• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Mula: Jag har bara hört att det är bra att ta ASA innan ÄL.

Syrling: Inte ett blåmärke alltså, det är imponerande!

Jag får mer eller mindre stora blåmärken. Ibland som ett knappnålshuvud, ibland som en femma. Än så länge finns det gott om utrymme. Men vad gör man när det är "fullt"?

Bettan: Vandrande blåbär  

• Irma

Bettan: Hmm. mina tar flera dagar på sig att försvinna. Måste kanske spruta låååångsamare...

• Irma

Buster: Min läkare är docent och överläkare. Hon rekommenderar ASA + Fragmin från strax innan ÄL. Margareta Hellgren heter hon. Googla henne!

• Irma

Sushikatten: Vad skönt att du blir bra behandlad på Carlanderska! 

Bettan: Hur mkt extra e-vitamin ska man ta? Jag tar sånadär "mitt val sport". vid 2 tabl/dag får man i sig 120 mg. Är det tillräckligt? Blir fundersam på dethär med extra kalk och d-vitamin när man tar prednisolon. Frågade läkaren om jag ska ta extra, men det tyckte hon inte? 

• Irma

Bettan: Oki. För man kan inte få för mycket av någon av dom 3? Blir jag gravid kommer jag strunta i att hon inte tycker jag behöver extra kalcium och d-vitamin. dricker aldrig mjölk, så det kan ju inte skada. 

• Irma

Buster: Vad bra att du får börja direkt! Och det är så mycket bättre att få vara en lugnare patient

Homocystein är faktiskt något som min läkare självmant tog på mig.

Qatteriin: Jadu, har man problem som inte hjälps av ASA, Fragmin, Kortison och extra folsyra så får man nog tyvärr söka sig utomlands...

• Irma

qatteriin: Jag har en bra läkare i Gbg som låter mig testa prednisolon. Berättade för tjejerna här om henne. Läkaren verkade dock bli lite putt att folk försöker söka sig själv till henne. Att hon har fullt. Vet inte hur man ska få komma till henne. Efter mycket tjat blev jag remitterad vidare från repro.

• Irma

qatteriin: Jag hade försökt hitta den läkaren Bettan pratar om! hon tror ju på autoimmunologiska förklaringsmodeller.

• Irma

grisolle: Hoppas det tunga vänder snart! Inget kul å harva runt där nere För mig brukar det hjälpa med brutal träning. Eller motsatsen, fokus och lugn inåt - yoga.

Mula: Har inte märkt av någon huvudvärk. 

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14