Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Till mig sa han inget om det tror jag; har för mig att jag sa det själv och att han bara sa att det nog var en bra idé.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

GRATTIS, längtan. Härligt att höra.

Välkomna, Amatory och färnevik. Javisst är det helt sjukt att vi ändå är så många som drabbas. Rent procentuellt är det ju dock väldigt ovanligt med 3 eller fler missfall.

färnevik: Ja, progestron ökar bland annat risken för hypospadi hos små pojkar; rätt sjukt att de inte informerar om det. Dock går det att operera och ytterst få får varaktiga problem.

Amatory: Usch vilken obehaglig känsla. Har du fått några vul/ul under tiden? Skönt att iaf känna den lill*. Längtar tills jag kan göra det. Har redan hunnit bli orolig och det har inte ens gått en vecka sen sista ul:et.

Krus: Och jag som gjort tvärtom; tagit det lugnt annars, men denna gång tränat som vanligt. 

Lägger till er i adresslistan.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Irma: Tycker gott att du kan säga ifrån iaf; du skall inte behöva berätta varför du inte vill höra alla graviditetsdetaljer om du inte vill. Säg bara att du skulle uppskatta om hon slutade prata om sin graviditet hela tiden.Punkt. Hon lär ju undra, men vad sjutton...

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Längtan: Håller med. Åk och njut, men ta vara på dig och gör inte mer än vad som känns ok. Känns det bra att promenera så gör det, men behöver du vila så gör det. Jag är helt övertygad om att lite vanlig motion inte kan skada, så länge man lyssnar på sin kropp.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Hej och välkommen även hit NN. Det här är rätta tråden om man letar efter svar.

Syrling: Gör det, och berätta vad de sa. Kan du kolla ang det där en läkare i Hbg sa till mig: att man inte bör bli överburen? Om du kan ta reda på varför?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    Längtan efter liten skrev 2010-08-12 11:44:54 följande:
    vad menar du med överburen alltså gå över tiden?
    Japp.
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Så det sa samma till dig? Då har jag inte drömt i nattmössan iaf. .-) Frågan är bara hur de tänkt att det skulle funka för mig som bor i Gbg.... Inte för att jag inte gärna skulle åka till Hbg och föda istället (om jag nu kommer dithän)..... Avskyr verkligen den sk vården här i Gbg och litar inte på dem för 5 öre.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

icka: Du då? Klättrar inte du på väggarna? Jag höll på att gå åt, men vi testade faktiskt att ha sex i förra veckan (mellan kub och Hbg, det var skönt att ha ett ul efteråt. ). Jag blir helt galet abstinens om jag inte har sex på ett tag.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Längtan: HELT okey att dricka alkoholfritt vin/öl. Står det alkoholfritt så ÄR det alkoholfritt (dvs mindre än 05%). Att dra i sig flera flaskor är väl inte så bra kanske, men annars är det absolut inget att oroa sig över. Tänk på att det finns alkohol i filmjölk, bröd, frukt etc etc också....
    Min BM ville gärna ha tips på gott alkoholfritt (Billabong sa jag då) som hon kunde dela med sig av till andra gravida...

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14