• icka76

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Franka: Jag tog proggisar i början av denna graviditet, det jag märkte som skillnad mot de andra graviditeterna var att symtomen kom snabbare och var kraftiga redan från början. Jag började må illa strax innan plus och hade även ömma hela bröst. Innan har jag bara haft ont i bröstvårtorna så tidigt. Håller tummarna att det inte är falska symtom.

Bettan: Låter inte mysigt med sprutorna men vad gör man inte. Hoppas det tar sig snabbt för er nu. Kram

Irma: Tror du behöver en kram du oxå.

• icka76

Grisolle: Jag upplevde inte spolningen som obehaglig på något sätt, det spände lite när de sprutade in koksaltet. Efteråt kom det som ganska stark mensvärk men det gick över efter ca en kvart. vet du vem som ska göra spolningen på dig? Franka: Om du mår illa och kräks på dagtid så ta dina piller innan du går och lägger dig. Jag tar alltid mina trombyl på kvällen, även mina vitaminer. Fast det är främst för att jag ofta glömmer att ta dem på morgonen. Tror inte det gör något om man spyr upp eller missar att ta en dag. Trombylens effekt sitter i flera dagar. Fialisa: Hoppas det gick bra hos läkaren och att du inte behövde hetsa upp dig.

• icka76

Irma: Ett annat tips på god räkmacka, enligt sambon nästan bättre än Gotias, är den på "Till salu" som ligger vid saluhallen. Riktigt god är den och inte lika dyr. Men man får ju inte den utsikten på köpet som man får på Heaven 23.

• icka76

Bettan: Dr BE är underbar, som jag skrev i andra tråden var det hon som skrev ut trombylen samt satte igång vår mf-utredning. Enda nackdelen är att hon även arbetar inom universitetet och är borta mycket så det är svårt att få tid hos henne. Önskar dig all lycka även här. Stor kram.

• icka76

Bettan: Bra att du har tid hos LM. Hur medicinerar du nu? Tar du även prednisolon? Lycka till på torsdag

Odd: Tycker inte de kan neka dig extra VUL efter alla dina mf/ma. Säger som Bettan be din man ringa. På något konstigt vis så brukar läkarna gå med på mer saker när männen är med. Jag gjorde 2 VUL nu på SU, ett i v.6-7 och ett runt v.9. Sen fick jag göra ett UL på spec.mvc i v.12. Så det var inte riktigt varannan vecka men det kändes tryggt.

• icka76

Bettan: Gött att höra att du är helgarderad när det gäller medicin och vitaminer Ska hålla tummarna stenhårt för dig på torsdag.

• icka76

Bettan: Fasen oxå Håller tummarna stenhårt att den lill* hänger kvar. HBG är ju inte så långt bort. Vilken tid ska du vara där?

• icka76

Bettan: Ok. OM det är ett nytt mf så är det nog bra att du ska träffa LM, för i så fall måste de göra en utökad utredning på er och han verkar ju vara den enda läkaren i Sverige som vill och kan göra nått. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte är det.

• icka76

Bettan: Är det hon som börjar på M? Vet en tjej som fick hjälp av henne för ca 10 år sedan på SU. Hon är ska ju vara jättebra. Hoppas bara att hon i så fall fortfarande gör de behandlingarna.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14