Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi5: Läskigt med borrelia! Men om de anser att de klarar E så gör de säkert det också! Han är väl inte något besvärligt barn direkt? 

Jag jobbade stenhårt på att Juia skulle ha en annan snuttekompis när hon föddes, lade alltid den bredvid henne när hon sov osv. Den var viktig och är fortfarande till viss del, hon har en likadan på förskolan som är viktig där., Men när hon var i tvåårsåldern valde hon Tigern istället och nu är det nästan bara den som gäller här hemma! Agnes är väldigt nöjd med det, känner sig stor och duktig som valt så bra present!  

• Gladhannapanna

Jag kräks av smärta, både migrän och annan smärta. SÅ min gissning är att det är därför han kräktes. FUnkar Alvedon/Ipren mot huvudvärken? 

Har full förståelse för att ni inte vill lämna bort honom när han är sjuk, både för hans och barnvakternas skull!

Jobbigt med oro för bebisen, jag hoppas att du kan slappna av lite och se att den lugnar sig, annars instämmer jag med Resande om att åka in och kolla att allt är ok!!!! 

• Gladhannapanna
    Vi 5 skrev 2013-10-19 09:24:03 följande:

Och gissa vem som vaknade med Es huvudvärk!? Förstår att han kräktes av smärta. Men jag har iaf sovit bättre än på länge och efter några Alvedon imorse har jag lyckats sova vidare t kl 9. E sa iaf att han bara har lite ont nu och han verkar knappt ha feber så vi hoppas på snabbt övergående!
    Jag sa till E att jag hade fått hans huvudvärk och stackars honom som haft så ont. Då sa han mamma det är nog för att vi har myst så mycket som du blev smittad.. Jag sa att det ju är så det är, mammor vill ju vara nära sina barn när de är sjuka. Ja, sa E, och pappor med smile1.gif Gulligt!

Så jobbigt med ont i huvudet, men jätteskönt att E mår bättre!!!

Jag drömde att jag var gravid inatt...
  • Gladhannapanna

Vi5: tackf ör uppdatering, instämmer i Stramaljs fråga?

Stramalj: Kan du inte försöka ha inställningen att du tar ett problem i taget allteftersom de dyker upp? Att oroa sig tar ju energi från dig, energi som du behöver! 

• Gladhannapanna
    Stramalj skrev 2013-10-21 11:25:19 följande:

GHP - jo, det är ju det, jag VET ju att det är så jag borde göra. Men det är så svårt att göra bara ... 

Och jag lät väldigt präktig i mitt inlägg... Är väldigt medveten om att det är svårt att styra sina tankar!!! Kram!!!
  • Gladhannapanna

Vi5: hoppas att det sätter igång nu och att du kan känna trygghet i det. För mig kunde de stänga av droppet när mina värkar kom igång.

• Gladhannapanna
    Vi 5 skrev 2013-10-21 20:48:11 följande:

Tack vad gulliga ni är! Det var ju eg det läkaren försökte förmedla till mig med, att jag inte ska oroa mig för det som väldigt mogen och som omföderska, men jag har svårt att ta till mig och hör mest det som sägs om risker eller läser som nu in att det blir vannorlunda, och då blir jag orolig  smile4.gif Förlåt att jag är så svår! Det blir ju lite jobbigt för maken med, men tack och lov fattar han att det är viktigt för mig att jag får ha min (inbillade?) kontroll och han gör så gott han kan för att stötta mig i det. Tycker ni alltså inte att värkarna eller förloppet var annorlunda mot förlossning utan igångsättning?

För mig var förlossningarna väldigt olika men det tror jag inte hade med igångsättningen att göra. Själva värkarna var nog ungefär detsamma. Det som var jobbigt var när mina egna värkar kom igång för då var det väldigt intensivt, men då stängde de av droppet och det blev mer hanterligt.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8