• icka76

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hej alla!

Det var ju jättelängesen jag skrev i tråden. Hade tappat bort den nya länken.

Vill börja med att gratta alla som set sina små på VUL och beklaga de som misst ännu en liten.

Här är allt bara bra. Är i v.17 nu och kan för mitt liv inte förstå att jag kommit så långt. Fast jag sett min lill* 6 ggr, senast förra måndagen så kan jag inte släppa oron över att den kan ha dött. Ska på RUL på tisdag och ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Min läkare försökte lugna mig sist och säga att risken för mf nu låg på mindre än 1 % vilket kändes bra då. Som tur är har jag börjat känna bebisen lite och vet att den lever just då i allafall. Det är så trist att man efter vad vi gått igenom inte kan slappna av och njuta av en graviditet.

• icka76

Irma: Jag mår jättebra nu, inget illamående eller så kvar. Enbart lite trött emellanåt men då lägger jag mig bara en stund. Hur mår du nu? Har du fått någon ny behandling eller vad säger läkaren?

Bettan: Förstår att du vill ta en paus från både försök och fl. Hoppas du orkar komma tillbaka med mer kraft snart. Har tänkt mycket på dig och önskar av hela mitt hjärta att det går bra för dig snart.

FiaLisa: Jag har gjort 2 skrapningar och kan ärligt säga att det var bland det enklaste ingrepp jag någonsin gått igenom fysiskt. Jag kände ingenting efteråt och tackade nej till smärtlindring. Personalen var fantastisk. Har gjort min på Sahlgrenska. Jag blödde bara samma dag men sen hade jag iofs bruna flytningar i 2 veckor eftr båda. det kommer att gå jättebra så oroa dig inte.

• icka76

Snusmumriken: Jag hade oxå 2 på raken utan påvisbar orsak. Nu har jag tagit progesteron och trombyl och än så länge verkar det gå vägen. Så min egen teori är att jag fick små microproppar. Det är så få som de faktiskt hittar några fel på men de testar ju inte för alla orsaker. När du blir gravid igen så kräv att få åtminstånde trombyl.

• icka76

Snusmumriken: Alla prover var negativa men min läkare tyckte jag skulle ta trombyl ändå,  hon inte skrivit ut det så hade jag köpt albyl på apoteket. Progesteronet fick jag utan tjat när jag ringde och sa att jag var gravid och ville ha det. Nu var jag iofs redan patient på repro så de kände mig där. Kolla med din gyn om du kan få det inför nästa graviditet så att du vet innan och slipper tjata om det den dagen du är gravid igen.

• icka76

SNusmumriken: Håller med Bettan. Det är verkligen en "bibel" för oss med mf. Jag går in i v.18 på tisdag. Har även mitt RUL då som jag är nervös för.

• icka76

Humlan: De gjorde första kollen v.15 och nästa blir i v.21, därefter görs det varannan vecka fram till bf. Det görs med vanligt VUL och är inte alls komplicerat. Förstår inte varför inte läkarna tar dig mer på allvar.

• icka76

Pinglan: Det var väl oerhört klantigt av kuratorn att fälla en sådan kommentar. Vad jag hört och läst så behöver en bred nackspalt inte betyda någonting alls men det kan vara ett tecken på t.ex. downs syndrom. Vilken vecka är du i nu? Blev du erbjuden blodprov, ett s.k. trippeltest? Tycker inte du ska fokusera så mycket på vad kuratorn sa utan fokusera mer på att bebisen faktiskt lever. Är det mot förmodan någon kromosomavvikelse så får du ta det då. Är det downs syndrom så brukar dessa barn klara sig jättefint. Jag håller alla tummarn i världen at pyret lever i morgon och att ni får klarare besked om vad som gäller. Kram

• icka76

Var på RUL idag, allt såg bara bra ut och jag hade låg risk på kromosomavvikelser på trippeltestet, så nu vågar jag säga att jag väntar barn

• icka76

Irma: Du anar inte. Har hela tiden sagt att mitt plus kommer vid RUL och nu har jag plussat

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14