Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Mula69 skrev 2011-12-06 22:21:22 följande:
    Hej, bara en kort recap. Är inte inne så ofta länge men förstår att det är både upp och ner i tråden. Grattis till er med nya bäbisar och magar. Till er som fortfarande kämpar vill jag ge en stor styrkekram.

Vi har äntligen fått besked om att vi får resa och hämta vår dotter. På måndag bär det av och i mitten av nästa vecka ser vi fram emot att få träffa henne för första gången. Tänk att vi blir 4 till jul - glädjeSkrattande!
    Grattis!
  • Saftmedbulle
    qatteriin skrev 2011-12-08 21:23:01 följande:
    Puh! Idag har vi fått veta att det är en pigg, frisk och normalstor liten Axel i min mage! Alla organen satt där de skulle och han var så himla fin dessutom. Så skönt!
    Grattis! Vad skönt!
  • Saftmedbulle
    Ninninn skrev 2011-12-16 10:25:40 följande:
    Ja har ju me fått de på recept men bara 1 gång/dag funderar på att ta 2 gånger/dag men då måste ja krypa till korset hos läkarn å be om mer å de e lite pinsamt :)
    Friskt vågat, hälften vunnet ?
  • Saftmedbulle

Annica: Förstår om du har svårt att hoppas... men vi hjälper dig! Som du skrev... att vara gravid är ju det första steget och förr eller senare bara MÅSTE det gå (ge upp är inte ett alternativ, eller hur?). Massor av tumhållning från mig!

• Saftmedbulle
    Pandoras box78 skrev 2011-12-29 10:49:35 följande:
    Ytterligare ett inlägg från en passiv medlem Var längesen jag skrev här...

Vi bestämde oss för att avvakta lite med utredningen, helt enkelt för att ta en paus från verkstan. Istället så lade vi om kosten till LCHF samt fokuserade på att må bra och det har gjort gott för oss båda! -11 kg på mig & -16 kg på gubben på ca 4-5 månader, å vet ni vad??! Plussade i september och *peppar peppar* idag går jag in i v 18!
    Börjar sjunka in att det kanske går vägen denna gången nu när jag kan känna rörelser... Mina mf/ma har ju varit tidiga men jag gissar att oron kommer att finnas kvar tills RUL är avklarat

Kramar till alla som behöver & håller tummarna för er!

Kram!
    Vad roligt! Grattis! Och tack för tumhållning...

Annica: Jag är oxå i v. 6...
  • Saftmedbulle
    Together90 skrev 2011-12-30 10:32:58 följande:
    Nån som upplevt det svårare att bli gravid efter man käkat Trombyl från ÄL? 
    Förut blev jag gravid jätte lätt men nu har det gått 3 ggr sedan mitt senaste MA och neej, inget ägg fäster. 

Var det något medel man kunde käka för att stärka upp livmoderslemhinnan?

kram     
    Enligt min utredningsläkare ska man äta Trombyl från plus... men har hört lite olika.
    Kram!
  • Saftmedbulle
    Together90 skrev 2011-12-30 12:53:36 följande:
    Ja dem sa från ÄL till mig, men kanske ska börja från pluss istället..

Hur många käkar trombyl från ÄL? eller från PLUSS?

Som jag skrev... det är lite olika bud beroende på vem du frågar, tror jag.
  • Saftmedbulle
    Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-30 15:43:24 följande:
    Har varit på gyn idag och fått konstaterat att kroppen i alla fall har stött ut alltsammans, så jag slipper skrapning - vilket ju känns skönt. Men jag blev lite skrämd när läkaren talar om för mig att har man en gång fått missfall är risken att få det igen högre. Har ni hört det innan? Det jag har läst förut är att risken är varken mindre eller större pga tidigare missfall, varje graviditet är "ny", så att säga. Vad har ni för kunskap angående detta? Hennes rekommendation var också att vänta 3 cykler innan man försöker bli gravid igen, men i nästa andetag sa hon att det är svårt att säga vilket, en del blir gravida med en gång igen och det kan gå bra. Inte helt konsekvent läkare, med andra ord. Men vetenskapen är väl inte konsekvent alla gånger heller, kanske...
    Näää, helt ärligt - den där läkaren verkar vara ute och cykla...
    Det brukar sägas att det är bra att vänta EN cykel (mest för det mentalas skull) och det är INTE större (eller mindre för den delen) risk att få mf bara för att man fått det förut.
    Tycker du ska göra det som känns bäst för er... Håller tummarna för att nästa omgång går bra! Pepp!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14