Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Tack för att du håller koll på mig TT!

• mojutten

Hej elab01,

Jag vill börja att beklaga dina missfall, jag vet hur fruktansvärt tungt det är.
    Vad säger läkarna om ditt AMH värde, tror de att det är orsaken till missfallen?
    Kanske kan äggdonation vara en väg frammåt?

Tack för att du gav dig tillkänna tillslut. Jag hoppas att vi kan fortsätta vara till stöd även om tråden inte är lika aktiv längre, vilket väl måste ses som positivt då många har lyckats och gått vidare.

• mojutten

Karriis, jag kan tyvärr inte hjälpa dig, jag har i gen erfarenhet av polyper.

Ninnin, grattis! Härligt att höra.
    Jag undrar precis som Irma hur långt du gått nu?

Elab01, här kommer en kort sammanfatting:
    2009 startade verkstaden, blev snabbt gravid men fick mf i v 6.
    Blev åter gravid efter 3 månader men fick mf direkt. I mars 2010 var det dags för nästa graviditet och den gick lika illa som tidigare. Remiss skickades för utredning. Innan svaren kom blev jag gravid igen i maj, men även denna gång blev det ett tidigt mf, ca v 6-7.
    Provsvaren kom men inget hittades, fick dock trombyl, fragmin och progesteron utskrivet. Sen fick den 17 månader utan graviditet, det var ett helvete. Sen i dec 2012, samma månad som vi skulle börja vår första ivf kom ett plus. I v 6 konstaterades att fostret var för litet och just före det nya året att fostret dött.
    I mars i år började vi vår första ivf som gav ett plus i slutet på april, den 24:e maj såg vi för första gången ett levande foster med ett litet pickande hjärta.
    Nu är jag i v 10+5 och försöker att inte oroa mig för mkt men jag är otrolig rädd för nästa ul.

• mojutten

Ninnin 8+ är inte en dålig början särskilt inte när du sett hjärtat.

Jag har en fråga till er som lyckats i fall ni tittar in. Hur länge medicinerade ni med progesteron, fragmin, trombyl och prednisolon?

• mojutten

Tack för era svar.

Ninninn, jo jag tar prednisolon men en låg dos, 5mg. Jag tror att hon tyckte att jag skulle sluta vid v 12, men det var länge sen jag träffade henne och kommer inte ihåg riktigt. Hon var skeptisk till att testa överhuvudtaget.

Irma, var det enligt läkarens rekommendation? Alltså prednisolonen.

• mojutten

Kan meddela att vi igår fick ett oplanerat UL när vi träffade läkaren och fick se ett perfekt pyre som gjorde tummen upp. Ren och skär lycka.

Tack för svaret Irma.

Icka76, roligt att höra av dig. Jo, det känns smått fantastiskt att ens ha kommit så här långt.
    Jag önskar er all lycka till med syskonförsöken, jag hoppas det går som en dans.

• mojutten

Hej Mimmi!
    Kul att "se" dig. Hur är det med dig?
    Jag håller fortfarande tunmarna för er.
    Kram

• mojutten

Grattis Javisst! Vilket fint namn.

Tack för alla lyckönskningar. Jag hoppas att ni har rätt. På torsdag är det daga för KUB. Nervöst!

• mojutten

Så otroligt tråkigt Ninninn, jag förstår att du undrar varför det är så orättvist. För orättvist är det verkligen.
    Kram

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14