30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Då var jag på väg hem igen.
Då var jag på väg hem igen.
Helt galet!!!!! Mitt råd till dig är att bara åka in imorgon, berätta om flimmer mm, gråt, skrik och lev rövare tills de hjälper dig!!!! Du har ju medicinska skäl till igångsättning, inte av bekvämlighetsskäl!!!!
Resande, fortsätt ta upp tråden! Jag vill gärna veta hur det går med allt (och tror inte att jag är ensam om det). Och om det hjälper dig det minsta lilla att stå ut med den här bedrövliga situationen så är det ju bra! Varm kram till dig!
Vi 5 försök använda stödstrumpor för då kan man få ned svullnaden. Jag har likadant och det ihop med hemorrojder gör att man känner dig som en babian.
Uppdatering; läkaren kom vid 11. Jag slapp tabletter för han kunde ta hinnorna med en gång. Nu ligger jag och väntar på att värkarna ska trycka ner bebis så jag kan få vara uppe. Fick en mysig bm som jag träffat innan vid en koll. Mycket bättre bemötande idag så jag är glad och positiv inför den kommande smärtan. Fast lite nervös också.
Resande: vilka underbara nyheter!!!! Just det där med att gå från 4 cm till bebis på en timma har jag också provat, två gånger...
Så härligt att allt gått bra och att ditt bäcken inte ställde till det alltför mycket!!!!
Bamsegrattis!
Vi5: jag har provat kyla i underlivet när jag var opererad och det var väldigt skönt! Lägg en vetekudde i frysen och prova!
Vilka gulliga bröder Skyline har!
Jag undrar också hur det är med Stramalj mfl!
Jobbigt med intensiva värkar. Båda gångerna öppnade jag mig 4-10 cm på ca 20 minuter....
Kronan: så kul att du skrev en ordentlig uppdatering!!!
Jobbigt med matjafs!
Vi har också mycket strul med Julia (4,5). Det känns som om måste lämna mat bara för att...
Hur som helst, vi kör med säkra kort de dagar hon knappt ätit någonting. Då kan vi fråga vad hon vill ha till middag och då får hon det även om vi andra kanske vill ha ngt annat.
Vi har bett och bönat, hotat, mutat ja allt som man inte ska göra...
Nu kör vi att hon får mat när vi äter, när alla andra ätit upp tar vi bort hennes tallrik och hon får vara hungrig till nästa måltid. Vi fikar på helgerna och då får hon avstå, tufft men hon är smart så efter ett par gånger äter hon lite i alla fall.