Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Tittar bara in och berättar att allt gick bra idag. Allt såg normalt ur. *pustar-ut*

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    AHöst skrev 2010-09-09 19:02:32 följande:
    Jag ar faktiskt valdigt forvanad att lasa detta. Jag antog val att man alltid aven lutade sig pa informationen om sista mens. Min son var valdigt stor och matte langt over sin "alder" pa alla ultraljud, och fragan om datum kom upp manga ganger. Men jag kunde ju saga till och med pa vilken dag jag hade agglossning och var extremt val overvakad i borjan av graviditeten med honom sa dar fanns ingen tvekan om BF. Storleken pa bebisarna kan ju skifta otroligt mycket.
    Man menar ju annars att storleken inte skall variera i början av graviditeten; det är därför man mäter och tidsbestämmer med rul typ v.17-20; därefter kan det variera massor. Det är vad jag hört tidigare. I den här forskningen menar de istället att flickfoster faktisk KAN vara avsevärt mindre än pojkdito, redan så tidigt... Som jag förstår det.

Tack, alla. Jag är jätteglad och lättad. Äntligen kan det kanske få gå vägen för oss. BM frågade massor om dr LM och hans studie också och undrade hur man kan få tag på honom (för att ev kunna tipsa andra olyckliga).

Soa: Det är inte särskilt många som bryr sig särdeles mycket om TNF-alfa eftersom det är ett så osäkert mått. Räcker att man har en yttepytte infektion någonstans i kroppen så stiger det direkt. Inget pålitligt mtt mao, enligt de flesta. 6,3 låter hur som inte högt alls, men jag lämnar åt expertisen att ge bättre svar.

Annica: Har alltid använt en med en deciaml och det har funkat fint.
    Hoppas att kroppen sköter det den skall så fort och smärtfritt som möjligt, så att du kan börja med nya tag sen. *kram*
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    AHöst skrev 2010-09-09 22:29:13 följande:
    Bettan, min son ar definitivt levande bevis pa att det kan variera aven sa tidigt. For hans del da at andra hallet forstass. 17 - 20 veckor ar ju ganska sent anda. Det borde ju definitivt aven kompletteras av tidigare ul om man lutar sig sa pass pa den infon.
    Jag sa inte att det ÄR så, jag skrev bara vad man anser inom gynekologin/obstetriken; åtminstone här i Sverige.
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Tack, Mula och mojutten. Ja nu vågar jag nog börja njuta så försiktigt.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

NN: tack, vännen.

Välkommen in hit, frux. Så klart synd att du skall behöva oss, men å andra sidan är det här rätt ställe för den som letar information och behöver stöd. Själv hade jag nog inte klarat mig utan den här fantastiska tråden.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Syrling: Tack. Nope, gjorde rul på hemmaplan (bor ju i Gbg), men skall till dr LM om en månad igen.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Irma: Tack. Och jag blir så glad när ni säger att ni känt er hjälpta av mina kommentarer och inlägg. Skäms
    Kommer inte försvinna härifrån på länge än, hur det här än slutar.
    Underbart att hon är med på att testa prednisolon; det trodde jag aldrig om en Gbgläkare. Sämsta läkarna i Sverige i övrigt.

nyblivenfru: folacin och e-vit. skall vara ok för alla så vitt jag vet. Läs på Fass om du undrar mer specifikt.
    ASA kan man absolut börja med innan ÄL, om du tänker ta hela cykeln är det dock bra att göra uppehåll vid äl.

frux: Vad kämpigt. Låter som om det kunde vara bra för er att få någon att prata med om allt det här. Jag tyckte själv att det var väldigt skönt att få träffa en psykolog ett tag när tankarna snurrade som mest och allt var allmänt jobbigt.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

**uppehåll vid mens menar jag ju så klart. Nu har förkylningen satt sig i hjärnan....

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14