Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Daniela: Det är en tuff situation och det för alla parter. Jag har en kompis som är gravid för andra gången och för dem går allt lätt och smidigt. Hon skäms nästan för att ens nämna det hela. Tyvärr vet jag aldrig själv hur jag kommer att reagera. Oftast kan jag skilja på "mitt och ditt" och vara glad för andras skull, men ibland gör det bara för ont. Jag har haft ytterligare en av mina närmaste som varit gravid under min missfallscirkus. Jag kunde glädjas åt hennes mage, men bävade samtidigt för att träffa den lilla bebisen när det var dags. Tyvärr blev det aldrig dags, sonen föddes död en månad för tidigt (och var troligen hennes enda möjlighet till barn). Helt fruktansvärt och det ändrade nog mitt perspektiv. Det finns alltid någon som har det värre. Det blev nog inget tips till dig, men några tankar. Hur som helst är det tillåtet att vara ledsen själv, även man är glad för andra. Det blir också lättare med tiden, fast sorgen finns där.
qatteriin: Ang din mensfråga. Jag har mycket sparsammare mens nu för tiden och knappt ont, om det beror på missfall, hormonspiralanvändning eller ålder vet jag inte. Din situation låter inte trevlig.
Ha en härlig helg alla!