• icka76

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hjördan: Livet är fasen inte rättvist Kram

Bettan: Kram

• icka76

Bettan: Har inte gjort det men tror att "Liss" i den andra tråden gjort det nu om jag inte minns fel, kolla med henne.

• icka76

Här ligger jag med ordinerat sängläge. I torsdags fick jag s.k. prematura sammandragningar och fick ligga på förlossningen halva dagen igår för observation och bricanylspruta. Är sjukskriven 2 veckor till att börja med. Blev lite skakis när jag läste diagnosen på sjukintyget " Hotande missfall". Om detta går vägen så blir detta vårt enda barn för jag orkar nog inte gå igenom allt detta en gång till. Man trodde ju att man skulle vara någorlunda "säker" efter RUL men inte.

• icka76

Laban: Nej det började med att livmodern bara drog ihop sig som i kramp. Detta släppte inte förens ett par timmar senare kom tillbaka dagen efter då ringde jag BM som sa att jag skulle ringa fl. Fick komma in och göra VUL och få en bricanylspruta. Har peppar, peppar inte haft några sammandragningar sedan dess men jäkligt ont i fogarna och ömhet i mage och ligament. Tror sammandragningarna berodde på att jag lyft mycket under dagen samt att bebis växer fort nu och att livmodern är lättretad. Tänker ändå vara hemma 2 veckor för säkerhets skull. Bebis lever i allafall, den sprattlar och sparkar en hel del.

• icka76

Pinglan: Det finns inga ord över det du tvingats genomleva idag. Kram.

Appropå gravidsnack så har jag valt att enbart svara på era frågor om hur det går förutom nu när det tillstött komplikationer. Är fortfarande rädd för missfall p.g.a. av mina sammandragningar och min bindvävssjukdom.

• icka76

Bettan: Jag hade nog gett kroppen ett par dagar till med mesen, för som du säger så tar det ett tag innan mensen kommer med proveran. För mig kom den alltid 4 dagar efter proverastop (14dagar sammanlagt) och sen höll den på i 9 dagar så det var nästan en cykel åt skogen om man säger så. Tempar du inte nu så att du vet om du haft äl?

Odd: Det är skitsvårt att pausa och inte tänka på det utan hjälp. Vi skulle pausa efter sista ma:t men likfröbannat låg man i vid äl bara för att det kunde vara "den" månaden då det skulle ta sig. Tror att p-medel är enda sättet att riktigt kunna koppla ifrån, så det är kanske ingen dum idé att ta det ett par månader. Bara inte kroppen kommer i mer obalans efteråt.

• icka76

Snigel: Det är så typiskt SU. De prover de tar är ju bara en liten del av alla prover som kan tas. Fick ni ingen behandlingsplan inför kommande graviditet heller? Man blir så trött när de påstår att det bara är otur när det inte går, men 5 mf är inte otur. har tyvärr inga bra erfarenheter av Carlanderska heller så jag kan inte rekommendera er att söka dit.

• icka76

MB: Vilka underbara nyheter. Grattis till lilltjejen

Irma: Krya på dig vännen.

Vinkar till er andra.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14