Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Röd ros skrev 2010-05-07 15:06:52 följande:
    Hej tjejer! Har en liten fråga, vi har gjort en mf utredning som visar på att jag har APC- förhöjning på en gen, nån som kan nåt om detta och kan detta ha varit en orsak till mina missfall?
    jag fick svaret apc resistens nu i april och det kan höja risken för missfall då man bildar små små små blodproppar i livmodern eller att bloder är för trögflytande och får blodkärlen att spicka i livmodern.
    jag ska få heparin sprutor vid en ev graviditet. så du behöver inte oroa dig. har hört massor med fall där de blivit gravida och fått behålla bebisen med hjälp av detta.
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    snigelkatt skrev 2010-05-10 17:42:35 följande:
    sjukt besviken idag. var tillbaka på SU ännu en gång för fortsatt missfallsutredning. Nu har de dock kört fast, och det finns inget mer de kan göra för oss. Alla tester och prover och fan vet vad visar inga avvikelser alls. Vi borde kunna bli gravida, och fullfölja en graviditet säger de. Varför har vi då fått 5 missfall???
    men va faaaasen... något måste de ju kunna göra? självklart är inte allt okej eftersom ni fått 5 missfall? har de kollat så inte du och din man krockar med gener och så? kommer inte ihåg vad det heter...
  • Längtan efter liten
    Copkat skrev 2010-05-11 12:52:49 följande:
    *kikar in* Ser att ni skrivit om Pregnyl. Vill också "rekommendera" det. Efter tre missfall hjälpte det mig att fullfölja en graviditet. Ingen kan bevisa att det är det som gjorde skillnaden men det är iaf värt ett försök för er som kan få er läkare att skriva ut det. Jag testade även Progesteron och Trombyl. Kram till er alla!
    funkade progesteron och trombyl?
  • Längtan efter liten
    snigelkatt skrev 2010-05-11 14:02:44 följande:
    Jag har tagit trombyl och progesteron från plus tidigare, men det har ännu inte hjälpt.Nu testar vi tromylen från ÄL istället, så får vi se hur det går.Superduper stegring på ÄL stickan idag, så det är väl bara att ligga i som vanligt....
    {#lang_emotions_laughing}
  • Längtan efter liten
    Bling1975 skrev 2010-05-11 15:16:57 följande:
    Ett litet tips om ni kör trombyl, min missfallsläkare i London ville att jag började med dem redan 3 månader innan försök.Att helt avstå från choklad och minska ner på allt socker och äta mycket omega 3 är bra mot högt TNF-alfa som nästan ingen testar i Sverige längre. Och det är ju inte heller farligt att göra även om man inte har problem så det är ett tips.Dr Beer rekomenderade visst en "missfallsdiet" där tipset ovan var en del. Finns mer på amerikanska immunologysupport. Tror det var under Files.health.groups.yahoo.com/group/immunologysuppo.../Men om inget hittas på proverna, kräv fragmin ändå och om ni har fått missfall trots det så överväg strandkliniken i Stockholm där ni kan få kortison om er egna läkare vägrar.Jag åker till London ikväll för att träffa min läkare och lämna nya prover efter LIT och Humira behandlingen. Hoppas bara att de kommer iväg som de ska till Chicago med askmolnet.
    spännande, hur kommer det sig att de svenska läkarna inte gör så här?
    hur kan socker ha med missfall att göra funderar jag på?

vad är det föpr läkare du har?
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-05-11 16:07:55 följande:
    På tal om diet, så vet jag att man diskuterar LCHF och andra dieter i samband med skkproblem; det påverkar tydligen en hel del. Rör runt i hormonbalansen på olika sätt. Kanske värt att googla vidare på?snigelkatt: jag kan nog tycka att ni kan testa att sätta in ASA direkt efter mens; äta hela cykel enbart med uppehåll vid mensen alltså.
    är det bra med lchf vid graviditet eller menade du tvärtom?
  • Längtan efter liten
    Bling1975 skrev 2010-05-11 17:02:36 följande:
    Socker triggar tydligen saker som i sin tur triggar immunförsvaret så det blir överaktivt. Immunförsvaret kan då om man har missfallsproblematik som oss attackera fostret. Svenska läkare anser ju inte att immunförsvaret har någon del i det här och varken testar eller behandlar. Men utomlands som i England, USA och Grekland så har man kommit ganska långt inom detta. Dr Beer som skrev "missfallsbibeln" Is your body baby friendly ligger bakom många av teorierna. Om ni inte har läst den ännu - spring och köp!Jag går hos Dr Gorgy i London som arbetade tillsammans med Dr Beer när han levde.
    spännande får jag lova tt säga :D
  • Längtan efter liten
    Copkat skrev 2010-05-11 21:14:40 följande:
    Längtan: Sista gången fick jag både Trombyl, Progesteron och Pregnyl och då gick det vägen
    ååh det låter lovande :) skönt att höra..
    ska nämligen få proggisar och heparin sprutor vid en graviditet..
  • Längtan efter liten
    fru fräken skrev 2010-05-12 20:29:35 följande:
    Hej allihopa!Hoppas det är ok att jag hoppar in här...Jag har haft 3 mf/ma och påbörjade i början av året våran utredning pga detta. Var till läkaren förra tisdagen och blev insatt på Trombyl pga lätt förhöjda prover. Skulle höra av mig i början av denna vecka (för att följa äl kommande månad) då mensen skulle ha kommit i helgen, men det gjorde den inte.... testade positivt på grav test istället :). Men jag är så orolig att jag började äta medicinen för sent. Nu känns det som om jag bara väntar på mf/ma. Känns tråkigt då man egentligen borde känna sig glad och lycklig, för jag är ju gravid!!! Läkaren pratade om att jag ska in på koll nästa vecka då jag är i slutet av v6 och om det ser bra ut då så ska jag även sättas in på Fragmin injektioner. Ni som har använt denna behandling, finns det risker för fostret/barnet? Finns det bra resultat av detta när det handlar om att behålla fostret/barnet?
    grattis till graviditeten... du väntar barn och inget mf, försök tänka så. men jag vet att det är svårt, jag har också gått igenom 3 missfalll varav ett missed abort.
    Fragmin har jag ingen erfarenhet utav mer än att jag vet att jag troligen ska ta de sprutorna med... Oc Nej det skadar inte fostret alls...
    Kram
  • Längtan efter liten
    mojutten skrev 2010-05-12 11:12:24 följande:
    Har nog med största sannolikhet fått mitt 4:e mf, tidigt igen... Jag testade denna gång med 1/4 albyl från ÄL men det verkar inte ha haft någon inverkan. Jag ska kontakta min läkare igen, kanske göra den där spolningen. Jag har ju problem med att jag alltid får en liten mens och att mina plus kommer sent så jag antar att mitt hcg ökar långsamt. Kan detta vara ett tecken på lågt progesteron och bör jag kanske fråga efter prgesteron och pregnyl? Kan det vara till någon hjälp?Lessen att jag är ego, men jag har just kommit hem från semestern och känner mig otroligt lessen. En liten tröst är iaf att blodet hölls sig bort och kom i samma ögonblick som vi kom hem, så vi fick en underbar semester och jag trodde faktiskt att det kanske att det skulle gå vägen den här gången då jag hade mkt mer molvärk och tom mådde lite illa. SKIT
    nej vad är det jag hör :( fy fan för detta...
    vad säger läkarna om det här? är det dom som rekomenderat dig till 1/4 albyl?
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14