Jag har inte heller träffat på en läkare som inte sagt att det bara är att fortsätta försöka. Nu senaste så var det "men vi kanske inte behöver ses till hösten, det är ju mycket möjligt att du är gravid innan dess".
Mycket möjligt, efter 14 månader av ingenting och 4:a mf före det. Jag har slutat lyssna och kommenterar det inte ens, jag är bara tyst.
Jag inser att de menar väl och vill inge hopp, men det funkar iaf inte på mig.
Rosen, du är långt ifrån den enda som känner så. Jag har haft en riktigt tuff vår och var nyligen hemma från jobbet i två veckor, då jag var ett totalt vrak. Jag har fortfarande inte lyckats ta mig helt samman och jag har ännu inte lyckats ringa om samtalsstöd, jag tror dock, liksom de andra, att det kan vara en riktigt bra ide för att få bearbeta och prata ut med någon om allt det här. Det är en otroligt svår situation och det är jobbigt då den inte är "offentlig" , utan en sorg och smärta som jag, iallafall, oftast bär i det tysta. Det är jobbigt att behöva sätta på en mask och låtsas vara samma gamla jag och även jobbigt när jag inser att jag inte lyckas och andra runt omkring inte förstår varför jag blivit en bitter, tyst, tråkigt och grå person.
Hoppsan, nu gjorde jag en "lilla D" men utan hennes underfundigheter.