• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

orättvist att ni har lust och ork att laga god mat. det är annars det bästa jag vet men det finns nada ork kvar alls. supertrist! vilka kalasmiddagar ni gör tjejer...hade gärna kommit på rådjursmiddag!!

fick idag tupperwaregrejor direkt till dörren och hade som tur var en päronkaka i ugnen! Spontanfika gillas!! nu ska jag bara få maken till att byta kylskåp!! vi behöver ett nytt!!

måste nog planera veckans mat och åka och handla... lust och ork nej men jag vet ju att vi kommer att vara hugnriga senare i veckan annars....

• aigee

Ela: sjukt intressant med statistik! Jättekonstigt egentligen men men... tur att vi har både pojk och flicknamn på vår lista.

juni: bra att du stannat hemma, klokt tänkt! Härligt att det snart blir blir en ny långstrumpfamilj... tror det var längesedan någon inrapporterade det till scb... hehe. Nora är säker på att det blir en pojke eller flicka när vår bebis kommer ut. bra va?!

namn är svårt. vårt största problem verkar vara att få tid att prata om våra förslag. man umgås ju mest med Nora och sedan somnar jag ju vid niosnåret... inget vidare social...

ego: jobbar bara till fredag. sedan ska jag SOVA!!! kanske köpa lite tyg och sy nåt fint om jag får lust på det... Blev också lite skrämd när jag insåg att jag inte minns var jag la blodgruppsbestämning etc som ska med till förlossningen... städa kontoret har jag ju ingen lust med men kanske har jag inget att välja på....undrar om det är idag det är 20 dagar kvar eller imorrn.... gahhhhh

• aigee

lena: det GÖR ont!! vi är tjocka som hus och då får man gnälla!! heja oss jättegravida som bara har ont!!
    och ja här går det mesta också via dator men inte blodgruppsbestämningen. den får man snällt bära med sig i pappersform till förlossningen,,,

ego: idag lång arbetsdag. då gör det mer ont och är jobbigare. bara två jobbdagar kvar och sedan är det sova sova som gäller. tänk när man får en hel natts sömn igen!! Drömmer!! på torsdag är mina föräldrar hemma igen. hoppas på att fredagen blir barnfri med sovmorgon på lördag. det vore i sanning lite vardagslyx!!! sedan kan bebis komma när som

• aigee

snart snart är det sista arbetsdagen!! ska njuta!! sedan är det bara två veckor kvar.... huh

• aigee

natten till fredag blev riktigt jobbig med ONDA förvärkar till långt in på natten. hann både panikpacka till bb, till Nora och panikdiska ifall ifall. men så småningom (framåt 4) klingade förvärkarna av. Tur att N hade några timmar på dagis så jag hann sova. Sedan lämnade jag henne hos mormor och morfar där hon är kvar. Vi har myst i soffan med pizza film och godis och sovit hela natten och halva förmiddagen, läst bok och hinner nu städa ihop. Men det är väldigt tyst utan gullungen!! Tur att vi får hämta henne i eftermiddag! inatt har bebisen sovit gott där inne och spökar inget alls!! Kanske var bra med lite vila!! N har sovit i 12 timmar utan avbrott hos mormor och får plocka svamp och mata grisar och annat kul man gör på landet. alla glada och nöjda med andra ord!!

lena: hoppas att du ringde och kollade!! Kan ju vara tarmarna som inte får plats och som gör uppror... men som sagt kan det ju vara annat också!!

juni: duktig valp!!! hoppas du vilar mellan besöken på skolan!!

• aigee

lena. har du ont i magen långt upp ska du absolut ringa! Pronto! Havandeskapsförgiftning KAN visa sig så först. farligt både för dig och bebisen.... men det kan ju också vara något annat, men ring gärna en extra gång än en gång för lite!

• aigee

Lena: bra att du ringde, skönt att det gått över.

ang säsong. kommer få ca en månad mellan våra barn. har hittils köpt en bebisoverall att åka hem från bb i, det kan ju vara lite kyligare i oktober än i september. EN ny liten hjälmmössa att bli emottagen till världen i har jag också investerat i. blir det en till tjej är det helt coolt på klädfronten och blir det en liten kille får jag nog handla en hel del.... kusinen som vi ärvt kläder från är född i mars och en hel del av både kläder och skor passar vår skrutt fastän de är helt fel säsongsmässigt. så är det att ha en sparris! Praktiskt!

ang syskon i framtiden kan jag tänka mig det nu medan maken är lite skeptisk med tanke på att vi inte har två ännu... han är klok han. blir dt en trea så blir det några år mellan... jag är ju "bara" 33 (på tisdag) och maken ett år äldre... man får väl se...

• aigee

Lena: man kan ha förvärkar i många veckor utan att det ändras till riktiga värkar har min bm upplyst mig om.... hoppas för oss båda att det inte dröjer allt för länge dock...

ego: har idag lämnat N i vanlig tid på dagis och sedan varit hos bm (allt ok) och sedan glott på tv tills det var dags för hämtning. Har sett voteringen i riskdagen för avlet av talman.... Mona Sahlin fick läsa alla 347 rösterna en och en.... och peter ERiksson sprätta alla kuvert... suck. sedan blev det votering för 2e vice talman... samma sak.... hihi. nästan lika trist som tvshop... fast intressant att sdkanskidaten bara fick 20 röster.... haha rätt åt dom!!
     imorrn ska jag nog aktivera mig mer. laga mat till kvällen bland annat. kanske skulle man baka något också?!

• aigee

såg förresten att jag idag bara har 14 dagar kvar! Yihaaaaaa!!!!!

• aigee

Boomie: välkommen över!! ÄR du säker att det inte är två där inne?? Bra att du fyller på här när vi är ett par som snart får våra bebisar!

Lena: skönt att du är okejad! Sa bm nåt mer om förvärkarna??

Juni: hur har det gått med allt som skulle hända idag?! Framför allt vad sa bm? Mina förvärkar har också kommit när jag vilat i flera timmar... eller som sagt när man ställer sig up... inte logiskt och enligt min bm helt normaaaalt!

var hos min bm igår. hon bara fnissar när jag säger förvärkar och slutar samtalet med att vi ses om en vecka... suck! Tycker att det vore hemskt snöpligt om man gick över tiden nu när man haft förvärkar i flera veckor... men mamma sa precis att hon hade massor förvärkar och jag kom 10 dagar efter bf... (jag är tredje barnet) nåväl.. skönt att det inte blev bebis på min egen födelsedag! satsar på 10e istället?! skulle bli fint och enkelt personnr..

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8