Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Franka skrev 2010-06-01 21:02:34 följande:
    Åh härligt Fräken! Vilken vecka är du i nu?
    Franka, läste precis din press. och sitter nästan och gråter..
    Fy fan rent ut sagt vad ni har fått gå igenom... Och jag tycker mina fjuttiga tre missfall är HEMSKA!! Jag är så innerligt glad ska du veta att du lyckades få ditt efterlängtade barn. Jag har väldigt svårt att känna glädje nu för tiden över att andra är gravida. men du anar inte vilken glädje och rättvisa jag känner att du tillsist lyckades...

Jag önskar vi har den turen på vår sida nu också...
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-06-02 17:26:23 följande:
    Längtan: Och jag som istället blir sporrad och glad av hennes presentation. Härligt att höra att någon haft turen att träffa en bra läkare; det kan göra STOR skillnad.
    jo jag blev också det för min egen del. men så fruktansvärt ledsen för hennes skull sammtidigt som jag blev rädd att jag själv skulle hamna där...
  • Längtan efter liten
    fru fräken skrev 2010-06-03 07:46:46 följande:
    Tack snälla ni. Det var oerhört skönt att se det lilla hjärtat slå även om den "normala" risken för missfall kvarstår så känns det ändå bättre.
    Tar nu Fragminsprutor varje kväll och det är inte ngt roligt kan jag säga! Men som man säger vill man vara fin får man lida pin eller rättare sagt med längtan efter barn kan man genomlida det mesta!

Är dock väldigt nojjig! Har tidigare känt väldigt mkt av ömmande bröst men de är inte lika ömma längre men jag intalar mig själv att det har lite att göra med medicineringen eftersom blodet blir lite mer lättflytande så blir inte trycket lika högt till brösten.... ;) Knasigt, jag vet men hur är man inte, helknäpp och nojjig! :)

Har bett läkaren skriva ut min journal så jag kan se vilka prover som tagits på mig om det kan vara till ngn hjälp för ngn av er andra. Vet att det var många prover eftersom det var 13 rör och ett flertal prover togs från rören.
    så du tar fragmin sprutor? är det jätte jobbigt, jag ska själv börja ta det om jag blir gravid.,. min gyn skrev ut det idag till mig som jag ska ta med mig vid nästa veckas gyn undersökning... jag verkligen bävar efter att få ta dm (om jag nu lyckas bli gravid över huvudtaget vill säga)
  • Längtan efter liten
    fru fräken skrev 2010-06-03 16:08:45 följande:
    Ja jag gör ju det och inte är det så jätteskoj. Man skäms att man jobbar som sjuksköterska till vardags och ger sprutor nästan dagligen men när det gäller att sticka sig själv blir det annat...
    Det kan ju vara lättare för en del att maken gör det så man slipper att sticka själv. Sticket i sig gör inte ont utan det är grejen att föra in en nål i huden på sig själv som tar emot.
    Så klart du kommer att lyckas! Håller tummar o tår!

Grattis odd!
    har kikat lite på dom idag och jag fick nästan dödsångest :D nästan så man hoppas att man inte blir gravid (det där tar jag tillbaka)... så rädd är jag för dom. men vad gör mani nte för att få en bebis :)
  • Längtan efter liten
    Irma skrev 2010-06-03 21:08:22 följande:
    Feia: Å vad roligt att höra att det gått bra för dig

Mojutten: Skit att läkaren inte hör av sig då  

Odd: Grattis

Verkar som jag är den enda som inte haft problem med att ta Fragmin. Underligt. Jag tog visserligen bara till v 8. men ändå.
    hur länge brukar man ta fragminet?
  • Längtan efter liten
    fru fräken skrev 2010-06-03 22:16:34 följande:
    Vet inte riktigt, antar att det är individuellt. Jag ska tydligen ta mina i 10 månader!
    okej :D!! vad mysigt -inte.. men jag skulle nog känna mig lugnare ju längre jag tog dom.. har för mig att min gyn sa att jag skulle ta mina i början av en grav. men jag kommer inte vilja sluta med dom förrens minst in i v12
  • Längtan efter liten
    Franka skrev 2010-06-04 09:14:43 följande:
    Odd - jättegrattis!!!
    Ang sex, jag fick rådet av Lucinaklinken att skippa sex och andra ansträngnignar till v 14. Sedan testa lugnt om det är en vanlig graviditet, dvs inga blödningar. Vill inte göra dig nojjig, blödningen igår beror säkert, som du säger, på sköra slemhinnor. Tar du trombyl, blöder man ju ändå lättare.

EGO - VUL igår och läkaren utbrister: - Nog är du gravid alltid, med TVILLINGAR!!!!

Så det har varit lite chockartat hemma, nervöst fnitter, panikkänslor osv. August kommer ju bara vara 18 månader, vi måste köpa trillingvagn och flytta nästa sommar. Bor i en 3:a nu...
    Men vi är såklart jätteglada, jag har inga syskon och har alltid önskat mig en stor familj! 
    ååh vad rokigt, villn också ha tvillingar. vad roligt :)
  • Längtan efter liten
    Finessan skrev 2010-06-04 20:04:24 följande:
    Men Franka! Förvånad STORT STORT grattis! Hur underbart kan det bli?! Gud så kul! Hur har du gjort med behandling den här gången? Samma som förra gången?

Ang. Fragmin så tog jag hela graviditeten och några dagar efteråt. Skippade dock sprutan samma morgon som jag skulle föda. Hade igångsättningstid så det var ganska så lätt att veta.

Jag tycker att det kunde svida som fan i början, göra riktigt skitont, men det blev bättre och bättre. Samma sak med blåmärkena. Jag tror jag har någon bild i mitt galleri på en blåsvart mage.

Vi hade inte sex en enda gång under graviditeten. Vågade inte. Det strulade ju med blödningar för mig och varje gång de kom höll jag på att knäckas, Tyckte därför att det var onödigt att framkalla blödningar även om de bara berodde på sköra slemhinnor. De första 14 veckorna hade vi dock förbud.
    sicka fina bilder du har på din mage.. men dessa blåmärken skrämmer mig otroligt..  nästam så man inte vill bli gravid.. usch :(
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-06-06 19:49:35 följande:
    Jag behöver lite peppning

det kommer lite blod och jag vet fan inte vart jag ska ta vägen just nu...orkar verkligen inte med ett mf till!

Måste det vara mf vid en liten blödning?

Usch...jag känner mig så nere....ALLA min 6 mf har börjat med en liten blödning...så jag känner mig lagom hoppfull just nu

Någon härinne som fått så och det ändå gått bra för?

hjälp
    hur går det för dig odd?
    började blödningen med sex? då behöver det ju faktiskt inte vara så farligt, men jag förstår hur du känner...
  • Längtan efter liten
    Mikes bride skrev 2010-06-07 15:03:31 följande:

Franka: Vad häftigt! Jätte grattis och lycka till!

Odd: Jag hade en stor blödning i v.9 men det var en ofarlig blödning som dom inte kunde säga varför den kom, men ngt mf blev det inte.

Ang. Fragminsprutor så är det värt varenda stick! Jag tog från v.7 till förlossningen och dom sista 2 veckorna tog jag t.om 2 ggr per dag (halva doserna i förebyggande om det skulle sätta igång)
    Jag vande mig aldrig riktigt vid sprutorna som jag tycker gjorde ont, men jag skulle absolut göra det igen!

ja tycker också att sprutorna kommer vara värda vartenda stick om det ger mig ett barn. skulle göra allt för att få behålla en graviditet, men först ska vi klara av att bli gravida...
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14