• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ninnin82: Beklagar att du fick prata med en så kass BM Hoppas ändå DrMH tänker att det är av stor vikt med TLC och ringer dig snarast!

• Irma

miss nöjd: Grattis! En milstolpe!

saftobulle: håller tummarna!

Ninnin82: Nej inte mer blod!  

• Irma

Javisst: Grattis till plusset! Förstår att det känns dubbelt! Håller tummarna! 
    Jag har skrapats 5 gånger och det har gått bra för mig.

TT: Härligt att höra att det går bra för dig Det är liksom på tiden att det är din tur!

Sissela: Skönt att allt ser bra ut Det finns ingen chans för extra koll om du blir orolig med tanke på dina tidigare graviditeter (någon annanstans än på sjukan)? 

Ninnin82: Så tråkigt att höra att läkaren inte hör av sig. Känner inte alls igen det bemötandet du har fått. Riktigt trist Har du frågat om proverna hon tog? När jag gick hos henne förklarade hon vad hon tog och varför(om jag frågade)... Som sagt, riktigt tråkigt om hon ändrat stil...

Hur mår du idag? 

• Irma

Ninnin82: Det är HCG man mäter i blodet. Man har ett spann det ska befinna sig inom vid olika tidpunkter i graviditeten. Sen vet man att det ska dubbla sig med vissa tidsintervall. Kolla här:
    www.niomanader.se/content.asp
    Hoppas du får hjälp idag! 

• Irma

Javisst: Jag tog mest i magen. Men även i låren och på slutet i kärlekshandtagen, mer bakåt ryggen (ok enligt min läkare). Jag körde bara magen i början. Men fick mer och mer problem med blåmärken på slutet, och då fick jag börja variera mer. 

• Irma

Ninnin82: Hoppas verkligen det beror på sköterskan.... När jag var i akutläge så ringde jag dagen därpå igen och hörde om hon var inne, om hon inte hade hört av sig. Jag ringde såpass mycket att dom kände igen mig och berättade om hur läkaren skulle jobba den dagen.

• Irma

Ninnin82: Men herregud det kunde väl sköterskan kollat upp från början! Riktigt dåligt!

• Irma

Ninnin82: Du kanske kan testa med högre dos prednisolon nästa gång? Men förstår om du är less på "testa och se". Om inte annat kan det ju vara värt, är ju nästan helt gratis (ekonomiskt sett iallafall). Innan du drar igång dyra grejer som London eller så. OM du väljer London så lät DrMH inte helt främmande för att vara läkarkontakt här hemma i Sverige. Eller ja, då när jag frågade för 1,5 år sen iallafall...

Bling: Grattis till fint UL!

Sissela: Grattis! Härligt med 3:e trimestern!  

• Irma

Ninnin82: Måste berätta om en läkare jag hört om. Var hos en kurator på Östra för ca 1 år sen. Normalt brukar ju en kurator aldrig prata om sig själv. Men den gången var hon tvungen att bryta mot det. Hon berättade att hennes dotter också led av habituell abort. Till en början blev hon lätt gravid, sen blev det svårare och svårare. Dom sökte upp en läkare här i Gbg som gjort LIT förr. Då (för 4 år sen) hade hon privat klinik 1 dag/vecka och gjorde sina LIT på Carlanderska. Kuratorns dotter gjorde IVF försök med LIT i bagaget men det misslyckades (kanske för att dom bra gjorde 1 LIT?). Iallafall. Kuratorn och läkaren var bekanta förr, nu hade dom inte så mkt kontakt, men hon visste att hon idag jobbar på MVC i Lerum. Inboxa mig om du vill ha hennes namn. Kan ju också vara ett billigare allternativ!

• Irma

Bettan: Japp det är hon! Vi har pratat om henne förut du och jag!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14