Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Vilja våga kunna skrev 2010-09-23 08:50:03 följande:
    Hej mina husgudar. (För det är det ni är! Även om det är väldigt tråkigt att ni också behövt uppleva det samma.)
    Jag undrar om upprepade missfall kan bero på att man inte bygger upp gravidhormoner vid en graviditet? Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men vid mina graviditeter så har det tagit ett tag innan jag fått utslag på grav.test och de har inte visat nåt starkt streck nån gång, båda mina missfall har varit runt v.6 ochv.7. Har ju hört att man kan vara "låghormonare", men kan det bli problematiskt att vara det?
    Idag börjar våran utredning och jag samlar material! ;)
    Jag är väldigt intresserad av detta, jag har alltid plussat sent och jag har på känn att mitt hcg inte stiger så snabbt så om du får reda på något så dela gärna med dig.
  • mojutten

Det verkar som om de alra flesta får ett ganska avmätt bemötande. Vårt första besök var inte så mycket mer än det heller, men vi läste in oss och min man hade en telefon konsultation med vår läkare innan vi träffade henne igen för att få resultaten på de prover de tagit och det tog skruv. Det märktes att hon hade kollat upp en del av de studier som min man hänvisade till och var helt plötsligt betydligt mer sammarbetsvillig, även om vi inte kom så långt som till prednisolon. Men jag har på känn att det kan vara möjligt att pressa henne på det om detta inte fungerar.

Så slutsatsen är med andra ord att man måste vara påläst och påstridig.

• mojutten

Välkommen Mallanis, det här är en toppentråd för såna som oss. Det finns mycket kunskap och stöd att hämta här.  Håller tummarna för ett fint plus inom kort

Liss, tog du pregnylen från plus? Jag är så rädd att allt redan ska vara försent för mig då, mina mf har ju varit så tidiga. Just nu är det min största rädsla, att alla insatser ska komma för sent.

Den här j-kla crinonen vänder ut och in på mitt humör, ena sekunden skitarg, sen gråtmild och uppgiven, dessutom blir jag så trött. Det är påfrestande och det är så många tankar som dyker upp och jag måste erkänna att även om jag så gärna vill bli gravid så känner jag mig otroligt rädd för att allt ska gå dåligt igen. Jag försöker att inte tänka på det och ta ut elände i förväg men det känns som om jag är så hormonell och känslig att jag har svårt att kontrollera mig själv. Jobbigt.

Så nu har jag skrivit av mig lite. Ska se om jag kan få lite jobb på min artikel gjort, har lyxen att jobba hemma idag.

• mojutten
    kaakis skrev 2010-09-24 09:45:21 följande:
    Mojutten
    Hur går det för dig???
    Jorå, för det mesta är allt rätt ok. Fast så här veckan för BIM brukar allt vara lite extra tungt, då kan jag inte riktigt hålla alla tankar i styr, tycker en aning synd om mig själv och att livet är lite allmänt pissigt

Hur går det själv?
  • mojutten

Kaakis, jag tror till viss del att det känns tungt för att progesteronet påverkar mig och jag mer pms och sen så tänker jag då extra mycket på den situation vi är i och vad som skulle hända om vi skulle vara tvugna att gå igenom det här en gång till. Så ja, jag är nog rätt rädd för fler mf.

• mojutten
    Liss skrev 2010-09-24 13:51:02 följande:
    Mojutten: Ja, jag tog första sprutan på BIM+1. Mina små gav tidigare upp någonstans mellan v 5-8.
    Tack Liss, fick du progestron med?
  • mojutten

Jag hoppas också väldigt mycket att du har fel Buster.

Grattis Soa, jag förstår dina funderingar men jag har inga råd att ge.  Jag skulle nog själv ha medicinerat.

• mojutten

Men hur kan det vara så svårt! Jag förstår och tycker att du är i din fulla rätt att ge läkaren vad han tål, Bettan.

• mojutten
    Barytan skrev 2010-09-28 12:35:39 följande:
    Hej,

ni som har fått prednisolon, hur stor dos och hur länge tog ni det? Tog ni det från äl eller tidigare? Skulle ha fått det innan min senaste graviditet men blev spontangravid innan så jag hann inte (blivit gravid med hjälp av pergo innan). Slutade i missfall 8+3, upptäcktes på vul en vecka senare.
    Fick crione och trombyl den här gången.

Känner mig desperat efter 1 graviditet som avbröts i vecka 18 pga fosterskador så allvarliga att det inte fanns något hopp om liv, 4 ma och ett tidigt mf. Känner att prednisolonet är mitt sista hopp
    Jag är lessen för allt du har behövt vara med om. Jag kan tyvärr inte svara på din fråga men jag är säker på att det finns andra i denna tråd som kan komma till hjälp.

Skit Loha88, nya tag...
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14