanB skrev 2012-12-18 10:44:27 följande:
    Nähä, det ville sig inte alls. MA igen, lite lagom så här inför jul och allting. God Jul till mig. Jävla förbannade skitsjukvård i Sverige.
    Blä och usch... Kramar om och peppar!
  • Saftmedbulle
    TantTingeling skrev 2012-12-30 12:23:41 följande:
    Bettan: Skickar en stor, varm kram till dig och hoppas att ditt 2013 blir ett bebisår för dig! Vilken vecka var du i, vad körde du för medicinering denna gång?

Bling: Så trist, man kan ju inte låta bli att fundera om det kanske finns någon genetisk orsak till det hela?! Du får fräscha upp mitt minne lite, vad har din utredning visat? Säger som övriga, de har ju iaf gott stöd och kunskap i dig!

Ego: Plussade för några dagar sedan. Känns läskigt och bra på samma gång. Har symtom och hoppas att det inte beror enbart på alla mediciner jag kör med, vilka är detsamma som vid senaste graviditeten - Pregnyl, Progesteron, 7000 IE Innohep, Trombyl 150 mg, B-vitaminer, folsyra, kortison. Denna graviditet kom mkt välkommet men oväntat - märkte trots tränat falköga inte av ÄL, och trodde att systemet ännu inte kommit igång eftersom jag bara haft nån enstaka mens efter avslutad amning.Detta gör att jag inte kört mediciner från Äl som jag brukat, och jag hoppas att detta inte kommer att avgöra utgången denna gång.

Nyårskramar till alla goa tjejer med önskan om att kommande år blir ett år fyllt av uppfyllda önskningar för er alla!        
    Wow! Megagrattis!
  • Saftmedbulle
    TantTingeling skrev 2013-01-02 16:13:19 följande:
    Tack SaftmedBulle! Det var länge sen, hur går allt?
    Hej! Går bra... jag är nästan helt frisk (tror läkarna) och lilla M växer och frodas.
  • Saftmedbulle
    mojutten skrev 2013-01-02 18:24:46 följande:
    Så otroligt tråkigt att höra Bettan. Hoppas du hittar en läkare så du kan börja medicinera tidigare. Visst var det så att moderkakan förra gången var rejält påverkad?

TT, grattis! Håller tummarna.

SoB, skönt att det gått åt rätt håll.

Mimmi, hur går det? Nytt försök snart?

Ego, på självaste julafton blev vi föräldrar till ett litet flickebarn.
    Vilken underbar julklapp... Grattis!
  • Saftmedbulle
    icka76 skrev 2013-01-02 20:05:05 följande:
    Var en evighet sedan jag var inne här.

Mojutten: Ett stort grattis till er dotter 

Bettan: Beklagar även här, kram.

TT: Grattis! Håller tummarna hårt.

Ego: Plussade på julafton och är i v. 5+4 nu. Är så sjukt orolig att det ska gå åt skogen. Medicinerar med progesteron och trombyl, vilket fungerade med dottern. Vet inte varför jag är så orolig, jag har symtom, illamående, molvärk och ömma bröst. Men så fort något av symtomen försvinner för en stund får jag nästan panik. Har ett VUL inbokat den 14/1. Jag trodde att det skulle vara lättare attvara gravid efter ett barn men det är nästan värre.

Kram på er alla kämpare och gravida           

Håller tumme för att allt går bra! Pepp!
  • Saftmedbulle
    TantTingeling skrev 2013-01-13 14:28:38 följande:

Kikar bara in för att säga att VUL i veckan visade tidig graviditet (dr ville ej datera) med pickande hjärta! Har bara sett pickande hjärta en gång tidigare, och det var vid 6:e graviditeten, den som ledde till dottern! Ska tillbaka om ca 2,5 veckor.

Underbart!
  • Saftmedbulle
    vår tur snart skrev 2013-02-17 18:46:55 följande:
    Tack alla för välkomnandet! Även om det är som ni säger orsaken till att vara här är inte så rolig Rynkar på näsan.

Annica P: Jag kunde tyvärr inte läsa i din presentation. Vad är babyklister för något? Det lät spännande. Även om jag under IVF-behandlingen mest hela tiden fick höra "Allt tyder på att du skulle ha lätt att bli gravid". Vad de ville säga med det vet jag inte kanske inge hopp, men jag kände mest att det lät som "om du byter ut din man ska du se att det inte är några problem". Kanske är en aning känslig när man inte får den bebis man så hemskt gärna vill ha. Babyklistret kanske dock bara hjälper om äggen befruktas och det är väl där tveksamheten finns i vårt fall tyvärr...
    Hmm...jo, de vill nog bara inge hopp, men risken är att de är så fokuserade på det medicinska att de glömmer de sociala aspekterna. Tyvärr.
  • Saftmedbulle
    babylängtan20 skrev 2013-06-15 00:46:16 följande:
    hej förra fredagen fick vi vårat 3 missfall i v 12 ... vi ska nu i veckan ringa en läkare och ska kräva att få genomgå en utredning.. vi har försökt i 10 månader jag blir jättelätt gravid 2 månaders mellanrum mellan varje missfall men sen får vi missfall :'(
    så på 5 månader har vi nu redan hunnit med 5 missfall jag är sä himla ledsen och rädd för vad som går fel.. då jag är väldigt fertil och blir gravid så fort varje gång måste de bli nåt fel sen :(

jag är 20 år och ambon är 24 så åldern är det ju inte.. åh jag hatar detta :'( vill inte börja om från början om och om igen.. detta är nu 4 gången vi försöker igen :(

visst att 10 månader inte är särkskilt lång tid i barnförsökeandet men 3 missfall på 5 månader .. vad fan ärm oddsen för det ..!! :'(
    Det hände oss med  (fast tre missfall på ett år) och ja...det är för jävligt. Efter tre missfall på raken har man ju rätt att få en utredning och det fick vi. Inga fel. Vi funderade på att ge upp, men gjorde ett fjärde besök som gick vägen.
    Jag hade oxå jättelätt att bli gravid och läkarna säger att det kan vara det som är problemet - att kroppen blir gravid för lätt och att det är något "fel" på embryot så att säga.
    Tycker du gör rätt i att söka hjälp , även om ni är unga. Stå på dig! Pepp och styrkekram!
  • Saftmedbulle
    Mial 83 skrev 2014-01-14 19:50:51 följande:
    Hej på er alla. Vi har nu fått vårt tredje missfall. Så under ett och ett halvt år har vi i följd haft ett X och tre missfall :( börjar förlora hoppat nu efter fyra misslyckade graviditeter.
    Står nu på väntelista till utredning. Många tankar och funderingar just nu. Vi har redan ett barn så man undrar ju varför det inte går nu en andra gång? Om det hänt något med min kropp eller vad det kan vara?
    Brukar folk få hjälp vid utredning och lyckas genomgå en hel graviditet? Hur ser utredning processen ut? Tar det lång tid?
    Många frågor jag vet ;) skönt att höra med andra i samma sits.
    Hemskt tråkigt att höra :( Styrkekram till dig.
    Vad gäller utredning vet jag inte så mycket, tror det beror väldigt på mycket var man söker. Vi blev utredda, men det visade sig att det inte var något "fel" på oss, utom min ålder (som man ju inte kan göra så mycket åt).
    Läste i "Vi föräldrar" (senaste numret) att sekundär barnlöshet (dvs svårt att få nummer två) inte är helt ovanligt, tyvärr.
    Men... många tjejer i den här tråden har dock lyckats, så jag vill verkligen önska för dig att det går vägen till slut. Pepp.pepp!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14