Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Längtan: Härligt. Vet att det är svårt att släppa oron, men försök under resan iaf. Och krama mycket på dottern!

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Längtan: Håller med Krus. Känslig tapp är inget jag hade oroat mig över alls. Hoppas nu ni får en redigt trevlig semester. .-)

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Längtan: Vet att det är svårt, men försök låta bli att tänka negativt. Det gör inget bättre; tvärtom. DU kan egentligen inte göra ett skvatt för att ändra utgången av det här, så försök att njuta av att allt faktiskt ser bra ut nu.
    Och jag undrar återigen om de har koll på dig med blodprover och så, nu när du tar fragmin. Lättblödande tapp har säkerligen med det att göra. Tar du ASA också? Överväg isf att dra ner lite på det (speciellt om det inte är ordinerat av läkare).

Jag tror absolut att ni kommer få en helt fantastisk semester.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    TT: Haha.. du lät som mig där "inte låta sig ringmärkas" Och så har jag alltid tyckt det fjantigt och överförmyndaraktigt att staten skall ha något att göra med vad vi känner för varandra och huruvida man ärver varandra eller ej. Förutom då faktumet att jag alltid varit tidernas pojkflicka som tyckt det vara viktigare att ta grabbarna i armbrytning än att se söt ut i klänning. Blir illamående av tjejer som sparar i "brudkista" och jamsar om "att vara prinsessa för en dag".
    MEN, jag får nog tänka om. Giftermål är viktigt för min sambo och det BLIR ju enklare rent juridiskt... Och jag skulle kunna se det som en dag för att fira att vi varit tillsammans så länge och en möjlighet att få fira något -oavsett vad- med närmaste familj och vänner. Antar att det kanske inte är så illa heller? Och din dag lät onekligen rätt trevlig.
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    Vilja våga kunna skrev 2010-08-25 18:16:18 följande:
    Skönt att höra att jag inte är den enda som inte har ett färdig scrapat album inför drömbröllopet! Nu återstår väl bara att ligga lågt och vänta då. :)
    Eller ja, nästa helg tänker jag inte vänta på någe ,då ska jag ligga. Många gånger. ;)
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Längtan: SÅ farligt är det inte. Du kan definitivt sola med gott samvete; inte ligga och steka FÖR länge bara. Och akta så du inte får fula pigmentfläckar (fast det har du ju koll på). Undvik dock bastu och väääldigt varma bad (för ofta/länge).

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Helt okej! Sola på du bara. Svalka dig med jämna mellanrum om du känner att det blir tokvarmt. Och sola med förnuft; som alltid. "Dr" Bettan has spoken.
    Pigmentfläckarna är ju inte farliga, men kanske inte alltid så vackra. Såg en tjej när jag var i Hbg sist som hade fått en riktig "mask of maternity". Stackarna. Men man får väl försöka ha koll. Och de försvinner ju oftast.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Soa: Det där med pred tror jag då rakt inte på; är tämligen säker på att det är pred som gjort skillnaden för mig den här gången och jag har tagit 10mg. Skitsnack att man måste ta minst 15mg. Klart att det beror på problematik etc också, men... Behöver man inte ta mer så är ju det bra...

Vad gäller kliniker i England så tror jag Bling skrev ett inlägg (till dig?) för ett tag sen. Bläddra bak och kolla. Eller ta "visa endast" på Bling och kolla.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Irma: Här är jag; började jobba idag så jag är helt utslagen. Zzzzzz..........

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Irma: nej, helt sjukt hur trött man kan bli bara så där... Får bli tidigt i säng idag.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14