Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

grisolle: Jisses, så seeeeeegt. Men hoppas ni får tag på dem snart. Bäst är att börja ringa DIREKT på morgonen, så fort de börjar svara.

Bling: Grymt spännande nu ju! Håller tummarna stenhårt!!!!!

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Bling: NU på torsdag redan? Ooooooooooooh! *biter-på-naglarna*

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    mammasgullar skrev 2010-08-31 13:13:03 följande:
    Hejsan.

Jag har fått tre missfall, och en prematur innan det,  och har tid till gyn den 16, men undrar lite, vad gör man? Vad för prover tar de?
    Och hur stor chans är det att de hittar något?

Om det hittar något, vad kan de vara då?
    Vad har ni fått för svar?

Mycket frågor, men jag är helt vilse i den här världen.
    Hej! Missade helt ditt inlägg i villervallan. Och sen skrev jag ett svar som försvann. Sabla fl!!!!!!! Skrikandes
    Utredningarna verkar vara väldigt olika beroende på var man gör dem (och vilken läkare som gör dem), men vanligtvis brukar man ta koagulationsprover, autoimmunologiska prover, sköldkörtelprover och ev kromosomprover. Kolla i Finesssans blogg så kan du hitta en VÄLIGT bra lista på vettiga prover (men räkna med att få kanske 1/10 tagna på sin höjd). Annars finns lite info på www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

Oftast hitta man inget, men det går att sätta in en del behandling ändå; vanligast är att man testar med ASA (trombyl etc), innohep/fragmin, progesteron och/eller kortison. Kolla in länken till vår behandlingslista så ser du vad vi andra har testat.

Jag har fått till svar på min utredning (efter 5mf) "Gå hem och försök igen; förr eller senare kanske ni lyckas..". Tvingade dock till mig levaxin iom något förhöjt TSH (4,8) och sedermera har jag fått innohep av en annan läkare (dr LM i Helsingborg). Självmedicinerar därtill med ASA (albyl minor) och prednisolon. Och är gravid i v.17 ( !!).
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Irma: Jag VET. Det är  ju helt SJUKT verkligen. Rul nästa vecka.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    Mula69 skrev 2010-08-31 20:49:49 följande:
    Bettan; jag säger som Irma - gud vad det går fort!Skrattande

Hur var det där med Aloe Vera Juice - man skulle inte dricka för mycket i kombination med annan medicinering typ trombyl, prednisolon osv eller hur var det där? Har för mig att det var du Bettan som hade bra koll *som vanligt* på det där...

Vi har nämligen för avsikt att verkligen göra ett sista FET på min oktobermens och nu laddar jag allt vad tygen håller...Skrattande 
    Nope, just aloe vera juice har jag dålig koll på tyvärr.
    Ja, tiden formligen flyger. Och det får den gärna fortsätta göra....

Oh, hoppas hoppas nu då!!
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Hej, alla. Har varit ute och snurrat i några dagar och inte kunnat skriva.
    Allt är väl med mig och jag ser fram emot rul på torsdag ( !!).

Bling: SÅ ledsen att det inte blev något plus den här gången. Jag har tittat in som hastigast med mobilen (och kasst nät) medan jag var borta för att kolla hur det gick för dig. Nu skall jag mobilisera all kraft i tummarna till ert nästa försök.

Hur är det med er andra? Hänt något speciellt här?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Grattis, Jazzy.
    Du stod visst inte med som gravid i behandlingslistan, men uppdatera gärna ändå.

Överlag vore det VÄLDIGT bra om alla uppdaterade det som behövs i behandlingslistan; den känns inte helt up to date... *host*

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    jazzy skrev 2010-09-06 19:45:35 följande:
    stod iaf med förut när jag väntade Måns..men kasnke har ramlat bort...
    Jo, du är ju med på "fått"delen med Måns, men den här graviditeten verkar du inte ha varit med på "väntar"delen.
    Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14