Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Resande skrev 2013-09-25 18:06:05 följande:

Då var jag på väg hem igen. smile4.gif

Ännu mera piss!!!!
  • Gladhannapanna

Helt galet!!!!! Mitt råd till dig är att bara åka in imorgon, berätta om flimmer mm, gråt, skrik och lev rövare tills de hjälper dig!!!! Du har ju medicinska skäl till igångsättning, inte av bekvämlighetsskäl!!!!

• Gladhannapanna
    Vi 5 skrev 2013-09-25 20:12:58 följande:

Resande, fortsätt ta upp tråden! Jag vill gärna veta hur det går med allt (och tror inte att jag är ensam om det). Och om det hjälper dig det minsta lilla att stå ut med den här bedrövliga situationen så är det ju bra! Varm kram till dig!

Instämmer med Vi5! Tycker att det är en bra strategi att kräva snitt om det inte blir igångsättning imorgon!
  • Gladhannapanna
    Resande skrev 2013-09-26 11:53:28 följande:

Vi 5 försök använda stödstrumpor för då kan man få ned svullnaden. Jag har likadant och det ihop med hemorrojder gör att man känner dig som en babian.

Uppdatering; läkaren kom vid 11. Jag slapp tabletter för han kunde ta hinnorna med en gång. smile1.gif Nu ligger jag och väntar på att värkarna ska trycka ner bebis så jag kan få vara uppe. Fick en mysig bm som jag träffat innan vid en koll. smile1.gif Mycket bättre bemötande idag så jag är glad och positiv inför den kommande smärtan. Fast lite nervös också.

Åh vad jag blir glad när jag läser att de tar hand om dig ordentligt idag!!!! Stor kram!
  • Gladhannapanna

Resande: vilka underbara nyheter!!!! Just det där med att gå från 4 cm till bebis på en timma har jag också provat, två gånger...

Så härligt att allt gått bra och att ditt bäcken inte ställde till det alltför mycket!!!!

Bamsegrattis!

• Gladhannapanna

Vi5: jag har provat kyla i underlivet när jag var opererad och det var väldigt skönt! Lägg en vetekudde i frysen och prova!

• Gladhannapanna

Kronan: så kul att du skrev en ordentlig uppdatering!!!

Jobbigt med matjafs!

Vi har också mycket strul med Julia (4,5). Det känns som om måste lämna mat bara för att...

Hur som helst, vi kör med säkra kort de dagar hon knappt ätit någonting. Då kan vi fråga vad hon vill ha till middag och då får hon det även om vi andra kanske vill ha ngt annat.

Vi har bett och bönat, hotat, mutat ja allt som man inte ska göra...

Nu kör vi att hon får mat när vi äter, när alla andra ätit upp tar vi bort hennes tallrik och hon får vara hungrig till nästa måltid. Vi fikar på helgerna och då får hon avstå, tufft men hon är smart så efter ett par gånger äter hon lite i alla fall.

• Gladhannapanna
    Jossanjo skrev 2013-09-30 11:37:53 följande:
    GHP vi har också kört den hårda vägen nu. Att man inte får gott om man inte äter. Då äter hon faktiskt lite. Dock avstår hon maten och säger att hon inte vill ha mat och sen när fika kommer vill hon ha. Så då har jag sparat maten så klart och så måste hon alltid äta 5 tuggor.

Stramalj. Vi har tur att hon äter på fsk. Å där äter hon verkligen alla rätter, fisk, gratänger, lasagner osv. Hon älskar deras vegetariska tex. Hemma vägrar hon grönsaker.

I somras var hon hemma 8 v sååå blev maten enformig för henne eftersom hon valde utöver det vi åt pasta eller pannkakor. Resultatet blev hård i magen såklart.
    Och hon är faktiskt inte så sugen på att bli det igen så när hon tjatar om bara det brukar vi påminna henne.

Skönt att läsa iaf att man inte är ensam.

Stramalj, klart allt är en bluff, allt är en bluff, du har väl sett truman show

Vi5, ja det är skönt, jag tror faktiskt det mesta i syskonkrisen handlade om att vii försvann och att vi inte fick träffa varann när bebis kommit.

Jag ångrar så mkt att jag lyssnade på kuratorn i Solna som sa till oss att inte berätta för A. Vi hade ju under hela grav sagt vad som händer, mamma å pappa åker intill Bb. Sen kommer du och hälsar på när bebis kommit.
    När planen blev annorlunda så var vi kluvna så under ett kuratorbesök tog vi upp det och hon sa att vi inte skulle säga ngt eftersom allt var så osäkert.
    Så när vi flög (hon följde med til flygplatsen å vinkade) sa vi att vi skulle upp till doktorn och kolla hur bebis mådde och kanske skulle dom ta ut den. Hon visste ju att vi flugit iväg på kontroller förut.
    Vi skulle sagt allt, att dom skulle ta ut bebis och att vi skulle sova över där några dagar.
    Men eftersom A då var i en fas där hon ville vara med mig hela tiden. Hon gillade knappt att vara hos mina föräldrar ens en stund som Hon annars älskar, och eftersom vi inte visste hur allvarligt allt var så tyckte kuratorn
    Vi skulle avvakta.
    Jag får ännu lite ångest när jag tänker på första videosamtalet vi hade när I var född med À. Den besvikna blicka när hon glatt sa åh jag vill komma till er och min bebis och jag sa att det inte gick.
    Hon måste ha känt sig så övergiven, alla känslor med nytt syskon och så sänder vi signalerna att vi knappt vill veta av henne.
    Hu, gör ont i mammahjärtat..
    Hon är inte riktigt trygg sen dess och mina föräldrar som tom bor i samma villaområde som oss har ju alltid varit hennes bästa. Hon är gärna där. Längtar efter dom men två ggr när hon sagt jonkvill sova över har hon ångrat sig ochvi har fått hämta henne.
    Vilket vi gör utan problem och kommenterar det inte ens utan säger st två alltid hämtar om hon vill. Men det är jobbigt att se den förändringen. När hon tyckt så mkt om att vara där och framförallt sova.
    I lördags sa hon själv att hon ville sova så vi ringde och hon behöver hämtad men kl 20 fick vi hämta. Å hon hade somnat innan mannen kommit ut på gatan i vagnen på väg hem.
    Ja.. Behövde få ur mig tror jag 😊
    Vi sparar också mat och erbjuder henne att äta den först innan hon får fika.

Så jobbigt för mammahjärtat när det blev tokigt att följa rådet ni fick! Jag tror precis som Vi5 att det kommer att bli bättre snart!

Vi5: Jag minns inte så mkt från A's förlossning mer än att jag inte hade fungerande bedövning... Förlorade ju så mtk blod så jag var rätt borta de första dagarna.
    MEd J hade jag väldigt bra ryggbedövning och kände inte av att det gick så fort, Däremot hade jag värkar utan paus under en timma tidigare under hennes förlossning och det var jättejobbigt! J kom ut på två krystvärkar och A kom ut på 20 minuter, vet ej hur många värkar.  
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8