Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Var hos gynekologen idag och fick Trombyl utskrivet... dags att sätta igång med bebisverkstaden igen. Vågade inte fråga efter progesteron... kanske att jag vågar vid nästa besök. Har läkarskräck, så...får väl försöka så gott det går. Men Trombyl kanske räcker?

Mimmi: Skönt att du inte behövde argumentera :)

• Saftmedbulle
    miss nöjd skrev 2011-08-12 10:09:06 följande:
    Kikar in och berättar om mina goda nyheter- gjorde KUB och fick alltså se det lilla LEVANDE livet där inne igår :) Och med bra resultat! Tänk att det kanske går vägen denna gång! Än är det långt kvar med hoppet har tänts och jag tillåter mig själv att även fundera ut vilka prylar jag ska köpa till underverket! 
    Kan inte låta bli att prisa denna ProgesterAll-krämen som MÅSTE varit verktyget! Efter 9 MF så lever pyret i v 12+3! och det enda som jag ändrat på är att jag använde denna salva- ProgesterALL.... Tack till de som tipsat om denna!!! 
    Vad skönt!
  • Saftmedbulle
    BettanB skrev 2011-08-15 20:31:27 följande:
    Jag tyckte din förklaring var bra; väl så bra som det svamliga i länken.
    Håller absolut med! Tack för infon!
  • Saftmedbulle
    Daniela01 skrev 2011-08-26 15:49:33 följande:
    Till mig så sa de, framför en ung läkarstudent som var adopterad, att vi borde adoptera. Och det efter att de inte hittat ngt fel på ngn av oss, utan sagt att det var otur. Jag blev helt ställd och visste inte riktigt vad jag skulle säga, likaså min sambo.
    Man vet inte om man ska skratta eller gråta...
  • Saftmedbulle
    sirivonessen skrev 2011-08-29 15:22:05 följande:
    Bling: Även jag håller givetvis mina tummar för dig. Har saknat dina inlägg och undrat hur det gått...Låter givetvis oroväckande med att den inte var så stor som den skulle men man har ju läst om det på FL förr och det har visat sig gå vägen. Men jag fattar om du är orolig som f-n!!!

EGO: För egen del höll jag på att spy av nervositet i dag när jag gjorde VUL på specmödravården. Kändes som jag bara ville få det avklarat för att kunna planera nästa IVF. Men det visade sig att hjärtat slog och den var i rätt size för v 10+3. Nu kan jag andas ut ett par timmar - sedan kommer den förbannade oron.... Men jag ska inte klaga. Jag är egentligen överlycklig (utan att veta om det typ).

För er som ej hängt med i min histora så är jag en sådan som både får missfall och ej kan bli gravid på naturlig väg = dubbelt helvete. Har en dotter via IVF nr 3. Denna graviditet är min första och enda naturliga graviditet i hela livet. Är snart 39 år!!! 
    Oj... Håller verkligen alla tummar för att den här graviditeten ska gå bra!
  • Saftmedbulle
    BettanB skrev 2011-09-03 09:16:23 följande:
    I den här tråden har det alltid varit ok att hänga även om man är gravid, så jag tycker gott vi kan fortsätta i den andan. Kanske inte gå in på detaljer i hur bebisen såg ut på ul/vul = lägga upp bilder, men annars så.
    Håller med! Det är ju uppmuntrande oxå, på ett sätt, att se att det funkar för andra, men håller med Bettan, kanske inte allt för mycket detaljer...
  • Saftmedbulle
    Bling1975 skrev 2011-09-06 17:18:50 följande:
    Då var allt som vanligt här igen. Jag råkade andas att jag skulle ha en bebis i april och vips fick jag en ny störtblödning. Rakt igenom byxor och allt på jobbet. Att oron aldrig kan få lägga sig lite. Nu är jag tillbaka på sängvila. Men det känns ganska ok för precis som sist gjorde det inte ont när det hände. Nu har jag dock lite värk.
    Usch... låter inte kul. Ta hand om dig!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14