Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Är det många som får "ont" eller känner att det drar i underlivet när ni går?
    jag är sjukskriven och ordinerad att vila, vila vila och inte anstränga mig.
    imorse kände jag ändå att jag ville ut lite. pluss att dottern skulle till dagis och för henens skull lät jag henne cykla, så jag gick med henne...
    När vi gått en bit känner jag hur det drar till där nere, det gör inte ont men är lite obehagligt..
    Är det normalt eller ska jag genast sluta gå?
    kan det vara så att jag inte är van att röra på mig nu?

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

hej tjejer.. hur mår ni? orkar inte vara inne så länge, sover så dåligt om nätterna.. har ont i hela nacken/nedre delen av huvudet/övre delen av ryggen.. blir toookig...
    ska försöka köpa mig en BRA kudde efter vi varit i Grekland.

• Längtan efter liten

bling: håller tummarna. nu jäklar.

• Längtan efter liten
    Tipptapp skrev 2010-08-20 22:44:09 följande:

AHöst, Längtan efter liten, Irma97, BettanB, Mojutten: Tack för välkomnanden och uppmuntran! Skönt att hitta stöd och förståelse även om det är sorgligt att vi är så många här! Ledsen att jag inte har svarat tidigare, datorkrångel el grande.

AHöst/Krusbär; Sätter visst hopp till akupunkturen, i alla fall för att lättare bli gravid. Förra gången slutade vi när vi fick ett plus, kanske var det ett misstag? … Om jag minns rätt så tittade de både immunologiska och blodkoagulationsorsaker vid utredningen men kunde inte hitta något. Det är ju skönt men samtidigt frustrerande att inte få veta varför det blir så här och framför allt att inte kunna göra något åt det.

BettanB: Min läkare har lovat att skriva ut Trombyl OM jag blir gravid igen, ska ringa så fort jag får ett plus. Är det för sent?!  Om jag inte får detta utskrivet tidigare – finns det något substitut? Har hört om att andra tar Magnecyl/Albyl? Här hålls det nog koll på ÄL och de gånger jag har blivit gravid har jag ganska tidigt känt av grav.symptom så det finns ju chans att jag kan börja med prog. tidigt.

Har förresten någon av er hört något om det kan finnas någon ökad risk för MF vid flygresor. Kanske låter långsökt men åtminstone 2 av mina MF kom efter flygresor. Jag tänker framför allt på den ev. ökade risken för proppar…

Kramar!

what!!! jag ska ju flyga om 2 veckor!!!
    Men jag har pratat med en hel drös bm och läkare som säger att det inte ska vara någon fara att flyga.
    Men nu när du säger sådär? :S
    när kom dina missfall? huur långt efter flygningen?
    visst kan det ha med blodproppar att göra. har du någon sjukdom?
    ska du ta fragmin?
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-08-21 11:06:01 följande:
    Längtan: Är HELT övertygad om att det inte är det MINSTA farligt att flyga en så kort bit som till Grekland. Ev att flyga till Australien eller liknande där man måste sitta still länge (=ökad risk för proppar). Så korta flygningar som i ditt fall ökar knappast risken för mikroproppar.
    nej jag hoppas verkligen inte det... usch nu blir jag orolig...
    hur långt hade hon flygit då?
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-08-21 14:37:52 följande:
    Det är väl inget som säger att det var flygningen som orsakat mf iofs? Och i ditt fall så är ju flygningen så extremt kort; ni hinner ju knappt komma upp i luften innan ni landar igen. Vid längre flygningar (typ till Australien, USA etc) kan man ju ev oroa sig tänker jag. I det här fallet håller jag med din drös med läkare och BM som sagt att det är lugnt.
    ja, jag får väl gå i gångarna i 3,5 timmar...
    tänker även lite så här. ska jag försöka ta fragminet innan jag lyfter?
    men då blir det iof inte när jag flyger hem...
    kommer väl inte få ha med mig fragminet på planet? och jag ska egentligen ta fragminet kl 19:00 och flyget går 18:00
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-08-21 15:50:13 följande:
    Längtan: Du kan kanske ta det innan du går igenom säkerhetskontrollen om du känner att du vill ta sprutan innan start? Du behöver ju bara ha en spruta i handbagaget då och checka in resten. Inte för att jag tror det spelar roll och det gör absolut inget om det slår på några timmar mellan sprutorna.

MtA: Hoppas han hör av sig snart då.
    tror du jag får ha med mig sprutan på flyget då?
    jag har fixat intyg att jag ska ta sprutorna , men det står ju inget om att jag måste ta det just på flyget.. de kanske tror jag ska sticka ner piloten :)
  • Längtan efter liten

och så kom fluytningarna tillbaka igår kväll igen..
    efter mycket stök och bök och bråk med dottern så kom det en rejäl slemflytning som var gul med lite beiget i... imorse var det lite rester kvar..
    så nu är oron på topp igen.
    Som tur är, så har jag ett vul inbokat imorgon 13:40...
    hoppas allt kommer se bra ut och att flytningarna håller sig borta tills dess...

Om allt ser bra ut imorgon är det jag som blir nyttigare.. jag inbillar mig att allt onyttigt straffar mig i graviditeten...
    käre gode gud, låt allt vara bra... låt oss få träffa detta tillskott i mars/april 2011... amen..

• Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-08-22 11:06:31 följande:
    Men Längtan; det är ju helt normala graviditetsflytningar efter vad det låter. Såna har jag hela tiden. Så länge det inte kommer klart blod med så är det ingen fara alls. Och inte ens då behöver det vara någon fara. Hade du inga graviditetsflytningar förra gången?
    men dottern hade jag ingenting alls... vet att jag fick en blödning men det var mycket mycket senare i graviditeten... och då fick jag komma till bm och allt såg bra ut..
    men efter alla dessa missfall har jag svårt att tro att att vi kommer kunna få ett till barn..
    jag menar varför skulle det gå bra för oss? det har det ju aldrig gjort innan...

men jag har ju som ni redan vet åjkt in ett X antal gånger för såna här flytningar innan oc då har ju allt sett bra ut.. jag hoppas det fort.f gör det... men det SKA det banne mig!
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-08-22 11:24:54 följande:
    Men det är ju vanliga flytningar? Eller? Inget blod nu alltså? Sök på flytningar och graviditet här på fl så får du upp hur mycket som helst. Det är helt normalt att ha mer flytningar då man är gravid. Jag har mängder och oroar mig inte det minsta.

Och det har ju definitivt gått bra för dig innan; du har ju en fantastisk dotter.
    BettanB, du anar inte hur mycket jag älskar när just nu svarar på inläggen. du får en alltid att känna ett lugn på något sätt..
    Jo de är väl "normala" kanske.
    men eftersom jag inte hade såna med dottern och har haft såna med vissa missfall så är man ju inte den mest positiva personen som existerar direkt.
    nej inget blod alls "peppar,peppar"...
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14