Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Längtan: Sår det? Jaha, då kanske det är bra då. Dr LM sa inget om det och följaktligen gör jag inte så; har inte ens läst någon beskrivning. Tror inte att det spelar någon roll iaf.

Aha... Men du kan kanske kolla via VC annars? Eller hitta någon ansluten som du kan gå till privat? Om det nu inte reder ut sig alltså. Det är, som sagt, oerhört viktigt att man trivs med sin behandlare. Är ju själv psykolog och lägger mycket stor vikt vid att få behandlingsrelationen att fungera; utan fungerande relation - ingen bra behandling.

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Oj, nu har vi tagit över tråden helt. Hur är det med alla er andra?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Bling: sabla firefox!
    Haha... Ja, det är kanske mitt kall.
    Håller tummar och tår så de är alldeles blå!

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    SkämsNN: You make me blush.

Franka: Underbart!! Grattis!!!

grisolle: det behövs ju bara EN simmare så...
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Mula: Håller tummarna för er!

Längtan: Hoppas det går bra idag!

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Irma: Visst, men det är kanske bäst om ni inte frågar om min timpenning. *host*

Längtan: hur har det gått?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    grisolle skrev 2010-08-23 19:50:50 följande:
    Kom att tänka på en sak när jag var och tränade idag, hur gör ni andra med bastu när ni är gravida? Jag älskar att basta men vet inte om det kan öka risken för missfall? Googlade lite om det och då står det att det inte är farligt men å andra sidan står det att man kan träna, hålla igång, ha sex mm precis som innan graviditet och det vet jag att vissa av er har fått råd att vara försiktiga med när man haft många missfall.
    Någon som vet eller har en teori?
    Nope, ingen bastu för min del. Har läst att man skall avstå från varma bad, bastu etc under graviditet, så det kör jag på.
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Hej och välkommen in, Annica. Nej, har inte hört något om hormonspiral ur det perspektivet.. Hmm.. Och du verkar ju redan köra med det tunga artilleriet vad gäller behandling. Hur kommer det sig att du fått den möjligheten? När har du börjat medicinera och vilka doser har du kört med? Jag tar f.ö. detsamma, med tillägget levaxin (och SSRI fram till v.12).

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    Annica: Jag tar bara 10 mg pred, men började vid äl. Tar innohep istf fragmin (ungefär samma sak); tar 4500 IE från ÄL (borde motsvara 5000IE fragmin om jag inte har fel).  2500 IE fragminlåter väldigt lite tycker jag. Hur ädet med er andra i tråden; vilken dos har ni tagit?

Pregnyl är hcg; de flesta får dem för att ägget skall släppa vid äl, men en del läkare använder det även föratt stödja upp tidigt i graviditeter. Glömde skriva att jag tog låg dos pregnyl den här gången också.

Har du kollat sköldkörteln ordentligt förresten? Jag hade en liten underproduktion; så liten att min första läkare inte ens berättade om det för mig. Fick sen ut mina provsvar och började läsa forskning varpå jag krävde levaxin. Fick sedermera stöd från en annan överläkare i detta. TSH skall ligga på MAX 2,0 om man har problem med fertiliteten.

Irma: Ja, man är ju inte direkt full av energi efter att ha få slåss så här länge.
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Bling: Och det är alldeles underbart att hjälp finns att få; även om man måste åka utomlands och betala mängder för att få den bara för att svenska läkare inte klarar att läsa utländsk forskning.

Ja, hur har det gått Längtan? Först skriver du mängder av inlägg om din oro, men sen rapporterar du inte hur det gått. Vi väntar på -glada- besked ju.

Sorg i BettanMansion.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14