• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Assar: beräknad på måndag så jo, det är snart. Vi väntar otåligt!!

Juni: värsta fyndet ju. Jag köpte en ny. kostade ju 1500! Vilken lyxdag H haft med mormor!!

Lena: kan säkert vara ischias. det gör ju riktigt ont!! Jobbigt att tävla med John C speciellt när man inte aklls vill vara rolig!!

cissi: låter jätteskönt med hotell. framför allt frukostarna brukar ju vara grymma. Tror också att det är bra att längta efter familjenn ibland!! Nyttigt!

Har just komit hem från en heldag hos mor o far. lunch, skogspromenad, sovstund, fika och FANTASTISK middag. De har busat och lekt o gosat med N (som jag inte riktigt orkar) Underbart att se!. I dörren sa N "Hej då, ses imorrn!" Nåväl. vi hoppas på det för det betyder att bebisen är på g. Hoppas att det snart är dags. Känns långt till måndag!

• aigee

Mali: stackars dig!! inget sköt med knä som pajjar...

Juni: JA du SKA vila... pronto!!

Lena Du bör också vila. Jag vet att gäster gärna hjälper till när man känner sig gigantisk och orörlig! hoppas att dina gäster assisterar dig så att du inte behöver flänga allt för mycket!

Änu en lugn och händelselös natt. Idag blir det nog en smygtitt på ett hus på landet. (visningen är imorgon på bf)Maken föreslog restaurangmiddag idag... inte mig emot. SKa surfa in på den aktuella rest. och kolla öppettider.

• aigee

Ela:  Men SUCK stön och pust... Kan inte folk fatta att man är gravid och bara vara lite SMIDIG??? Man får surna till!!

Juni: oh, inga vattkoppor ännu va? Det kan ni väl ändå inte hinna med? DU ska ju i allsina dar hinna plugga, fila och sedan föda barn... Hoppas att det är nåt annat prickigt!!

• aigee

Vill ha bebis i natt... färdknäppat och klart... Vore ju trevligt med bebis på bf! Annars blir det väl bm imorgon igen.... kl två tror jag bestämt. Vill träffa min lilla nya älskling NU!!

• aigee

blir tidigare bm besök idag. min bm är sjuk... trist men jag har nog träffat alla de andra 6 som jobbar där ändå.

hoppas att hon säger något klokt!

• aigee

jaha, då har jag varit på mvc. Kändes helt bortkastat!! så surt att min ord bm var sjuk. Fick skäll för att jag inte tagit med urinprov hemifrån (det har jag inte gjort någon gång denna grav och ingen har sagt nåt) Hon visste inte vad hon skulle göra med resultatet av bltr. 120/95 hon tyckte det var jättehögt.... ehhh. Läkaren sa att lägre undertryck än 90 bara var bonus... så jag fick be henne ringa förlossningsläkaren som satt allt var ok. Så fick jag fråga om man inte brukar mäta hjärtljud etc eftersom det var ordinarie kontroll idag... åhhhh, är så jätteless på att vänta! Inte heller något besked om vad som händer i resten av grav. ska man gå över längre än ett visst antal dagar?? Blev ju igångsatt fyra dagar efter bf med N eftersom jag åt medicin... men men hoppas att träffa ord. bm på torsdag.... eller att bebis kommer av sig själv.... Är sååååå trött.

idag sak vi förresten titta på hus! Kul att gå på visning!! fick boka in oss igår och skriva att vi dyker upp om vi inte är på BB hihi...

• aigee

Lena: så stor var den inte... min mäter 40 cm... huge!!

inte nog med att det blir husvisning. Nora är ledig från dagis imorrn så hon ska sova över hos mamma och pappa inatt och vara där hela dagen imorrn. Gött!! DÅ kan man verkligen passa på att föda barn!!! (även om det hade varit coolare med 20e!)

• aigee

Malin: va rörigt det verkar att få komma fram till vården. Tur att det går att lösa byråkratin!!

Milla: grattis till försäljningen!! Och de extra 800kronorna! Fixa en go middag för dem!!

ELa: kom hit vettja. jag har säkert lite sidenband och paljetter!! Dubbelhäftande tejp har jag också. Vi kan ha värsta pysseldagen! Tänk såhär, du slipper ju rullstolen ännu!  Dessutom är idag en dag närmre bebis!!

Juni: Då vet du ju var du kan skänka vagnen när du använt den klart!! Ang magmåttet hade vikbm mätt tre cm mindre denna gång. Det beror nog på att olika bm mäter olika. Men jag fick ju spontanul förra veckan. Det är supercoolt med sent ul. Bebis är såååå mycket större och tydligare! Man ser ansiktsdrag och miner!! Det kommer gå jättefint!

EGo: ingen bebis idag heller... morr. Igår hade jag sammandragningar och stickningar och massor med sparkar HELA dagen! Men när man går och lägger sig är förståss allt som bortblåst suck. Men det ökar ju chansen på en 20101020 bebis!! FÅr en hel dag enam hemma i alla fall och har just börjat den med rostat bröd!! GOtt! SKa fortsätta dagen med att springa i trappen till tvättstugan upp och ner så att det kommer igång nån gång. Kanske borde passa på att komma lite längre i Noras boken om mig... 

• aigee

Lena, precis så känns det! Dessutom knäpper det om bebisen när den sparkar, känns nästan som när vattnet gick sist.. men änu har inte det hänt! ska som sagt ta en tur i källartrappan snart

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8