Inlägg från: Annica P |Visa alla inlägg
  • Annica P

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Daniela: Menar du Pergotime som ägglossningsstimulering har jag haft det mina två senaste graviditeter eftersom det gick över ett halvår utan graviditet och cyklerna var så långa att läkaren misstänkte att ägglossningen helt uteblev.  Jag har blivit gravid två gånger med Pergotime och ska köra varannan cykel nu.

• Annica P
    Daniela01 skrev 2011-01-02 19:22:35 följande:
    hur snabbt blev du gravid? tar man tabletterna varannan månad? hur känns det när man tar dem?
    många frågor :) men jag är supernervös och nyfiken :)
    Kommer ärligt talat inte ihåg, men ganska snabbt, skulle gissa på i snitt 3:e försöket. Tror att det enda jag kände var runt ÄL, när jag kände lätt smärta i området runt äggstockarna. Det gör jag normalt sett inte.

De gångerna jag använt Pergotime var det varje månad. Eftersom jag nästan tror på egen ÄL, ska försöka tempa för att bli säker, ska jag ta varannan gång nu. Ett tips är att "köpa ut" i tid. Flera gånger blev det svårt att på tag på medicinen och höstas har jag förstått att det var helt omöjligt. Saken är ju att man varje gång hoppas att man inte behöver nästa dos, men när man väl vet det är det bråttom.  Lycka till!
  • Annica P

Välkommen Pandora! Har tyvärr inga kloka svar på din fråga. Jag har troligen också haft några ofostriga graviditeter, totalt 4 MA efter en lyckad graviditet.

Grattis Odd! Härligt att graviditeten är i hamn.

Hoppas att du håller oron i schack Bettan. Håller tummarna hårt!

• Annica P

Bettan: Att du ska behöva gå igenom allt detta, det gör mig så ont. Du skulle bara få glida i mål nu. Hoppas att ni får en lösning/plan i morgon. Bara Mini kommer ut frisk, sättet får bli sekundärt.  

Anmäl sjukvården om du orkar. Det är skrämmande hur dåligt det fungerar, det hade jag aldrig trott för något år sedan. Tur att du har dr LM.

Varma kramar

• Annica P

Vi vill ju följa med dig hela vägen Bettan. Du ska ramla in här. Problem under graviditeten är problem oavsett om det är tidigt eller sent.

• Annica P

Skönt att din dag innehöll en del positivt Bettan! Och att du orkade köra kompetensutveckling med personalen Glad

• Annica P

Usch Spirit, vilka hemska besked och sedan väntetid på det... Man hinner fundera mycket på allt det kan innebära. Tänker på er.

Välkommen dumkropp! Att du hittat hit är ett bra steg, här finns människor som vet hur det känns både fysiskt och psykiskt. Utredning ska du få även om du fått ett barn. Jag är själv i samma situation, först ett barn och sedan 4 MA. Be att få så mycket info du kan av barnmorska och läkare, sedan skulle jag rekommendera en kuratorkontakt via sjukvården. Mycket handlar om att hantera sorgen och känslorna över att man ska behöva drabbas. Sök tröst hos anhöriga och gläds åt ditt barn som finns. Stor kram!

• Annica P

Stort grattis Bettan! Otroligt skönt att det gick bra! Det var verkligen oroligt in i det sista.

Härligt att ni alla mår bra och få familjer njuter nog av den nya tillvaron som ni. Kanske ta bort "Sorg i BettanMansion"? Jättekram!

• Annica P

Nu har jag hållit mig i bakgrunden ett tag. Grattis till barn, lyckade vul och graviditeter som går framåt!

Tog fram en mätsticka idag och PLUS! Andra försöket borde det bli efter livmoderoperationerna och jag hade pergotime.

Vill gärna ha era råd. Tänker börja med prednisolon 10 mg idag (lägre dos än förra gången) och fragmin. Förut har jag tagit fragmin 2500 IE, men tänker nu ta två sådana sprutor om dagen enligt vad andra här haft. Trombyl och TrioBe som vanligt. Dock osäker om progesteron. Förut har jag tagit en vaggis per dag och det skulle egentligen varit två (fel på receptet). Dock har jag köpt progesteronkräm som jag inte använt än. Kanske det är bättre?

Har ni tankar och råd uppskattar jag det! Ber om hållna tummar!

• Annica P

Tack för peppning! Jag kör på ProgesterAll, som krämen heter (den kommer inte från apoteket). Av alla mediciner tror min läkare minst på just progesteron. Apropå läkare, mitt fragminrecept är för gammalt och jag skulle försöka få det förnyat idag. Nästa telefontid 7 mars!! Nästa sjukhus kunde man inte ens komma in i telefonkön på hela förmiddagen. Jag vet att det är måndag, men ändå... Nu är jag på tjänsteresa och kan inte ringa förrän på torsdag. Som tur är klarar jag mig veckan ut.

Välkommen kramizar! Visst hör du hemma här. Enligt egen subjektiv bedömning tycker jag att personer som lyckats få ett barn, men sedan får upprepade missfall, är väldigt vanliga på fl. Jag är också en sådan och min son är 6 år. Hoppas att det finns någon annan förklaring till blödningen än missfall!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14