• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • BettanB

kaakis: Du skall säkert ta cytotectabletter nu för att stöta ut slemhinnan och sprutan kanske var pregnyl för att få äggen att släppa?
    Inget mer än trombyl och prog sen? Hade du testat med det tidigare?

Ego: Nu är det officiellt på jobbet.

Sorg i BettanMansion.
  • kaakis
    BettanB skrev 2010-09-16 15:23:33 följande:
    kaakis: Du skall säkert ta cytotectabletter nu för att stöta ut slemhinnan och sprutan kanske var pregnyl för att få äggen att släppa?
    Inget mer än trombyl och prog sen? Hade du testat med det tidigare?

Ego: Nu är det officiellt på jobbet.
    Vad är det som officiellt .......Cool...NYFIKEN.....
  • Syrling

Inne och läser ikapp och lämnar ett levnadstecken. Vi väntar mest på RUL som vi ska göra på onsdag. Är nervös och har mest nedräkning av dagarna. Känner Mini röra sig nu och idag kunde även maken känna en lite buff. Trots att detta gnager den förbaskade oron på som vanligt. Att man aldrig bara kan glädjas utan måste tänka negativa också....

Vi har också gjort det officiellt nu, går inte att dölja längre.

• kaakis
    Syrling skrev 2010-09-16 16:57:42 följande:
    Inne och läser ikapp och lämnar ett levnadstecken. Vi väntar mest på RUL som vi ska göra på onsdag. Är nervös och har mest nedräkning av dagarna. Känner Mini röra sig nu och idag kunde även maken känna en lite buff. Trots att detta gnager den förbaskade oron på som vanligt. Att man aldrig bara kan glädjas utan måste tänka negativa också....

Jag är ny här men vill bara säga HÄRLIGT!!!!Solig
  • BettanB
    kaakis skrev 2010-09-16 16:56:36 följande:
    Vad är det som officiellt .......Cool...NYFIKEN.....
    Att jag är gravid och skall ha liten i februari.
    Sorg i BettanMansion.
  • BettanB
    Syrling skrev 2010-09-16 16:57:42 följande:

Visst är det härligt med buffar, men förstår din oro. Jag är också fortfarande orolig, men försöker släppa. Har synts ett bra tag på mig, men har vägrat bekräfta något förrän nu, efter rul. Ville vara säker på att allt såg bra ut först.
    Sorg i BettanMansion.
  • Irma

Bling: jag fick ordinationen att ta kortisonet på morgonen för att då är kroppens egen produktion som högst. för att inte röra till det för kroppen.

kaakis: skönt med en bra läkare!

Bettan: Att ingen vågat fråga om din mage innan :-O vet inte hur liten eller stor du är. men att ingen frågat såhär långt. Du måste vara bra på att morra till andra gånger! 

Syrling: RUL för dig snart också! herregud vad tiden går... 

• qatteriin

Hejsan! Jag sällar mig till gruppen här och tänker suga i mig allt jag kan av eran visdom! ;) Jag och maken har fått tre missfall (inga barn sen tidigare för nån av oss), och fick idag komma igång med en utredning på Sahlgrenska. Jag ser finfin ut därinne, vilket jag iofs visste sen förr, så nu är det bara att vänta på testsvaren. Läskigt värre...
    Jag är lite nyfiken på det här med TSH... Kanske mycket för att jag hoppas på att de ska hitta nåt som man kan göra nåt åt! ;) Jag vet att jag hade 2,19 vid tiden för mitt andra mf (jan 2010), och det var ju inget de reagerade på då. Tror jag ska be att få ut journalen/provresultaten efter denna utredning så man kan jämföra. :)
    Jag har inte orkat läsa så långt tillbaka, men härligt att se att det är en massa graviditeter på g!

• BettanB

Irma: Folk är livrädda för mig. Och jag ser mer tjock än gravid ut ännu; åtminstone med kläder på (vilket jag ju oftast har på jobbet ).

Hej och välkommen, qatteriin. Synd att du behöver vår tråd... Vilken läkare fick du träffa på SU? Om du träffar en manlig läkare med initialerna MM (utländsk kille som mumlar mycket), så är mitt råd att springa åt andra hållet. Gjorde också min utredning på SU och fick bara höra att det bara var att försöka igen; förr eller senare funkar det eller så tröttnar man. Härligt att höra liksom... Fast det FINNS en del bra läkare där också....

Sorg i BettanMansion.
  • Laban82

Hej alla gulliga tjejer.
    Jag ha inte varit aktiv här för jag vet att det kan va tugnt att läsa om graviditet då man själv kämpar.
    Men nu då så är jag i vecka 33+4 efter att ha gått igenom 7 MF/MA 
    Livet kan inte vara mer underbart och jag ha verkligen njutit av detta lilla mirakel.

Nu börjar det närma sig förlossning och jag ska på ett sista UL om 2 veckor i vecka 37.
    Då kommer jag vilja ta upp att jag är livrädd att gå över tiden mycket-.

Jag har för mig att ni tidigare skrivit att era läkare inte vill att ni med upprepade missfall ska gå över tiden.
    Finns det någon vetenskapligt som visar att man inte ska det med vår historia eller menar dom bara den psykiska påfrästningen det innebär?

Så tacksam om ni kan hjälpa mig, vill ha lite kött på benerna då jag ska dit om 2 v.

Sen vill jag passa på att gratulera till de fina plusen vi fått i tråden. Speciellt dig Bettan då jag vet att du vart med om MYCKET. Stort grattis.

Kram på er alla här inne ♥

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14