Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Åh, så skönt Bettan!!! Vilken vecka är du i nu? När får du VUL nästa gång?
Åh, så skönt Bettan!!! Vilken vecka är du i nu? När får du VUL nästa gång?
Bettan - allt väl vad jag vet, men illamåendet, motvärken och tröttheten talar ett tydligt språk tycker jag. Vi ska göra KUB så nästa titt blir 14/7.
Cili - oj, 10. Det var många, har de kommit tätt/tidigt? Skönt att du får gå privat och med behandling, låter hoppingivande med trombyl och pred. Jag går själv på IVF kliniken på Sophiahemmet, men har inte gjort IVF, utan får bara stöd av dem med tidiga vul mm. Där menar man att IVF inte hjälper vid missfall, men de vet ju inte allt, så jag håller tummarna för dig!
Bettan - knogarna vitnar
Pinglan - jag vet inte vad en mola är, men låter ju trist. Kände lite som du när min sammanväxt i livmodern upptäcktes: hur mkt ska vi stå ut med? Fick oxå sexförbud som varade ett halvår i väntan på operation.
Gjorde KUB idag. Fick bäst möjliga siffra på båda barnen 1/20000. Känns väldigt skönt. Vet inte alls hur jag skulle tänkt om risken var hög på ett eller båda barnen.
Bettan - ser nu att jag måste missat att du redan varit på VUL, så härligt att det såg bra ut! Visst är det overkligt när man passerar en vecka man förr aldrig har tagit sig förbi?! Känner igen känslan! Förstår att du inte vill ta ut någon seger i förskott men börjar inte din signatur kännas lite fel nuförtiden?! "På rätt väg" eller nått kanske känns mer rätt? Kram
Bettan - jag i v 17+1, så bara en månad före dig! RUL först i v 20, där jag går väntar de gärna så länge som möjligt, menar att det är lättare att se alla organ då.
Åh, jag vet så väl hur du känner det, overklig känsla att komma så långt. Och inte vågar man planera nått heller, av naturliga skäl.
Bettan - så du får extra kontroller även sent i graviditeten?
Jag fick det bara i början, men sedan (efter RUL) tyckte min BM att det räknades som en vanlig graviditet. Risken för tidiga missfall var ju över då. Kändes ganska skönt att tänka så.