Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-30 15:43:24 följande:
Har varit på gyn idag och fått konstaterat att kroppen i alla fall har stött ut alltsammans, så jag slipper skrapning - vilket ju känns skönt. Men jag blev lite skrämd när läkaren talar om för mig att har man en gång fått missfall är risken att få det igen högre. Har ni hört det innan? Det jag har läst förut är att risken är varken mindre eller större pga tidigare missfall, varje graviditet är "ny", så att säga. Vad har ni för kunskap angående detta? Hennes rekommendation var också att vänta 3 cykler innan man försöker bli gravid igen, men i nästa andetag sa hon att det är svårt att säga vilket, en del blir gravida med en gång igen och det kan gå bra. Inte helt konsekvent läkare, med andra ord. Men vetenskapen är väl inte konsekvent alla gånger heller, kanske...
Näää, helt ärligt - den där läkaren verkar vara ute och cykla...
Det brukar sägas att det är bra att vänta EN cykel (mest för det mentalas skull) och det är INTE större (eller mindre för den delen) risk att få mf bara för att man fått det förut.
Tycker du ska göra det som känns bäst för er... Håller tummarna för att nästa omgång går bra! Pepp!