Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Här längtar jag ihjäl mig till RUL på måndag, är i v.18+1 idag... Och har ett litet disco i min mage i princip varenda kväll. Det är helt jäkla ofattbart!! Samtidigt är jag så orolig för att nåt ska vara fel på RUL:et, så att den inte ska kunna överleva... Men bara några dagar kvar nu, jag hade aldrig trott att jag skulle stå ut de sex veckor som gått sen KUB:et, men det har jag ju gjort uppenbarligen! Tack vare er och min älskade doppler.

• qatteriin

Daniela: Fasen vad segt!! Håller tummarna för att du inte ska behöva vänta så länge till på att få hålla ditt lilla barn i dina armar!

• qatteriin

Daniela: Om den vill visa upp sig och bm behagar tala om det så vill vi gärna veta om det är en Axel eller en Sally där inne, för det blir nåt av de namnen har vi bestämt. Om det passar på knodden förstås.

• qatteriin

Hej tjejer! Nu har vi varit på RUL och kikat på en vildsint liten krabat som inte låg stilla många sekunder! Fick behålla mitt bf 15 mars som jag har enligt egna beräkningar och KUB, så jag är så nöjd!! Rackarungen var dock pryd och hade stoppat navelsträngenmellan benen, så bm kunde inte säga vilket kön knodden har, hehe... Jag är bara så glad att den mår bra!!

• qatteriin

Daniela: Grattis till lilltjejen!! Hoppas du snart är återhämtad så ni får komma hem!!

• qatteriin

Grattis Mula!! :)

sirivonessen: Kan känna igen mig i det där. :) Jag är i v. 26 nu (27 i morgon! Förvånad), konstigt att tiden kan sega så!

Jag har börjat fundera på det här med ASA:n. Självmedicinerar med Albyl Minor, så jag har ju ingen doktor att rådfråga. Hur länge har ni andra fortsatt med Trombyl, eller Albyl Minor ni som självmedicinerat? Helt till bf, eller slutat innan?

I morgon ska vi göra 3D-ultraljud och jag är skitnervös för att nåt ska ha gått fel på de 6 veckorna som gått sen vi såg knodden sist... Men jag försöker att inte tänka så mycket på det och istället försöka bara vara glad över att vi ska få se den, och förhoppningsvis få veta vilken sort det är där inne!

• qatteriin

TantTingeling: Jag har inte heller nån konstaterad koagulationsrubbning, bra att få veta hur det ligger till för andra! Vi har bokat privat, 3d känns som en extra lyx jag ville ha.

Bettan: Hoppas op går bra och att lillen slipper flera!!

• qatteriin

Puh! Idag har vi fått veta att det är en pigg, frisk och normalstor liten Axel i min mage! Alla organen satt där de skulle och han var så himla fin dessutom. Så skönt!

• qatteriin
    Javisst skrev 2011-12-16 06:13:04 följande:
    Kan ni hjälpa mig?

Var hos apoteket för någon vecka sedan och köpte Omega-3, den enda sorten man kan ta när man är gravid enligt apotekaren. Läser nu att det står
    "Äter du blodförtunnande medel i form av warfarin (Waran) bör du samråda med din läkare."

Jag tar fragmin, är de en typ av warfarin? Bör jag i sådanafall undvika omega-3 tabletterna?

Jag kan inte svara på din fråga, men finns det bara en sort man kan ta? Förvånad Vad heter de isf? Jag köpte en burk härom dagen, Pharbio, hade ju varit dumt om man kastat bort alla de pengarna...
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14