Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Ett stort grattis! Två dessutom och ett till frysen! Då håller jag tummarna ett tag till.
Ett stort grattis! Två dessutom och ett till frysen! Då håller jag tummarna ett tag till.
Buster, det låter väldigt jobbigt. Inte kan man tro att de skulle slå bakut andra gången. Skönt att det löste sig även om du fick rätt onödig kommentar på köpet.
Mimmi, hur går det?
Nej, Mimmi! Så otroligt jobbigt. Jag har tänkt på dig och hoppats. Det är så påfrestande med allt. Hur länge måste ni vänta?
Jag hoppas verkligen att er lilla eskimo klarar sig och biter sig fast.
Mimmi, jag förstår dig! Skönt ni i allafall fick en till frysen. Jag är super dålig på veckor men det är lite mer än en månad fram eller? SaftochBulle, kul att se att du lever. Allt väl?
Ninninn, härligt att höra att ni fått hjälp. Jag hoppas att det räcker med intralipider.
TT, kul att se att höra av dig! Kram tillbaka!
Mimmi, hur är det?
Mimmi, förstår att väntan är jobbig men blrjar det inte närma sig lite nu?
Mimmi, vad ledsen det gör mig att läsa att ni drabbats av ännu ett mf.
Var det i samband med ivf?
Har du medicinerat övh nu?
Jag skulle verkligen försöka få fragmin utskrivet. Det är ju som Bettan säger inte skadligt och med det som grund tycker jag att du kan argumentera för att få testa det.
Själv åt jag även prednisolon, dock i rätt låg dos. Det har ju lite mer bieffekter och gör väl de flesta läkare lite mer skeptiska till att skriva ut dessa.
Jag var dock desperat och ville ha all hjälp jag kunde få när vi gjorde vårt ivf-försök och jag tror att min desperation gjorde att läkaren var villig att testa.
Vi hade ju en spontan graviditet just när vi skulle dra igång vår första ivf, vid den testades progesteron, trombyl och fragmin och det gick ju inte vägen. Så då krävde jag prednisolon med. Vad som gjort skillnaden denna gång är ju omöjligt att säga. Kanske var det urvalet av embryo, det vi fick var det enda som överlevde till dag 3. Vi fick ut 7 ägg, 5 befruktades men bara ett överlevde som sagt.
Kanske var det bara "rätt" embryo eller så spelade medicinerna in med.
Jag hoppas att kombinationen ivf och medicinering ska hjälpa er med.
Många stora kramar
Mimmi, hur är det och hur går det?
Jag tog fragmin och trombyl från insättningen, detta med tanke på hur tidiga mf jag har haft.
Prednisolonet tror jag att jag bara tog 5 mg, även det från insättning. Jag fick aldrig ngr biverkningar, en del får sömnsvårigheter och hjärtklappning. Det är det jag kan komma på så här på rak arm, men eftersom det är kortison är jag säker på att listan är längre.
Så otroligt tråkigt att höra Bettan. Hoppas du hittar en läkare så du kan börja medicinera tidigare. Visst var det så att moderkakan förra gången var rejält påverkad?
TT, grattis! Håller tummarna.
SoB, skönt att det gått åt rätt håll.
Mimmi, hur går det? Nytt försök snart?
Ego, på självaste julafton blev vi föräldrar till ett litet flickebarn.
Tack alla.
Mimmi, så tufft ni har det. Jag är så ledsen för er skull. Jag hoppas stt det vänder snart, och att ni slipper mer sorg och elände. Jag önskar er all lycka inför nya försök.
Känns adoption som ett bra alternativ?
Kram
Icka, grattis och lycka till!
Detsamma gäller för dig TT!
Fantastiskt att ni är på väg mot fler barn. Den tanken vågar jag inte ens tänka.
Mimmi, skönt att det känns ok med adoption. Står ni redan i kö?
Vilken härlig läsning TT! Jag kommer hålla tummarna för er.
Mimmi, jag skickar en tanke till dig med. Hoppas att ni kommer igång med adoptionsprocessen och att det inte dröjer alltför länge innan ni är en familj.
Jag vill också tacka hela tråden för att ni funnits här, utan er hade den här resan kanske varit alltför tung för att slutföra. Utan er hade jag kanske inte krävt att få hjälp och behandling. Utan er kanske jag aldrig fått stå här idag på andra sidan barnlösheten.
Jag hoppas att ni som ännu kämpar kan hitta lika underbart stöd från så fantastiska främlingar.
Tack igen!
Eftersom babyklister är ett så kallat homeopatiskt preparat så kan jag inte kalla det annat än humbug och ett sätt för mindre seriösa människor att tjäna pengar på kvinnor som är i en utsatt position.
Mimmi, hur har det gått?
TT?
Tråkigt att höra att din kropp inte vill vara med Mimmi. Jag hade verkligen hoppats att du hade roligare nyheter. Jag är dock glad att ni känner att adoption är ett fullgott alternativ, det är trösterikt. Det är ju som du säger ett säkert kort även om det tar tid. Ni kommer att bli föräldrar till ett fantastiskt barn till slut.
Vi har det bra och vi känner oss väldigt tacksamma över den skatt vi fått. Det är många gånger som vi tittat på varandra och förundrats över att vi "nått i mål", något som kändes otänkbart bara för ett år sedan efter vårt 5:e mf. Jag tror att vår historia gör oss extra medvetna om vilket mirakel det är och hur lyckligt lottade vi är.