30+ som väntar/har fått syskon, del 8
lena: Fixar du ögonbrynsfärgen själv? Är det lätt? Jag brukar göra det hos frisören för jag är rädd att se ut som en clown efteråt. Vilket märke rekommenderar du?
lena: Fixar du ögonbrynsfärgen själv? Är det lätt? Jag brukar göra det hos frisören för jag är rädd att se ut som en clown efteråt. Vilket märke rekommenderar du?
Lena: Jag har en kompis som har ett mörkt ögonbryn och det andra är halva ljust och halva mörkt. Ögonfransarna är ljusa på ena ögat och mörka på det andra . Själv har jag råttgrått hår och mellanfärg på ögonbryn och fransar...
Lena: här får man gärna komma och kolla en gång extra, jag har redan kollat två gånger trots att jag ligger en månad efter dig. Jag bad att få kolla extra eftersom jag mådde så konstigt efter operationen. Jag tappade itne mycket blod där, och Hb verkade normalt en månad efter (då hade jag iofs knaprat en del järn). Konstigt det där med järn, jag tror också att det är en massa saker som spelar in, bl a blodtryck. Undrar varför det kan bli så himla lågt i vissa perioder. Mina föräldrar har när de fyllt 60 fått nästan normalt tryck, båda har lågt så det är väl inte så konstigt att mitt försvinner då och då
Laga mat i gjutjärnsgryta ska vara bra, men det måste vara något med syra med för att det ska frigöras mycket järn (tomat/citron). Jag lagade all mat i gjutjärnsgryta när mitt Hb sjönk förra grav, jag mår så j-a illa av järntabletter
Ela: Usch, det där låter riktigt jobbigt Jag har intalat mig några veckor att jag bara måste hålla UUUUT, lite till och gå i däck när sista tentan är skriven på onsdag. Sen ska jag faktiskt ha H på förskolan både to och fre men kortare dagar, min termin slutar egentligen på tisdag så jag tänkte faktiskt få vila två dagar och sortera och städa hemma innan vårt gemensamma sommarlov börjar. Allt har liksom kommit efter i slutet av våren när livet gått i 190 km/h och allt bara snurrar. I onsdags bröt jag ihop och bara grinade men sen tog jag tag i mig själv igen. To+fre tänker jag faktiskt unna mig själv att få egentid för att plocka undan terminens böcker, pärmar och papper, och kanske tom eortera Hs garderob. Finns massor av för små kläder där nu, och lådvis med ärvda som säkert är lagom men måste sorteras... Jaja, kram på dig och HÄRDA UT! Se till att belöna dig med nåt när det lugnar ner sig!
Milla: Jaaa, visst finns det massor av nya problem att lösa imorgon
Ela: Jobbigt!
Nu tog mitt block slut så jag tar det som ett tecken på att jag ska sluta plugga för idag
Kolla in den här bilden, helt underbar! http://hogengard.blogspot.com/2010/05/jag-tror-han-tar-spjarn.html#links
Milla: Tack för hållf-hjälpen igår! Vad gjorde man utan er underbara trådvänner?
Jag har blod i urinen, det sved när jag kissade vid lunch så sved det och har svidit sedan dess. Jag har känt mig kissnödig hela em. Nu när ajg var på toa så var det lite rött på pappret . Är det uvi? Har aldrig haft det förut... Vad är det annars?
malin: ringde dem direkt men de har inga tider idag. Återstår dropin på jourcentralen från17 till 22. Men före 17 ska jag hämta på förskolan. Måste fixa barnvakt så att jag kan åka dit sen för maken är borta till imorgon kväll. Antar att det är läge att ta med urinprov...