Hej allihopa! Jag känner mig så konstig och onormal (som vanligt, haha). Jag är i v. 16+6 idag och jätteglad för det förstås, det är fantastiskt att fortfarande vara gravid och jag lyssnade på knodden nyss och hjärtat slog så fint så fint. Så långt är allt väl. Men vi har börjat berätta för släkt och vänner nu, och jag börjar tycka det är riktigt, riktigt obehagligt att graviditeten så smått börjar synas på mig. Så fort nån påpekar det så är jag noga med att kontra med att det bara är fläsk - fast jag vet att det inte riktigt stämmer längre (även om jag, sanningen att säga, har lite väl mycket av den varan).
Jag tycker bara det är så oerhört otrevligt att folk ska kunna titta på mig och se att jag är gravid! Det känns nästan som att då, om nånsin, så kommer det gå åt helvete alltihop. Jag skulle så gärna vilja vara glad över att magen börjar växa och att folk kan se att jag inte bara är tjock och gud vet vad, men blotta tanken på att handla mammakläder skrämmer skiten ur mig. Jag hör ju inte hemma i den avdelningen i affärerna, för varför ska jag gå omkring och tro att jag ska få använda såna kläder, känner jag. Åååh! Det är så frustrerande, varför ska man inte få vara glad när allt bara går bra just nu? Kommer det gå över?? (Snälla, säg ja! ;) )