AHöst skrev 2010-09-09 19:02:32 följande:
Jag ar faktiskt valdigt forvanad att lasa detta. Jag antog val att man alltid aven lutade sig pa informationen om sista mens. Min son var valdigt stor och matte langt over sin "alder" pa alla ultraljud, och fragan om datum kom upp manga ganger. Men jag kunde ju saga till och med pa vilken dag jag hade agglossning och var extremt val overvakad i borjan av graviditeten med honom sa dar fanns ingen tvekan om BF. Storleken pa bebisarna kan ju skifta otroligt mycket.
Man menar ju annars att storleken inte skall variera i början av graviditeten; det är därför man mäter och tidsbestämmer med rul typ v.17-20; därefter kan det variera massor. Det är vad jag hört tidigare. I den här forskningen menar de istället att flickfoster faktisk KAN vara avsevärt mindre än pojkdito, redan så tidigt... Som jag förstår det.
Tack, alla. Jag är jätteglad och lättad. Äntligen kan det kanske få gå vägen för oss. BM frågade massor om dr LM och hans studie också och undrade hur man kan få tag på honom (för att ev kunna tipsa andra olyckliga).
Soa: Det är inte särskilt många som bryr sig särdeles mycket om TNF-alfa eftersom det är ett så osäkert mått. Räcker att man har en yttepytte infektion någonstans i kroppen så stiger det direkt. Inget pålitligt mtt mao, enligt de flesta. 6,3 låter hur som inte högt alls, men jag lämnar åt expertisen att ge bättre svar.
Annica: Har alltid använt en med en deciaml och det har funkat fint.
Hoppas att kroppen sköter det den skall så fort och smärtfritt som möjligt, så att du kan börja med nya tag sen. *kram*