• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • BettanB

Laban: Vad härligt. Ditt inlägg formligen avdunstar glädje och tillförsikt; precis vad som behövs i en sån här tråd. Och tack för gratulationen, känns helt fantastiskt även om jag är livrädd fortfarande.

Nej, har inte fått något svar ang överburenhet, men frågar Leif nästa gång (om inte Syrling kan fråga innan). Annars läste jag häromdagen om risken för extrem och skadlig överburenhet iom att ultraljud inte sällan missar att visa rätt ålder (speciellt på flickor). Risken är då förkalkning i moderkakan med allt vad det innebär... Kanske finns någon koppling där?

Sorg i BettanMansion.
  • tvåbarnsmammavillkanske haentill

Grattis Laban!!

Suck, blöder fortfarande efter mitt sista MA. Jag har de flesta gångerna tidigare skrapats. När man ska blöda ut själv, hur länge är det ok att hålla på? Jag började blöda och gjorde det en vecka, sen kom resterna ut och efter det har det varit ingenting i 14 dagar och jag har testat negativt. Idag kom en ny blödning. Är det värt att gå och kolla tro?

• Syrling

Jag ska fråga om överburenhet på onsdag!

Dr LM sa uttryckligen till mig att det inte var akutellt att gå över tiden. Utan när vi nått veckan 37 så skulle vi ha en diskussion om hur vi skulle gå i mål så att säga. Jag framförde att jag vill unvika ett snitt om det går, vill föda vaginalt den här gången också om det är möjligt och då nämde han igångsättning. Jag gick över tiden med min dotter och det skulle jag inte göra den här gången. Då kändes det som samtalet handlade om en väldigt avlägsen framtid så jag frågade inte varför man inte bör gå över tiden men det ska jag definitivt fråga nu!

Lovar att rapportera vad jag får för svar!

• mojutten

Välkommen Q, här finns mkt info att hämta. Tråden har iaf varit riktigt bra för min del, både för hjälp och stöd.

Grattis Laban och Bettan!

• qatteriin

Tack för välkomnandena! :)
    BettanB: Vi träffade en kvinna med initialerna LL. Hon var väldigt trevlig och verkade vettig, fast lite stressad kanske. Men man märkte att hon lyssnade eftersom hon verkligen reagerade på saker jag sa. Jag kände att allt gick väldigt fort, men det har nog att göra med att vi fick en återbudstid och fick veta i onsdags att vi skulle dit igår, så jag hann inte landa i det riktigt. ;)

• kaakis
    BettanB skrev 2010-09-16 17:27:16 följande:
    Att jag är gravid och skall ha liten i februari.
    Vad kul!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Irma

Qatterin: Välkommen! Jag har också gjort utredning på SU. Säger som Bettan, spring om du ser Dr.MM! Men tur att det finns några trevligare läkare iallafall. Sen finns det ingen på repro som tror på immunologiska orsaker till missfall tyvärr

Laban: Underbart att det gått så bra Det inger hopp

Nybliven fru: Jag vet inte vad som är normalt när man låter kroppen ta hand om det själv. Men nojjig som jag är hade jag kollat upp det! 

Ego: Feber och halsont! Igen! 1 månas sen jag blev frisk. tror jag blir galen  Kanske min kropp som försöker säga till mig att det börjar kännas lite pressat nu igen

• grisolle

Säger också välkommen till er nya!

Quatterin; vi väntar precis på provsvar från SU från vår MF utredning, ringde senast i måndags och frågade hur det gick och hon sa då att det var minst 3 månaders väntetid för kromosomproverna, fick ni några andra signaler? Visst är det skönt att det är på gång i alla fall?!

Tack för svaren ang prednisolon, det är som jag misstänkte en del som får biverkningar...
    Bettan, tar du alla dina mediciner på morgonen eller delar du upp det under dagen? Jag äter ju också Levaxin (pga bortopererad sköldkörtel) och funderar lite på hur de skulle påverka varandra... Jag har fått rekommendationen att inte ta Levaxin ihop med kalcium och/eller kalrika livsmedel eftersom det påverkar effekten negativt, frågan är hur det är med Prednisolon och Levaxin?

Det är så härligt att läsa om er som det går bra för, det ger hopp!!

• BettanB

grisolle: Tar levaxin och pred på morgonen, men järn och kalcium på kvällen (ihop med trombyl etc).

Sorg i BettanMansion.
  • MammaSusan81

Kikar in här igen det var ett litet tag sedan nu. Jag tror att jag nog är gravid, Men jag har haft en blödning ungefär som mens men lite mindre dagar & mängd, dock ett svagt plus på cb & ett tydligare på billiga tester, om det stämmer vore jag isf i vecka 5+0 nu, det enda som får mig att tro att dte skulle stämma är att brösten har växt 2stl =) & jag kan inte dricka coca cola för det smakar så illa =). Fick inte tag på min bm så jag ska ringa på måndag. Dock tar jag inga albyl ängre kanske ska börja ta det igen? 1/4 el en ½ per dag?

Våra mirakel Astrid-06 & Vilgot-09
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14