Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Längtan efter liten skrev 2010-04-21 08:43:08 följande:
    hej tjejer. hur är det med er idag?
    Upp och ner, ner och upp. Har varit väldigt emotionell och lessen de senaste dagarna, kanske är det för att jag ska träffa läkaren på måndag och få resultaten från de första blodproverna eller så har jag bara en svacka. Det känns som om jag är på en bergochdalbana av känslor hela tiden, ena sekunden full av hopp och livsglädje, andra sekunden lessen och uppgiven.
    Hmm, inser hur sällan jag är uppriktig när någon frågar hur man mår. Fast det är klart att det vore aningen jobbigt om alla hela tiden drog upp alla sina personliga problem och känslor.

hur är det själv?
  • mojutten

Jag kommer inte håg exakt vad de tog men "standarprov" typ koguleringsprover, sköldkörtel, prolaktin...

Jo, när jag är på topp så tror jag också att det kommer att gå vägen så småningom, det är som sagt trösterikt att se andra här inne lyckas.
    Även om det är tråkigt att det är något galet så måste det kännas skönt att veta vad det är och att få hjälp. Lycka till

• mojutten

hej
    Var på mitt första besök hos läkaren för utredningen, fick svar på de prover jag tagit. Allt såg bra ut, men jag fick ta blodprov för full koagulationsutredning även om inget tydde på att detta skulle vara ett problem. Hon var väldigt trevlig och erkände villigt att de inte vet tillräckligt om orsakerna kring mf och att de har lite att erbjuda men uppmuntrade med att de flesta förr eller senare får en frisk och fullgången graviditet så vi får tack vackert fortsätta att jobba på det.

• mojutten

Jo, det är inte mycket annat att göra, men jag försöker att se det positivt även om det inte alltid är lätt. Sen kan jag verkligen förstå att man tappar tron, ju fler mf man måste genomlida. Frågan är hur länge man orkar hålla på? Jag har absolut inte nått min gräns ännu men jag kan föreställa mig att det kan komma en punkt när det blir för mycket. Låt oss hoppas att vi alla får uppleva sparkar i magen och en frisk, full gången graviditet innan vi når den punkten

• mojutten

En tanke bara- om det blir för jobbig med gravidsnack för alltför många på tråden bör vi då ha två?

• mojutten

Lessen Odd. Jag går igen samma sak jag med denna månad, svaga positva test men blod. Känns lagom kul.

Skickar lite kramar

• mojutten

Irma, kul att bli erbjuden iallafall. Då är du eftertraktad och det är ju aldrig fel att få veta.

Själv pendlar jag mellan hopp och förtvivlan, mitt svaga steck har blivit starkare men blodet vill inte riktigt ge med sig. Blöder inte mycket, nu är det bara gammalt men det är svårt att tro att det ska gå. Har lite molvärk och stick /svidande känsla.
    Önskar så att jag bara kunde slappna av och ta det som det kommer.

• mojutten

Blodet kom på BIM, eller möjligtvis en dag innan, men var inte menslikt och mindre

• mojutten

Har nog med största sannolikhet fått mitt 4:e mf, tidigt igen...
    Jag testade denna gång med 1/4 albyl från ÄL men det verkar inte ha haft någon inverkan.
    Jag ska kontakta min läkare igen, kanske göra den där spolningen. Jag har ju problem med att jag alltid får en liten mens och att mina plus kommer sent så jag antar att mitt hcg ökar långsamt. Kan detta vara ett tecken på lågt progesteron och bör jag kanske fråga efter prgesteron och pregnyl? Kan det vara till någon hjälp?

Lessen att jag är ego, men jag har just kommit hem från semestern och känner mig otroligt lessen. En liten tröst är iaf att blodet hölls sig bort och kom i samma ögonblick som vi kom hem, så vi fick en underbar semester och jag trodde faktiskt att det kanske att det skulle gå vägen den här gången då jag hade mkt mer molvärk och tom mådde lite illa. SKIT

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14