fru fräken skrev 2010-05-12 20:29:35 följande:
Hej allihopa!Hoppas det är ok att jag hoppar in här...Jag har haft 3 mf/ma och påbörjade i början av året våran utredning pga detta. Var till läkaren förra tisdagen och blev insatt på Trombyl pga lätt förhöjda prover. Skulle höra av mig i början av denna vecka (för att följa äl kommande månad) då mensen skulle ha kommit i helgen, men det gjorde den inte.... testade positivt på grav test istället :). Men jag är så orolig att jag började äta medicinen för sent. Nu känns det som om jag bara väntar på mf/ma. Känns tråkigt då man egentligen borde känna sig glad och lycklig, för jag är ju gravid!!! Läkaren pratade om att jag ska in på koll nästa vecka då jag är i slutet av v6 och om det ser bra ut då så ska jag även sättas in på Fragmin injektioner. Ni som har använt denna behandling, finns det risker för fostret/barnet? Finns det bra resultat av detta när det handlar om att behålla fostret/barnet?
grattis till graviditeten... du väntar barn och inget mf, försök tänka så. men jag vet att det är svårt, jag har också gått igenom 3 missfalll varav ett missed abort.
Fragmin har jag ingen erfarenhet utav mer än att jag vet att jag troligen ska ta de sprutorna med... Oc Nej det skadar inte fostret alls...
Kram